Πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση με θέμα «Όλων των νεκρών γίναμε φωνή, το έγκλημα στα Τέμπη δεν θα συγκαλυφθεί – Αγώνας μέχρι την πραγματική δικαίωση» που συνδιοργάνωσαν το Εργατικό Κέντρο Λάρισας, ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Καταστημάτων Αναψυχής και Εστίασης, η Ομοσπονδία Επαγγελματοβιοτεχνών και Εμπόρων, ο Εμπορικός Σύλλογος, ο Φαρμακευτικός Σύλλογος, το Σωματείο Ιδιοκτητών Ταξί, η Ενωτική Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων, οι Φοιτητικοί Σύλλογοι, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών και η Ένωση Γονέων του δήμου.
Λίγες μέρες πριν τη νέα απεργιακή μάχη στις 9 Απριλίου για την οποία το Εργατικό Κέντρο Λάρισας, τα σωματεία και οι φορείς έχουν μπει σε θέση μάχης οργανώνοντας την επιτυχία της, έχοντας στην προμετωπίδα τους το σύνθημα «Ή τα κέρδη τους ή ζωές μας». Σύνθημα που βροντοφωνάχτηκε στις συγκλονιστικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων και του λαού και που αποτυπώνει το πραγματικό δίλημμα που πρέπει να απαντηθεί για να μην υπάρξουν άλλα «Τέμπη».
Στην εκδήλωση μίλησαν η Χρυσούλα Χλωρού, συγγενής θύματος στα Τέμπη, ο Ηλίας Τρεβλός, μέλος του ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς και της διοίκησης του Σωματείου Εργαζομένων «Hellenic Train», ο Δαμιανός Μπαλασούλης, συνήγορος οικογένειας θύματος Τεμπών και ο Γιάννης Σκόκας, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Λάρισας. Ενώ το άνοιγμα και τον συντονισμό της εκδήλωσης έκανε ο Κώστας Γκιάστας, δημοσιογράφος.
Συγκινημένη και ευχαριστώντας το κόσμο για την παρουσία του στην εκδήλωση και στον αγώνα που δίνουν οι οικογένειες για την δικαίωση των αδικοχαμένων ανθρώπων τους, η Χρυσούλα Χλωρού, αδερφή θύματος των Τεμπών ανέφερε, μεταξύ άλλων, πως η πολύνεκρη σύγκρουση «πρόκειται για έγκλημα που είναι πρόβλημα πολιτικό, πρόβλημα της πολιτικής που ακολουθήθηκε όλα αυτά τα χρόνια. Υπήρχε το πρόβλημα της υποχρηματοδότησης, το πρόβλημα της υποστελέχωσης στο προσωπικό, το πρόβλημα ότι στο σιδηρόδρομο δεν λειτουργούσε κανένα σύστημα επικοινωνίας και άλλα προβλήματα που τα γνώριζαν όλοι τους. (…) Λίγες μέρες πριν το έγκλημα ο υπουργός μας έλεγε στη Βουλή “μη μιλάτε για την ασφάλεια των τρένων. Είναι ντροπή και να ντρέπεστε, τα τρένα είναι ασφαλή”. Μπροστά στα μάτια μας κορόιδευε! (…)Δεν μας επιτρέπεται να σταματήσουμε τον αγώνα για να μην υπάρξει άλλη μάνα που θα χάσει το παιδί της, άλλη αδερφή την μοναδική αδερφή της, άλλο παιδί τον γονιό του. Θα παλέψουμε μέχρι τέλους!»
Το κέρδος είναι η γενεσιουργός αιτία όλων των εγκλημάτων σε βάρος του λαού
Στην εγκληματική κατάσταση στην οποία επήλθε ο σιδηρόδρομος εξαιτίας της πολιτικής «κόστους – οφέλους», που οδήγησε στην απελευθέρωση και την ιδιωτικοποίηση του και στην οποία συνεχίζει να λειτουργεί μέχρι και σήμερα βάζοντας σε κίνδυνο την ζωή εργαζομένων και επιβατών αναφέρθηκε αναλυτικά ο Ηλίας Τρεβλός, μέλος του ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς και της διοίκησης του Σωματείου Εργαζομένων «Hellenic Train», προσθέτοντας ανάμεσα σε άλλα: «Πριν από το έγκλημα στα Τέμπη κάθε προσπάθεια που κάναμε για την ανάδειξη των αμέτρητων επικίνδυνων προβλημάτων που ετοίμασαν το έδαφος για αυτό που προδιαγεγραμμένα αφέθηκε να συμβεί μας χαρακτήριζαν κινδυνολόγους. (..)
Εμείς έχουμε χρέος να πούμε την αλήθεια, έχουμε την ευθύνη απέναντι στους νεκρούς, στους συγγενείς και στους εργαζόμενους, στον ελληνικό λαό που θέλει να ταξιδεύει με ασφάλεια! Η σημερινή εικόνα της λειτουργίας δυστυχώς δεν έχει μεταβληθεί. Απεναντίας 25 μήνες μετά αυτή γίνεται με πιο δύσκολους όρους. Τα ατελείωτα καθημερινά συμβάντα το επιβεβαιώνουν! Βασικοί παράγοντες ασφαλείας στη λειτουργία όπως η κατάσταση υποδομών του δικτύου, η τοποθέτηση και η ολοκληρωμένη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας, η αξιόπιστη, πλήρης και αδιάλειπτη επικοινωνία, το σύγχρονο τροχαίο υλικό που να τηρεί τους όρους ασφάλειας και άλλα ακόμη δεν έχουν εξασφαλιστεί.
Κυνικά άλλωστε το ομολογεί και η κυβέρνηση η οποία δηλώνει ότι αυτό ίσως να εξασφαλιστεί μετά το 2027! Δεν έχουμε όμως αυταπάτες από τέτοιου είδους δηλώσεις. Τα τελευταία 25 χρόνια πραγματικά έχουμε ακούσει πάρα πολλά, τίποτα όμως δεν έγινε γιατί ό,τι είναι αναγκαίο για να εξασφαλίσει σύγχρονες φθηνές ποιοτικές μεταφορές θεωρείται κόστος, τόσο από το δημόσιο ΟΣΕ όσο για από τον ιδιοκτήτη της Hellenic train, και δεν υλοποιείται. Έτσι συνεχίζουν να θέτουν σε κίνδυνο και τους εργαζόμενους και τους επιβάτες. Βρίσκουν χρήματα για οπουδήποτε αλλού εκτός από την ασφάλεια της ζωής μας αφού αυτή δεν θεωρείται προτεραιότητα».
Στις μεγαλειώδεις απεργιακές συγκεντρώσεις και στα ανάλογα συλλαλητήρια που συγκλόνισαν την πόλη αναφέρθηκε στη ομιλία του ο Γιάννης Σκόκας, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Λάρισας, ο οποίος, μεταξύ άλλων, σημείωσε: «Από την πρώτη στιγμή μιλήσαμε για έγκλημα και μάλιστα προδιαγεγραμμένο. Πως αυτό που προσπαθούν με αγωνία να συγκαλύψουν, πέρα από πρόσωπα, είναι η εγκληματική πολιτική της ΕΕ και όλων των κυβερνήσεων διαχρονικά (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ κ.α) που την υλοποίησαν. Η πολιτική που τα μετράει όλα με το κέρδος των επιχειρηματικών ομίλων θυσιάζοντας ακόμα και ανθρώπινες ζωές. Αυτή είναι η βασική αιτία που διαμόρφωσε και διαμορφώνει τις συνθήκες για το έγκλημα και κάθε τέτοιο έγκλημα. Αυτή μας στερεί το “οξυγόνο” στην ζωή, σφίγγει σα θηλιά στον λαιμό κάθε δυνατότητα σήμερα να ζήσουμε καλύτερα, ασφαλείς, προστατευμένοι από κάθε κακοτυχία, από κάθε ανθρώπινο λάθος!
Και για να βγει από το κάδρο αυτή η βασική αιτία, όλοι αυτοί και οι μηχανισμοί τους δείχνουν μόνο τις ατομικές ευθύνες του κάθε προσώπου που εμπλέκεται στην υπόθεση! Που βεβαίως πρέπει να αποδοθούν και οι ποινικές και οι πολιτικές όμως δεν έκανε ο καθένας του κεφαλιού του! Γι΄αυτό κι εμείς ρωτάμε; Όλοι τους πρόσωπα σε διάφορες θέσεις και κλίμακες ευθύνης λειτουργούσαν έξω από τα παραπάνω κριτήρια; Δηλαδή έξω από αυτή την κεντρική διαχρονική πολιτική επιλογή που λέει πως η ανάγκη για μετακίνηση, μεταφορά, τα μέσα σταθερής τροχιάς πρέπει κι αυτά όπως όλες οι ανάγκες να γίνουν νέα πεδία κερδοφορίας για τους επιχειρηματικούς ομίλους, δηλαδή εμπορεύματα; Πως αυτές οι ανάγκες θα ικανοποιούνται τόσο, όσο επιτρέπουν οι στόχοι για την κερδοφορία, την ανταγωνιστικότητα; Και η αλήθεια είναι πως όλοι τους με συνέπεια υπηρέτησαν συνειδητά τους παραπάνω στόχους!».
Ενώ καταλήγοντας ο Γ. Σκόκας, κάλεσε σε μαζική συμμετοχή στην απεργιακή συγκέντρωση στις 9 Απρίλη και στην σύσκεψη των σωματείων και των φορέων που θα γίνει για την οργάνωσή της, την Τρίτη 1 Απρίλη, στις 7:30 μ.μ., στην ισόγεια αίθουσα του Εμπορικού Επιμελητηρίου.
Στο γεγονός ότι ο οργανωμένος αγώνας του λαού είναι καθοριστικός παράγοντας για να μπει «φρένο» στην προσπάθεια συγκάλυψης αναφέρθηκε ο Δαμιανός Μπαλασούλης, συνήγορος οικογένειας θύματος Τεμπών, αφού εξήγησε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε ο σιδηρόδρομος με μοναδικό κριτήριο το κέρδος και με την στήριξη του κράτους είπε μεταξύ άλλων: «Ο μεγάλος ένοχος για τη φονική σύγκρουση, είναι η πολιτική του κέρδους, γιατί χωρίς σύγκρουση δεν θα είχε συμβεί ούτε η έκρηξη ούτε η προφανής προσπάθεια συγκάλυψης.
Βέβαια, το τελευταίο διάστημα έχουν βγει στη δημοσιότητα σοκαριστικά στοιχεία, τα οποία ίσως να εξηγούν γιατί έσπευσαν να μπαζώσουν τον τόπο εγκλήματος. Έγγραφα που προέρχονται από την ηλεκτρονική αλληλογραφία μεταξύ του Τμήματος Εμπορευματικών Μεταφορών της “Hellenic Train” και του Τμήματος Κανόνων Κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Συστημάτων του ΟΣΕ και αφορούν δεκάδες άδειες μεταφοράς στρατιωτικού υλικού για λογαριασμό του ΝΑΤΟ. Συνομιλίες μεταξύ σταθμαρχών που αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι τα ΝΑΤΟϊκά δε σταματάνε, ότι πηγαινοέρχονται χωρίς χαρτιά. Μήπως τελικά αυτά αφορούσε η ουσία που προκάλεσε την έκρηξη και την πυρόσφαιρα, που συντονισμένα θέλησε να μπαζώσει η κυβέρνηση; Απάντηση ακόμη δεν έχουμε πάρει…
Και όλα αυτά συμβαίνουν με βάση τη νομιμότητά τους και το “κράτος δικαίου” τους, που μας καλούν να εμπιστευτούμε και ακόμα και να παλέψουμε για αυτά. Έχουμε, όμως, κάθε λόγο να μην εμπιστευόμαστε το κράτος δικαίου τους! Γιατί ακριβώς το νομικό τους πλαίσιο, το νομικό πλαίσιο της ΕΕ, είναι που θωρακίζει τα κέρδη τους και θυσιάζει τις ζωές μας, δίνοντας τη δυνατότητα να τελούνται και να συγκαλύπτονται τελικά εγκλήματα πάνω από το τραπέζι. Γιατί στο κράτος δικαίου τους, είναι νόμιμη η πολιτική της κατάτμησης του σιδηρόδρομου, της ιδιωτικοποίησης, της υποστελέχωσης, η οποία στηρίζει τις ράγες του κέρδους που οδήγησαν στη μετωπική σύγκρουση. Νόμιμα οι συμβάσεις για την εγκατάσταση των συστημάτων ασφαλείας ανανεώνονταν συνεχώς χωρίς να ολοκληρώνονται. Νόμιμα κινούνται στις σιδηροδρομικές γραμμές εμπορεύματα χωρίς να ελέγχεται το περιεχόμενό τους. Νόμιμα διατρέχουν όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο τα επικίνδυνα ΝΑΤΟικά φορτία, μεταφέροντας τον θάνατο στις εμπόλεμες περιοχές και γεννώντας μεγάλους κινδύνους και για τον λαό μας, όπως ανέδειξε ο εκτροχιασμός στην Αλεξανδρούπολη το 2022».