Πρόχειρη νομοθέτηση που δεν απαντά στις πραγματικές ανάγκες του δικτύου σιδηροδρόμων καταγγέλλουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης με αφορμή το νομοσχέδιο Κυρανάκη για το σιδηρόδρομο, με το οποίο η κυβέρνηση επιδιώκει την αναβάθμιση των δομών ασφαλείας.
Παρεμβαίνοντας στη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής, κατά την ακρόαση των εξωκοινοβουλευτικών φορέων, η πρόεδρος του συλλόγου εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ, Δάφνη Προβοπούλου, έκανε λόγο για δημιουργία εργαζομένων δυο ταχυτήτων με τις νέες διευθυντικές θέσεις που προκηρύσσονται, οι οποίες, όπως είπε, θα προκαλέσουν μισθολογική ανισότητα.
«Εδώ που βρισκόμαστε όλοι πρέπει να κάνουμε την αυτοκριτική μας. Και δεν έχω ακούσει ίχνος αυτοκριτικής από τα σωματεία σας», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «καρφώνοντας» τους εργαζόμενους της ΕΡΓΟΣΕ.
Απαντώντας εκ μέρους του συλλόγου εργαζομένων του ΕΡΓΟΣΕ, ο Κώστας Μακαρίτης, σχολίασε πως «όταν χάνεται μια μάχη, την πρώτιστη ευθύνη την έχει ο στρατηγός, όχι οι στρατιώτες».
Στη συζήτηση παρενέβη ο Αντώνης Ψαρόπουλος, πατέρας της αδικοχαμένης Μάρθης. «Ασφάλεια δεν υπήρξε στις 28 Φεβρουαρίου για την κόρη μου και τα υπόλοιπα θύματα. Η ασφαλεια θυσιάστηκε στο βωμό των κατ’επίφαση σύγχρονων μεταφορών», ανέφερε, σημειώνοντας πως ο σιδηρόδρομος σήμερα απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί ασφαλής.
Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι ζήτησαν περισσότερες προσλήψεις και αύξηση κονδυλίων, ενώ ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος του σωματείου των μηχανοδηγών, κατήγγειλε «πογκρόμ διώξεων», καθώς όπως είπε, η Hellenic Train «απολύει όποιον δεν της είναι ευχάριστος».
Υπέρ του νομοσχεδίου Κυρανάκη κατά τη ψηφοφορία στην αρμόδια επιτροπή τάχθηκε η ΝΔ. ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, Ελληνική Λύση και Πλεύση Ελευθερίας επιφυλάχθηκαν για την Ολομέλεια, ενώ καταψήφισαν ΚΚΕ και ΝΙΚΗ.