Νέες γραμμές με τα ίδια τρένα και (αναμενόμενη) ταλαιπωρία για τους επιβάτες

Date:

Αραίωση των δρομολογίων, συνωστισμός και ταλαιπωρία των επιβατών προβλέπονται με την επέκταση της γραμμής του μετρό από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» προς το λιμάνι του Πειραιά, αφού η κυβέρνηση δεν φρόντισε να προμηθευτεί εγκαίρως τους διρευματικούς συρμούς που απαιτούνται.

Συρμοί γεμάτοι ως τα… παράθυρα με επιβάτες και βαλίτσες θα υποδέχονται και θα μεταφέρουν τους επισκέπτες που φτάνουν στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» τα επόμενα χρόνια. Με την επικείμενη επέκταση της γραμμής 3 ως τον Πειραιά, που ήδη άρχισε να διαφημίζεται επί πληρωμή, τα δρομολόγια θα αραιώσουν σημαντικά καθώς η «Αττικό Μετρό» δεν προνόησε να προμηθευτεί τους ειδικούς συρμούς που πραγματοποιούν τη συγκεκριμένη διαδρομή.

Τα δρομολόγια που συνδέουν το αεροδρόμιο με την Αθήνα υπήρξαν σταθερά στη συχνότητά τους από την εποχή που ξεκίνησαν, πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Εκτελούνταν κάθε 30 λεπτά και οι επιβάτες, Έλληνες και ξένοι, μπορούσαν να υπολογίσουν με ακρίβεια λεπτού την ώρα που θα περνούσαν από τον σταθμό που τους ενδιέφερε. Η συχνότητα των δύο δρομολογίων ανά ώρα διατηρήθηκε σε όλα τα χρόνια που πέρασαν, ακόμη και στις εποχές που η γραμμή 3 επεκτεινόταν σταδιακά για να φτάσει ώς τη Νίκαια το 2020. Αυτή ακριβώς η επέκταση έφερε, όμως, το σύστημα στα όριά του:

Συρμοί γεμάτοι ώς τα… παράθυρα με επιβάτες και βαλίτσες θα υποδέχονται και θα μεταφέρουν τους επισκέπτες που φτάνουν στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» τα επόμενα χρόνια. Με την επικείμενη επέκταση της γραμμής 3 ώς τον Πειραιά, που ήδη άρχισε να διαφημίζεται επί πληρωμή, τα δρομολόγια θα αραιώσουν σημαντικά καθώς η «Αττικό Μετρό» δεν προνόησε να προμηθευτεί τους ειδικούς συρμούς που πραγματοποιούν τη συγκεκριμένη διαδρομή.

Τα δρομολόγια που συνδέουν το αεροδρόμιο με την Αθήνα υπήρξαν σταθερά στη συχνότητά τους από την εποχή που ξεκίνησαν, πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Εκτελούνταν κάθε 30 λεπτά και οι επιβάτες, Ελληνες και ξένοι, μπορούσαν να υπολογίσουν με ακρίβεια λεπτού την ώρα που θα περνούσαν από τον σταθμό που τους ενδιέφερε. Η συχνότητα των δύο δρομολογίων ανά ώρα διατηρήθηκε σε όλα τα χρόνια που πέρασαν, ακόμη και στις εποχές που η γραμμή 3 επεκτεινόταν σταδιακά για να φτάσει ώς τη Νίκαια το 2020. Αυτή ακριβώς η επέκταση έφερε, όμως, το σύστημα στα όριά του:

■ Για την εκτέλεση των δρομολογίων από και προς το αεροδρόμιο δεν χρησιμοποιούνται οι κοινοί συρμοί που φτάνουν ώς τον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, αλλά επτά διρευματικοί συρμοί.

■ Πρόκειται για συρμούς ειδικής κατασκευής οι οποίοι στο υπόγειο τμήμα του δικτύου παίρνουν ρεύμα από τη γραμμή ηλεκτροδότησης δίπλα στις ράγες, αλλά διαθέτουν στην οροφή και παντογράφο για να τροφοδοτούνται εναέρια στο τμήμα που είναι κοινό με τον προαστιακό σιδηρόδρομο.

■ Η κυβέρνηση και η «Αττικό Μετρό», που εδώ και δύο χρόνια προαναγγέλλουν πανηγυρικά την επέκταση της γραμμής ώς το λιμάνι Πειραιά (με τερματικό στο Δημοτικό Θέατρο), γνώριζαν ότι έπρεπε να γίνει παραγγελία νέων διρευματικών συρμών. Ομως, ουδέν έπραξαν.

■ Τον τελευταίο χρόνο επικεντρώθηκαν να διαφημίζουν ότι η επέκταση προς Πειραιά θα ανοίξει το καλοκαίρι του 2022 και να διατυμπανίζουν ότι το διεθνές αεροδρόμιο θα ενωθεί με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με συρμούς που θα κάνουν το ταξίδι τάχιστα, σε 50 λεπτά.

■ Το καλοκαίρι του 2022 πέρασε και, όπως έγραψε η «Εφ.Συν.» από τις 18 Ιουνίου 2022, η επέκταση δεν λειτούργησε γιατί δεν είχαν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες δοκιμές. Η κυβέρνηση συνέχισε να πιέζει και τα δημοσιεύματα σε φιλικά προς αυτή μέσα να επιμένουν ότι το μετρό θα φτάσει στον Πειραιά τον Σεπτέμβριο. Πρόσφατα, ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής παραδέχθηκε δημοσίως ότι η έναρξη δρομολογίων μετατίθεται προς τις αρχές Οκτωβρίου.

Και η πραγματικότητα

Όποτε και αν τελικά ξεκινήσουν τα δρομολόγια από το διεθνές αεροδρόμιο προς τον Πειραιά, είναι αδύνατο να διατηρηθεί η συχνότητα ανά 30 λεπτά. Στην καλύτερη περίπτωση θα ανέβει στα 40 λεπτά, αναφέρουν σιδηροδρομικές πηγές, παρά τις εκτιμήσεις επισήμων ότι μπορεί να είναι λίγο παρακάτω, στα 36-38 λεπτά. Αντί, δηλαδή, για δύο δρομολόγια ανά ώρα, θα εκτελούνται τρία ανά δίωρο ή ακόμη και τέσσερα ανά τρίωρο, εάν η συχνότητα ανέβει στα 45 λεπτά.

Σε κάθε περίπτωση και κυρίως το καλοκαίρι, η κατάσταση θα γίνει απελπιστική, ειδικά στις περιόδους που χιλιάδες τουρίστες φτάνουν καθημερινά στο αεροδρόμιο και στο λιμάνι. Οι εικόνες που ήδη βλέπουμε συχνά, με τον κόσμο να συνωστίζεται προσπαθώντας να βρει χώρο για τις ογκώδεις βαλίτσες μαζί με τους υπόλοιπους επιβάτες που μπαίνουν στους ενδιάμεσους σταθμούς, θα χειροτερέψουν. Και όλα αυτά σε μια περίοδο που οι επιβάτες δεν μπορούν να βρουν διέξοδο στα δρομολόγια του προαστιακού σιδηρόδρομου καθώς εκεί πρέπει να αλλάζουν τρένο στου Ρέντη ανεβοκατεβάζοντας τις βαλίτσες.

Μία λύση θα ήταν να «σπάει» το δρομολόγιο, με μετεπιβίβαση -και πάλι- στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας. Αυτό όμως θα θύμιζε έντονα μια ολιγοήμερη περίοδο το 2018, όταν εφαρμόστηκε κάτι αντίστοιχο λόγω ελλείψεων ανταλλακτικών. Ο υπουργός Κ. Καραμανλής έχει αναφερθεί τους τελευταίους μήνες σε προμήθειες νέων συρμών μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, χωρίς όμως να υπάρχουν συγκεκριμένες αποφάσεις. Οι τελευταίες πληροφορίες κάνουν λόγο για διαγωνισμό προμήθειας επτά νέων διρευματικών συρμών, ύψους 120 εκατ. ευρώ, μέσω ΕΣΠΑ. Ένας τέτοιος διαγωνισμός εκτιμάται όμως ότι θα φέρει αποτέλεσμα κάπου στο 2026, αφού θα έχουν περάσει δηλαδή τρία καλοκαίρια ταλαιπωρίας για τους τουρίστες.

Διαφημιστικό πρόγραμμα

Η τελική ημερομηνία έναρξης των δρομολογίων της γραμμής 3 προς Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο δεν έχει ανακοινωθεί, όμως ξεκίνησε ήδη η διαφημιστική καμπάνια για τη μεγάλη αυτή επιτυχία της κυβέρνησης. Η «Αττικό Μετρό» έχει αποφασίσει να διαθέσει συνολικά 1,1 εκατομμύριο ευρώ, το οποίο θα μοιράσει για να διαφημίσει στα μέσα ενημέρωσης αφ’ ενός την επέκταση προς Πειραιά, αφ’ ετέρου το μετρό Θεσσαλονίκης.

Άρης Χατζηγεωργίου
πηγή: efsyn.gr

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

ΔΕΣΚ-Σ: ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ

ΔΕΣΚ-Σ: ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗ...

Η αντιλαϊκή επίθεση που κλιμακώνεται σε συνθήκες γενικευμένης ακρίβειας και ενεργειακής φτώχειας

Η αντιλαϊκή επίθεση που κλιμακώνεται σε συνθήκες γενικευμένης ακρίβειας...

Περιφερειακές Συσκέψεις ΣΕΑ Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2022

Περιφερειακές Συσκέψεις ΣΕΑ Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου 2022 Στις 17/11/2022 συνεδρίασε...

Ξεκινά η ανάπλαση στον παλαιό σταθμό του ΟΣΕ Κορίνθου

Ξεκινούν οι εργασίες ανάπλασης στον παλαιό σταθμό του ΟΣΕ στην Κόρινθο. Πρόκειται...