Μεγαλειώδης διαδήλωση στη Θεσσαλονίκη για να μην συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη

Date:

Το νέο μεγαλειώδες συλλαλητήριο των εργατικών σωματείων πλημμύρισε για άλλη μία φορά τους δρόμους της Θεσσαλονίκης, πιάνοντας το νήμα από τη συγκλονιστική απεργιακή συγκέντρωση της 28ης Φλεβάρη.

Χιλιάδες κόσμου κατέκλυσαν το Αγαλμα του Βενιζέλου από νωρίς το απόγευμα και μετά η πορεία απλώθηκε σαν ένα μεγάλο ποτάμι στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, στέλνοντας το ηχηρό και ξεκάθαρο μήνυμα ότι ο λαός δεν θα επιτρέψει να συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη και θα δώσει αποστομωτική απάντηση στην πολιτική που βάζει τα κέρδη πάνω από τις ανθρώπινες ζωές.

Στην ομιλία του στη συγκέντρωση των εργατικών σωματείων της Θεσσαλονίκης, ο Θοδωρής Βαριδάκης, εργαζόμενος στη «Hellenic Train», επισήμανε

«Χαιρετίζουμε θερμά τους εκατοντάδες χιλιάδες απεργούς και τα εκατομμύρια των διαδηλωτών σε όλη τη χώρα που δημιούργησαν ανεπανάληπτες εικόνες αγωνιστικής ανάτασης στις 28 Φλεβάρη.

Πολλοί εργαζόμενοι έκαναν το βήμα να απεργήσουν για πρώτη φορά! Αυτή η τεράστια συμμετοχή είναι δύναμη για την αναγκαία συνέχιση του αγώνα. Γιατί έχουμε δώσει υπόσχεση αυτή την υπόθεση να την πάμε μέχρι τέλους!

Να καταλογιστούν ποινικές και πολιτικές ευθύνες για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη σε όποιον φταίει, όσο ψηλά και αν βρίσκεται.

Το μήνυμα που στείλαμε όλοι οι απεργοί είναι ξεκάθαρο και δυνατό! Καμία ανοχή στην πολιτική που θυσιάζει τις ζωές μας για τα κέρδη των λίγων.

Στο δίλημμα “Τα κέρδη τους ή οι ζωές μας” η απάντησή μας είναι εκκωφαντική! Διαλέγουμε τις ζωές μας, διαλέγουμε τις ανάγκες μας και αγωνιζόμαστε γι’ αυτές!

Δύο χρόνια μετά το έγκλημα, κανείς από την κυβέρνηση και τη “Hellenic Train” δεν έχει έρθει να μας πει:

– Γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει στελεχωθεί το προσωπικό στον σιδηρόδρομο;

– Γιατί ένας συνάδελφός μας με 3 παιδάκια να χάσει το πόδι του;

– Γιατί δουλεύουμε ακόμα 9 ημέρες συνεχόμενα;

– Γιατί παραμένουν αφύλαχτες οι διαβάσεις;

Δεν απαντάνε στις αναφορές μας για το κατεστραμμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, εκεί που η φωτοσήμανση πολλές φορές δεν λειτουργεί.

Αντ’ αυτού έχουμε τον πρωθυπουργό να μας λέει ότι το κατεστραμμένο κομμάτι του δικτύου από τις πλημμύρες του ’23 και η τηλεδιοίκηση θα φτιαχτεί ως το τέλος του 2027, ενώ έπρεπε να είχε γίνει χρόνια πριν!

Ποιος ο λόγος να καθυστερούν τότε έργα πραγματικά ζωής και θανάτου; Μήπως δεν μπορούν να τα φτιάξουν γρηγορότερα; Η απάντηση είναι ότι μπορούν, αλλά δεν τα ιεραρχούν, διότι χαρακτηρίζονται ως μη κερδοφόρα!

Από την άλλη άπλετο χρήμα έχουνε ρίξει στις ράγες στην Αλεξανδρούπολη για τα ΝΑΤΟικά τρένα του θανάτου.

Αυτός είναι ο σιδηρόδρομος του συστήματός τους, ο σιδηρόδρομος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Γιατί και στις άλλες χώρες της Ευρώπης μετριούνται εκατοντάδες νεκροί στις ράγες του κέρδους. Εκεί όπου τα συστήματα ασφαλείας είναι εγκατεστημένα μόλις στο 14% στο κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Δεν ξεχνάμε ότι με νόμους της ΕΕ, που στήριξαν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις, έγινε ο τεμαχισμός του σιδηροδρόμου και τελικά η ιδιωτικοποίηση του κερδοφόρου μέρους του. Το αποτέλεσμα γνωστό: Χίλιοι δυο εργολάβοι να έχουν χωρίσει το σιδηροδρομικό έργο, κάνοντας αδύνατο τον συντονισμό για να υπάρχει ασφάλεια στις γραμμές.

Για όλη αυτή την κατάσταση φέρουν συγκεκριμένες ευθύνες κυβέρνηση και εργοδοσία. Αλλά ευθύνη φέρουν και εκείνοι οι συνδικαλιστές στον σιδηρόδρομο οι οποίοι ανήκουν στις ηγετικές ομάδες της ΓΣΕΕ και του ΕΚΘ. Χωρίς ντροπή δίνουν άλλοθι στους κυβερνώντες, λέγοντας ψέματα πως τα τρένα πλέον είναι ασφαλή, ενώ συνεχίζουν να συμβαίνουν συνεχώς ατυχήματα. Μετατρέπονται σε εμπειρογνώμονες και αναμασούν όλη την προπαγάνδα της κυβέρνησης της ΝΔ και της “Hellenic Train. Βάζουν δηλαδή το χεράκι τους στη συγκάλυψη. Εμείς η πλειοψηφία των εργαζόμενων στο σιδηρόδρομο γυρνάμε την πλάτη σε αυτές τις συνδικαλιστικές ηγεσίες. Θα συνεχίσουμε να είμαστε εδώ μαζί σας με όλα τα σωματεία και τους φορείς, με τους συγγενείς των θυμάτων για αγώνα για οξυγόνο.

Αυτό φοβούνται. Μόνο ο αγώνας του λαού ενωμένου, που βάζει στο στόχαστρο τις αιτίες των εγκλημάτων των λίγων, μπορεί να αλλάξει τα πράγματα. Μόνο ο λαός μπορεί να επιβάλει ασφαλείς μεταφορές, ασφαλή δουλειά, ζωή με οξυγόνο.

Δεν γίνεται να ανεχτούμε ότι εν έτει 2025 με όλα τα τεχνολογικά μέσα, με επιστημονικό προσωπικό, δυο τρένα να κινούνται στην ίδια γραμμή γιατί το κέρδος μπαίνει πάνω από την ανθρώπινη ζωή.

Δεν ανεχόμαστε να μας κοροϊδεύουν μέσα στα μούτρα μας! Ξέρουμε τι φταίει! Το σάπιο σύστημά τους και θα τους απαντήσουμε οργανωμένα μέχρι τη δικαίωση. Δεν θα φοβόμαστε εμείς και οι οικογένειές μας να πάρουμε το τρένο, το λεωφορείο, το αεροπλάνο, το Μετρό.

Συνεχίζουμε πιο αποφασιστικά για να επιβάλουμε το δίκιο μας, για να μπορούμε να ζούμε, να ταξιδεύουμε, να εργαζόμαστε με ασφάλεια, για να μην επιτρέψουμε σε κανέναν να αθωώσει αυτούς που προκάλεσαν το έγκλημα στα Τέμπη, όπως και αυτούς που εγκλημάτησαν για να σκεπαστούν τα στοιχεία.

Για να μη θρηνήσουμε άλλα θύματα, να μη ζήσουμε άλλα Τέμπη.

Σε αυτό τον σκοπό θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις και θα τα καταφέρουμε».

 

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

Το δίκτυο των τέως ΣΠΑΠ …ποδηλατόδρομος (του Γιάννη Παπαμιχαήλ)

Το δίκτυο των τέως ΣΠΑΠ ...ποδηλατόδρομος (του Γιάννη Παπαμιχαήλ*) Ζούμε...

Τέλος η ΓΑΙΑΟΣΕ – Νέος φορέας διαχείρισης τροχαίου υλικού η «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.»

Η κυβέρνηση μεταφέρει τη διαχείριση του τροχαίου υλικού –δηλαδή...

Τέμπη: Διακόπηκε για τις 30 Οκτωβρίου η δίκη για τα βίντεο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος

Την διακοπή για τις 30 Οκτωβρίου αποφάσισε το Μονομελές...