Κυρανάκης: Δεν καταργείται ο δεύτερος μηχανοδηγός – Επανέρχεται ο προϊστάμενος αμαξοστοιχίας

Date:

«Στόχος μας στον ΟΣΕ είναι να καλυφθούν 2.000 οργανικές θέσεις, όπως αναφέρει και το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ», δήλωσε νωρίτερα σε συνέντευξή του στο ACTION 24, o αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, εν όψει της παρουσίασης του νέου νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ στο Υπουργικό Συμβούλιο την προσεχή Δευτέρα 28 Απριλίου 2025.

Οι άμεσες προσλήψεις που θα γίνουν σε ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ΡΑΣ και ΟΣΕ θα είναι ιδιωτικού δικαίου, με στόχο τη στελέχωση των φορέων με επαγγελματίες ευρωπαϊκού επιπέδου Συλλήβδην, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι τη Δευτέρα πριν το υπουργικό υπογράφονται οι συμβάσεις για τα έργα αποκατάστασης από την κακοκαιρία Daniel, έργο που θα υλοποιηθεί μέσα σε 15 μήνες και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Την ίδια ώρα ο υπουργός ανακοίνωσε ότι μαζί με το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας θα καταρτιστεί σχέδιο διερεύνησης για τα σιδηροδρομικά ατυχήματα.

Δεν καταργείται ο δεύτερος μηχανοδηγός – Επανέρχεται ο προϊστάμενος αμαξοστοιχίας

Παράλληλα, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι πλέον εκτός από τις κάμερες πορείας, θα υπάρχουν κάμερες και στην καμπίνα του μηχανοδηγού, με τις οποίες θα ελέγχεται και αν υπάρχει ο δεύτερος μηχανοδηγός όπου απαιτείται. Επιπλέον, ο κ. Κυρανάκης απέρριψε κάθε σενάριο για την κατάργηση του δεύτερου μηχανοδηγού. «Εμείς λέμε προς όλες τις κατευθύνσεις. Και στην Hellenic Train το λέμε και σε όλους: Όχι μόνο δεν καταργούνται οι δύο μηχανοδηγοί, αλλά θα υπάρχει και μέσο διαπίστωσης – θα υπάρχει κάμερα μέσα στην καμπίνα», είπε.

Επιπρόσθετα, ο κ. Κυρανάκης υπενθύμισε ότι με το νέο νομοσχέδιο επανέρχεται και ο ρόλος του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας. «Υπενθυμίζω – και το λέει το πόρισμα ξεκάθαρα – ότι ο σταθμάρχης που έκανε το τραγικό λάθος στα Τέμπη, είχε κάνει το ίδιο λάθος και δύο ώρες πριν. Τότε το κακό αποτράπηκε χάρη στην εμπειρία και την εκπαίδευση του συνοδού της αμαξοστοιχίας, δηλαδή του προϊσταμένου, ο οποίος εντόπισε την παραβίαση και ζήτησε απαντήσεις. Αυτός είχε εμπειρία παλαιότερα του λεγόμενου “προϊσταμένου αμαξοστοιχίας”. Ο προϊστάμενος λειτουργεί περίπου σαν διευθυντής του τρένου – έχει εκπαίδευση μηχανοδηγού, έχει εκπαίδευση σταθμάρχη, ξέρει όλες τις δουλειές. Μαζί με το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας που φτιάχνουμε, θα μπορεί να διαπιστώνει δυνητικούς κινδύνους και να επεμβαίνει. Τον επαναφέρουμε».

 

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

Το δίκτυο των τέως ΣΠΑΠ …ποδηλατόδρομος (του Γιάννη Παπαμιχαήλ)

Το δίκτυο των τέως ΣΠΑΠ ...ποδηλατόδρομος (του Γιάννη Παπαμιχαήλ*) Ζούμε...

Τέλος η ΓΑΙΑΟΣΕ – Νέος φορέας διαχείρισης τροχαίου υλικού η «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.»

Η κυβέρνηση μεταφέρει τη διαχείριση του τροχαίου υλικού –δηλαδή...

Τέμπη: Διακόπηκε για τις 30 Οκτωβρίου η δίκη για τα βίντεο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος

Την διακοπή για τις 30 Οκτωβρίου αποφάσισε το Μονομελές...