Τον εκτροχιασμό του «Μουτζούρη», του γνωστού τουριστικού τρένου στο Πήλιο, το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου, που ήταν και η πρώτη μέρα εκτέλεσης των χειμερινών δρομολογίων, καταγγέλλει η ΤΕ Μαγνησίας του ΚΚΕ.
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωσή της η ΤΕ αναφέρει πως «ο πρόσφατος εκτροχιασμός του “Μουτζούρη”, όπως είναι γνωστό το τρενάκι του Πηλίου, έρχεται να προστεθεί σε πάμπολλα περιστατικά σιδηροδρομικών ατυχημάτων του τελευταίου διαστήματος σε όλη την Ελλάδα. Αποδεικνύει με εκκωφαντικό τρόπο ότι τίποτε δεν έχει αλλάξει σχετικά με την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών γενικά, και ιδιαίτερα για μια τουριστική γραμμή όπως η συγκεκριμένη. Κυριολεκτικά σαν να μην πέρασε μια μέρα απ’ το έγκλημα των Τεμπών!
Σημειώνει ότι «οι ευθύνες της κυβέρνησης, της “Hellenic Train” και του ΟΣΕ είναι τεράστιες, αφού συνεχίζει να απειλείται η ζωή επιβατών και εργαζόμενων στον σιδηρόδρομο, αφού καθυστερούν σημαντικά τα έργα συντήρησης, καθαρισμού, τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού δικτύου. Και οι ευθύνες γίνονται ακόμα μεγαλύτερες ακριβώς γιατί 4 μήνες πριν, απ’ τον Αύγουστο του 2024 ήταν εντοπισμένα σοβαρά προβλήματα στη συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή, που σημείωνε αναλυτικά ο προϊστάμενος του Τμήματος ΟΣΕ Βόλου με επιστολή του προς τον ΟΣΕ. Αναφερόταν στη μερική αποκατάσταση και συντήρηση της γραμμής του “Μουτζούρη” ύστερα κι από τις πλημμύρες “DANIEL” και “ΕLIAS”. Κατέγραφε φθορές στις εξωτερικές σιδηροτροχιές, μετακίνηση των ξύλινων στρωτήρων στα μικρά γεφυρίδια και τη μετακίνησή τους λόγω των φορτίων από τη διέλευση του συρμού, την κάλυψη των σιδηροτροχιών από φερτά υλικά από την βροχόπτωση. Ενώ έκανε και αναφορά στη φθορά των παλιών, περίπου 130 χρόνων επιβατάμαξων, οι οποίες θα πρέπει να αντικατασταθούν, όπως προτείνει μεταξύ άλλων, με νέες, που να πληρούν σύγχρονες προδιαγραφές κύλισης και ασφάλειας».
Τονίζει ακόμα ότι πρότεινε επιπλέον τη διακοπή της κυκλοφορίας της γραμμής πέραν του Σεπτεμβρίου, λόγω της έλευσης του φθινοπώρου και της επιδείνωσης των καιρικών συνθηκών που μεγάλωναν την πιθανότητα ατυχήματος, ακριβώς λόγω της μερικής συντήρησης και αποκατάστασης της γραμμής» και αυτό καθώς «η εργολαβία που θα εγκατασταθεί στη γραμμή για την πλήρη αποκατάστασή της ακόμη επίκειται».
Επίσης καταγγέλλει την εγκληματική λογική του «κόστους – οφέλους» που δεν επιλέγει ως αναγκαία τα έργα εκσυγχρονισμού και συντήρησης, την εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας στην κυκλοφορία, τις προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού και υπογραμμίζει πως «το νέο αυτό ατύχημα είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που θυσιάζει την ασφάλεια των συγκοινωνιών στον βωμό του καπιταλιστικού κέρδους την πολιτική της “απελευθέρωσης” και εμπορευματοποίησης των μεταφορών της ΕΕ. Και την πολιτική αυτή την έχουν συνυπογράψει με χέρια και με πόδια η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ όλα τα προηγούμενα χρόνια».
Καταλήγοντας ξεκαθαρίζει πως «οι ευθύνες τους δεν ξεπλένονται όσες “αντιπολιτευτικές” κορώνες και αν βγάζουν σήμερα» και κάνει σαφές: «Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας».