Πάνω από 1.000 υπογραφές για να μπει σε τροχιά το τουριστικό τρένο της Δράμας!

Date:

Με μια αρκετά καλή κίνηση, ο Σύλλογος ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Σιδηροδρομικών και Φίλων Σιδηροδρόμου, ανέλαβε πρωτοβουλία, ώστε να γίνει μια πρώτη σοβαρή προσπάθεια, προκειμένου το τουριστικό τρένο που οραματίζονται, να μπει σε μια τροχιά.

Στόχος, να υπάρξει ένα τρένο, το οποίο θα κάνει τη διαδρομή από τη Δράμα μέχρι την Ξάνθη με ενδιάμεση στάση τα στενά του Νέστου και επαναφορά στη Δράμα. Ενώ μια δεύτερη διαδρομή θα είναι από τη Δράμα προς τη Λευκοθέα με κεντρικό αξιοθέατο τα Φαράγγι του Αγγίτη.

Η πρωτοβουλία του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ, ήταν να στήσουν ένα περίπτερο στην είσοδο του αύλειου χώρου του ΟΣΕ το Σαββατοκύριακο 24 και 25 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο του 1ου Φεστιβάλ Γαστρονομίας, που διοργάνωσε η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Δράμας.

Όπως είναι γνωστό, το τουριστικό τρένο προς τα Στενά του Νέστου είναι μια πολύ παλιά ιστορία για τη Δράμα. Παλαιότερα υπήρχαν συχνά δρομολόγια κάποιες Κυριακές, τα οποία στη συνέχεια εγκαταλείφθηκαν, όταν υπήρξαν προβλήματα στις γραμμές. Με το τέλος της πανδημίας και στις αρχές του 2022 και συγκεκριμένα τον περασμένο Φεβρουάριο, με πρωτοβουλία του δημάρχου Ξάνθης κ. Τσέπελη, υπήρξε μια νέα πρόταση: να υπάρξει ένα τουριστικό τρένο, που να ξεκινάει από τη Δράμα, να περνάει από τα Στενά του Νέστου και να καταλήγει στην Ξάνθη και στη συνέχεια να επιστρέφει στη Δράμα.

Για το λόγο αυτό, στια αρχές Φεβρουαρίου, έγινε μια συνάντηση των δημάρχων Ξάνθης κ. Τσέπελη, Δράμας κ. Μαμσάκου και Παρανεστίου κ. Καγιάογλου, μιας και το Παρανέστι ως ενδιάμεσος Δήμος μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στο τουριστικό τρένο.

Αν και η πρώτη συνάντηση στο Μουσείο Τρένων Δράμας πήγε πολύ καλά, στη συνέχεια η υπόθεση αυτή δεν προχώρησε, για άγνωστους λόγους μέχρι σήμερα, ή τουλάχιστον για λόγους για τους οποίους δεν δίνεται καμιά εξήγησε από κανέναν.

Η νέα προσπάθεια του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Δράμας Σιδηροδρομικών και Φίλων Σιδηροδρόμου, είναι μια κίνηση ώστε να αναδειχθεί εκ νέου το ζήτημα αυτό. Έτσι, στο πλαίσιο του Γαστρονομικού Φεστιβάλ στον αύλειο χώρο του ΟΣΕ, στήθηκε ένα περίπτερο και συγκεντρώνονταν υπογραφές από το κοινό.

Όπως τόνισε μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο πρόεδρος του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ κ. Παναγιώτης Μακρόπουλος, «πρόκειται για μια πρωτοβουλία του Δ.Σ. του Συλλόγου, μόνο και μόνο γιατί θέλουμε να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις να πιέσουμε, ώστε να δημιουργήσουμε την τουριστική αμαξοστοιχία, ώστε να πηγαίνει από Δράμα προς Ξάνθη με ενδιάμεσες στάσεις Παρανέστι, Σταυρούπολη και Τοξότες και την Κοιλάδα του Νέστου. Επίσης, θα βάλουμε ένα ακόμα δρομολόγιο από Δράμα, Φωτολίβος, Λευκοθέα. Στη διαδρομή αυτή, αριστερά έχουμε το Φαράγγι του Αγγίτη και δεξιά το Σπήλαιο της Αλιστράτης και η γραμμή περνάει ανάμεσα απ’ αυτά. Θα υπάρχει μια στάση στο Σπήλαιο Αλιστράτης».

Όπως τόνισε ο κ. Μακρόπουλος, «θέλουμε να ξεκινήσουμε ένα τέτοιο δρομολόγιο και φυσικά να φτάσουμε πολύ πιο ψηλά, να εντάξει την ατμομηχανή που έχουμε, αν και αυτός είναι ένας πολύ υψηλός στόχος».

Σύμφωνα με τον κ. Μακρόπουλο, συγκεντρώθηκαν ήδη πάνω από 1.000 υπογραφές «και είναι ιδιαίτερα συγκινητική η συμμετοχή του κόσμου  που στήθηκε ακόμα και στην ουρά για να υπογράψει».

Ρωτήσαμε τον κ. Μακρόπουλο, για ποιο λόγο πιστεύει ότι η προσπάθεια αυτή που είχε ξεκινήσει δυναμικά στην αρχή, στη συνέχεια βάλτωσε κυριολεκτικά, μας απάντησε: «Πάντως δεν κόλλησε σ’ εμάς. Δεν ξέρω τι έγινε, δεν μπορώ να κατηγορήσω κανέναν. Καλύτερα να μην πω τίποτα».

Τονίζει πάντως  ο ίδιος ότι, «τώρα εμείς σκοπεύουμε να μαζέψουμε πολλές υπογραφές και από τη Δράμα και από το Παρανέστι και από τους Τοξότες και από την Ξάνθη. Εμείς στον ΗΦΑΙΣΤΟ πιστεύουμε ότι, όσο πιο πολλές υπογραφές έχουμε τόσο καλύτερα θα είναι».

Ερωτώμενος για το πώς βλέπει ο ΟΣΕ αυτό το ζήτημα, μας λέει ότι «μέχρι σήμερα ο ΟΣΕ δεν έχει δηλώσει καμιά άρνηση, άλλωστε δεν θα μπορούσε, μιας και αναδεικνύεται μέσα απ’ αυτή την ενέργεια. Θα πρέπει όμως να μπει μπροστά η Τοπική Αυτοδιοίκηση, να το αγκαλιάσει».

Θανάσης Πολυμένης

proinos-typos.gr

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ: Κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα για πραγματικές αυξήσεις στις συντάξεις

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ: Κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα για πραγματικές...

Καταδικασμένη σε 15ετή σιδηροδρομική απομόνωση κινδυνεύει να μείνει η Θράκη

Στη σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ Δημοσίου και Hellenic...

Η επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πελοπόννησο και πάλι στην επικαιρότητα

Θα αναβιώσει το ανενεργό, από το 2010, σιδηροδρομικό δίκτυο...

Πότε θα ξαναδούμε τρένα στη Θράκη; Το ερώτημα παραμένει αναπάντητο (Δημήτρης Μακροδημόπουλος*)

Πότε θα ξαναδούμε τρένα στη Θράκη; Το ερώτημα παραμένει...