Την αντίδραση του ΟΣΕ προκάλεσαν δημοσιεύματα σχετικά με την απόφαση της ΡΑΣ, που ήρθε λίγο μετά την αποστολή εξωδίκων από την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης αναφορικά με άλυτα προβλήματα ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Με ανακοίνωσή του, ο ΟΣΕ ισχυρίζεται πως η απόρριψη της έγκρισης ασφάλειας αποτελεί μία τυπική διαδικασία βάση ευρωπαϊκών κανονισμών και όχι κάποιο μείζον θέμα ασφάλειας, εφόσον τα συγκεκριμένα τμήματα έχουν καταστραφεί μετά τις περυσινές θεομηνίες, εγκαλώντας την αντιπολίτευση για την ανάδειξη του ζητήματος.
Η απάντηση του ΟΣΕ:
Ο ΟΣΕ, αναφερόμενος στην επιστολή 2252/20-6-2024 της ΡΑΣ, με θέμα την Επικαιροποίηση Έγκρισης Ασφάλειας του Διαχειριστή Υποδομής και τη δημοσιότητα που ορισμένοι προσπάθησαν να επιβάλουν για μια καθόλα τυπική διαδικασία που αφορά την αφαίρεση από το Πιστοποιητικό, συγκεκριμένων ανενεργών τμημάτων της σιδηροδρομικής υποδομής που έχουν καταστραφεί από την θεομηνία DANIEL, επισημαίνει τα ακόλουθα:
Είναι απορίας άξιο το όψιμο ενδιαφέρον κύκλων της αντιπολίτευσης να αναδείξουν ως μείζον θέμα ασφαλείας μία τυπική διαδικασία που αμφότεροι ΟΣΕ και ΡΑΣ είχαν υποχρέωση σύμφωνα με ευρωπαϊκούς κανονισμούς να υλοποιήσουν.
Αναρωτιέται ο λογικά σκεπτόμενος πολίτης αν ήταν ποτέ δυνατόν ο ΟΣΕ αλλά και η ΡΑΣ να εξακολουθούν να περιλαμβάνουν στο ενεργό σιδηροδρομικό δίκτυο τμήματα κατεστραμμένα από μια θεομηνία, τα οποία ήδη έχουν ενταχθεί σε πρόγραμμα οριστικής αποκατάστασης.
Αναρωτιόμαστε λοιπόν, από την απόφαση της ΡΑΣ ποιά τμήματα του δικτύου κλείνουν; Μήπως εκείνα που ο ΟΣΕ, δεδομένων των συνθηκών της υποδομής και με κύριο γνώμονα την ασφάλεια σύμφωνα και με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, δεν λειτουργεί εδώ και μήνες;