Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή για τις απολύσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Date:

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή για τις απολύσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών & Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
Θέμα: Να ανακληθούν οι απολύσεις εργαζομένων στην «ΤΡΑΙΝΟΣΕ»
Η διοίκηση της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ», του κρατικού ιταλικού μονοπωλίου σιδηροδρομικών μεταφορών «Ferrovie dello Stato Italiane (FSI)», αξιοποιώντας τη κρατική χρηματοδότηση και τα αντεργατικά μέτρα της κυβέρνησης της ΝΔ – ως συνέχεια την αντιλαϊκής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ και με την πρόφαση ότι η εταιρεία λόγω Covid-19 δεν έχει παραγωγή έργου, στις 30 Απρίλη – παραμονή Πρωτομαγιάς – απόλυσε 75 εξειδικευμένους εργαζόμενους (ηλεκτρολόγους, ηλεκτρονικούς, εφαρμοστές), απόφοιτους της Σιδηροδρομικής Ακαδημίας, που εργάζονταν τρία χρόνια περίπου στην εταιρεία.
Σημειώνουμε ότι η «ΕΕΣΣΤΥ» (από τις 31/12/2019, έχει απορροφηθεί από την «ΤΡΑΙΝΟΣΕ»), ήδη είχε απολύσει 21 εργαζόμενους το καλοκαίρι του 2019, ενώ ελλοχεύει ο κίνδυνος για ακόμα 52 εργαζόμενους – και αυτοί εξειδικευμένοι, απόφοιτοι της Σιδηροδρομικής Σχολής, οι οποίοι απολύθηκαν από τον όμιλο, γιατί κλήθηκαν να υπηρετήσουν τη στρατιωτική τους θητεία τους στο στρατό και την οποία τώρα ολοκληρώνουν – να μην επαναπροσληφθούν, όπως επίσης για άλλους 50 απόφοιτους της Σιδηροδρομικής Σχολής που ολοκληρώνουν την εξειδίκευσή τους στις 30/06/2020.

Έτσι, με τις μαζικές απολύσεις οδηγεί στην ανεργία το 40% των εργαζομένων στον τομέα συντήρησης και επισκευών τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), στα Μηχανοστάσια και Εργοστάσια της ενιαίας πλέον εταιρείας.
Επιπλέον, ο διευθύνων σύμβουλος της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ», σε συνάντηση με εκπροσώπους των συνδικάτων του κλάδου στις 10/04/2020, ανακοίνωσε, ότι ο όμιλος θα θέσει σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας τους εργαζόμενους αορίστου χρόνου, με μείωση κατά 50% του μισθού τους.
Για άλλη μια φορά αναδεικνύεται ότι είτε με το ελληνικό κρατικό μονοπώλιο του ΟΣΕ, είτε με το ιταλικό κρατικό μονοπώλιο «Ferrovie dello Stato Italiane (FSI)», είτε με κρατική καπιταλιστική επιχείρηση, είτε με ιδιωτική, είτε με πανδημία, είτε χωρίς, για τη ζωή των εργαζόμενων σημαίνει ένταση της εκμετάλλευσης, ανασφάλεια, τσάκισμα δικαιωμάτων, απολύσεις, ανεργία, μειώσεις μισθών, καταστολή των αγώνων τους, ενώ για τους επιχειρηματικούς ομίλους τεράστια κερδοφορία.
Η χρηματοδότηση μάλιστα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για πέντε χρόνια με 250 εκατ. ευρώ για την κάλυψη των «άγονων» γραμμών, που αποφάσισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ το 2017 και η επέκταση της επιδότησής της με απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ για άλλα δέκα χρόνια, φτάνοντας το ποσό στα 750 εκατ. ευρώ, η σύμβαση ανάταξης του ακινητούντος τροχαίου υλικού, που το Ελληνικό Δημόσιο μέσω της ΓΑΙΑΟΣΕ ανέθεσε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (με το ύψος της σύμβασης στην εξέλιξή της να ξεπερνάει τα 100 εκατ. ευρώ), δείχνει καθαρά ότι εδώ έχουμε μια εταιρεία που τροφοδοτείται από τον ιδρώτα του ελληνικού λαού με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Με βάση τα παραπάνω,
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση:

  • Ώστε η διοίκηση  της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» να προβεί στην ανάκληση συνολικά όλων των απολύσεων και μάλιστα εν μέσω πανδημίας;
  • Για την επαναπρόσληψη με σύμβαση αορίστου χρόνου των 21 εργαζομένων  που απολύθηκαν το καλοκαίρι του 2019 και των  75 που απολύθηκαν στις 30/04/2020;
  • Για την επαναπρόσληψη των εργαζομένων που ολοκλήρωσαν τις στρατιωτικές υποχρεώσεις και όσων τελειώνουν την εξειδίκευσή τους στις 30/06/2020;
  • Για την ανανέωση όλων των συμβάσεων ορισμένου χρόνου και τη μετατροπή τους σε αορίστου για όλους τους εργαζόμενους;

 Οι Βουλευτές
Γκιόκας Γιάννης
Κανέλλη Λιάνα
Κατσώτης Χρήστος
Μανωλάκου Διαμάντω
Παφίλης Θανάσης

Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΕ PDF

Σχετικά: ΒΟΥΛΗ

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ: Κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα για πραγματικές αυξήσεις στις συντάξεις

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ: Κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα για πραγματικές...

Καταδικασμένη σε 15ετή σιδηροδρομική απομόνωση κινδυνεύει να μείνει η Θράκη

Στη σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ Δημοσίου και Hellenic...

Η επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πελοπόννησο και πάλι στην επικαιρότητα

Θα αναβιώσει το ανενεργό, από το 2010, σιδηροδρομικό δίκτυο...

Πότε θα ξαναδούμε τρένα στη Θράκη; Το ερώτημα παραμένει αναπάντητο (Δημήτρης Μακροδημόπουλος*)

Πότε θα ξαναδούμε τρένα στη Θράκη; Το ερώτημα παραμένει...