Μια 78χρονη γυναίκα έχασε τη ζωή της σήμερα, όταν, λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι, χτυπήθηκε από λεωφορείο του ΟΑΣΘ στην οδό Αγίου Αντωνίου, στα Μετέωρα της Πολίχνης, στη Θεσσαλονίκη.
Το τραγικό γεγονός σημειώθηκε στο τέρμα της γραμμής 35 στα Μετέωρα και έρχεται για άλλη μια φορά να αναδείξει την πολιτική του «πάμε κι όπου βγει» στη συγκοινωνία. Φέρνει και πάλι στο προσκήνιο την ανάγκη μεταφοράς του τέρματος της γραμμής «35 Μετέωρα» σε κατάλληλο και ασφαλή χώρο.
Για το δυστύχημα συνελήφθη ο 52χρονος οδηγός του λεωφορείου, ενώ σε βάρος του σχηματίζεται δικογραφία από την υποδιεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης, η οποία διενεργεί την προανάκριση.
«Για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους, το λεωφορείο, που ήταν σταματημένο και ακινητοποιημένο μετακινήθηκε, τραυματίζοντας θανάσιμα την άτυχη γυναίκα που διερχόταν από το σημείο», αναφέρει ο ΟΑΣΘ και διαβεβαιώνει ότι «θα διευκολύνει με κάθε τρόπο στη διαλεύκανση της υπόθεσης».
Σύμφωνα με πληροφορίες που μένει να επιβεβαιωθούν, ο οδηγός του λεωφορείου προσπάθησε να βάλει σε κίνηση το όχημα και δεν μπόρεσε. Κατέβηκε να κάνει επανεκκίνηση στις μπαταρίες, όταν ξαφνικά το όχημα άρχισε να κινείται και χτύπησε την 78χρονη.
Στο συγκεκριμένο τέρμα που βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο της περιοχής του Δήμου Παύλου Μελά έχουν σημειωθεί και στο πρόσφατο παρελθόν αλλά και παλιότερα πολλά αντίστοιχα ατυχήματα με λεωφορεία του ΟΑΣΘ.
Όπως λένε εργαζόμενοι του Οργανισμού, στο σημείο που κάνουν τέρμα τα λεωφορεία της γραμμής «35 Μετέωρα», ο χώρος είναι ακατάλληλος καθώς οι κλίσεις του δρόμου είναι πολύ έντονες, ενώ δίπλα υπάρχει παιδική χαρά!
Τα λεωφορεία της πρωινής βάρδιας μένουν εκεί για ώρες ακινητοποιημένα μέχρι να αναλάβουν οι οδηγοί της απογευματινής βάρδιας και δεν υπάρχει καμιά μέριμνα για επιπρόσθετα μέτρα ασφαλείας (αναβαθμοί). Έτσι η ασφάλεια των οχημάτων βασίζεται μόνο στα μηχανικά συστήματα (χειρόφρενο) που διαθέτουν τα οχήματα.
Επιπλέον, ο δρόμος, όπου παρκάρουν τα λεωφορεία, είναι δημόσιος, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί ο κάθε ένας να παρκάρει το όχημά του. Αυτός ήταν και ο καθοριστικός παράγοντας που το λεωφορείο δεν ήταν παρκαρισμένο στη δεξιά πλευρά του δρόμου, αλλά δίπλα από το σπίτι που συνέβη το δυστύχημα, διότι υπήρχαν παρκαρισμένα ΙΧ και ο οδηγός δεν μπορούσε να το παρκάρει.
Συνδικαλιστές αναφέρουν ότι για να περιοριστούν στο ελάχιστο οι πιθανότητες να συμβαίνουν τέτοια τραγικά δυστυχήματα, θα μπορούσε να γίνει μεταφορά του τέρματος της γραμμής 35 στην περιοχή του τέρματος της γραμμής 29 Πολίχνη που βρίσκεται στην ίδια περιοχή και πολύ κοντά σε απόσταση, όπου υπάρχει σχετικά διαμορφωμένος χώρος μόνο για τα αστικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ.
Για να γίνει αυτό, βέβαια, προϋπόθεση είναι να υπάρχει κατάλληλα διαμορφωμένος δρόμος με ανάλογο πλάτος που να μπορεί να είναι προσπελάσιμος και από τις δύο κατευθύνσεις από ογκώδη και βαριά οχήματα, όπως τα λεωφορεία.
Θυμίζουν μάλιστα ότι πριν από χρόνια είχε συζητηθεί η προέκταση της οδού Α. Αντωνίου με τη διάνοιξη νέου τμήματος για να ενωθεί με την οδό Ιφιγένειας από όπου τα λεωφορεία μπορούν να κατευθυνθούν στο τέρμα της γραμμής 29.
Ωστόσο τίποτα δεν προχώρησε από τότε, τα μικροατυχήματα μόνο με υλικές ζημιές συνεχίστηκαν χωρίς κανένας να σκύψει για να δει το πρόβλημα και φτάσαμε στη μέρα που ένας ακόμα άνθρωπος πλήρωσε την πολιτική του “κόστους-οφέλους” με τη ζωή του.
Πηγή: 902.gr