Το αυθεντικό Οrient Express επιστρέφει με τη διαδρομή Παρίσι – Κωνσταντινούπολη!

Date:

To αυθεντικό Οrient Express ετοιμάζεται να ξαναμπεί στις ράγες και υπόσχεται ότι δεν θα μας μεταφέρει απλώς αλλά θα μας ταξιδεύει στην πολυτελή art deco εποχή.

Το αυθεντικό Orient Express ετοιμάζεται να αναβιώσει την κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα που το έκανε διάσημο, αλλά και την ιστορική διαδρομή Παρίσι-Κωνσταντινούπολη που έκανε για πρώτη φορά το 1883. Το νέο κεφάλαιο στην ιστορία του υπογράφει ο όμιλος Accor, που φιλοδοξεί να το ξαναβάλει στις ράγες το 2024, χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι.
Πρόκειται για 17 αυθεντικά βαγόνια που χρονολογούνται από τις δεκαετίες του ’20 και του ’30 και τα οποία βρίσκονταν εγκαταλελειμμένα σε έναν σταθμό διαλογής στα πολωνικά σύνορα. Το σχετικό βίντεο ενός αγνώστου στο youtube γίνεται η αφορμή για να τα ανακαλύψει ο Αθρουρ Μέτεταλ ερευνητής με εξειδίκευση στη βιομηχανική ιστορία. Μετά την εξαγορά τους και τη μεταφορά τους στη Γαλλία, η Accor αναθέτει στον αρχιτέκτονα Mαξίμ Ντανζέκ, συνεργάτη των οίκων Hermes και Guerlain, την αναβίωση της γαλλικής art deco αισθητικής. Ηδη οι πρώτες εικόνες που δόθηκαν στη δημοσιότητα επιβεβαιώνουν τη διάθεση του αρχιτέκτονα να δημιουργήσει ένα σκηνικό σύγχρονης πολυτέλειας, ενσωματώνοντας όλα τα στοιχεία της Γαλλίδας σχεδιάστριας Rene Lalique που έκαναν το Orient Express σύμβολο πολυτέλειας.

Στη νέα του εκδοχή το τρένο θα έχει τρία είδη σουίτας, ανάμεσά τους και μία Προεδρική που θα καταλαμβάνει ένα ολόκληρο βαγόνι. Κάθε σουίτα θα έχει το δικό της μπάνιο, ενώ σε ένα από τα κοινόχρηστα βαγόνια θα φιλοξενούνται συναυλίες και events. Οι διάδρομοι είναι θεατρικοί, στο μπαρ ξεχωρίζει η θολωτή οροφή και η γυάλινη μπάρα, ενώ την οροφή του εστιατορίου καλύπτουν καθρέφτες. Ο Mαξίμ είναι αποφασισμένος να επαναφέρει το κινούμενο παλάτι σε τροχιά, που δημιούργησε ο Βέλγος επιχειρηματίας Τζορτζ Νάγκελμακερς πριν από 140 χρόνια.

Γιατί η Ταχεία της Ανατολής – η άλλη ονομασία του Orient Express – δεν πέρασε στην ιστορία γιατί ήταν το πρώτο διηπειρωτικό τρένο που διέσχιζε 2.740 χιλιόμετρα για να ενώσει το Παρίσι με την Κωνσταντινούπολη, αλλά γιατί ανέτρεψε τις μέχρι τότε άχαρες συνθήκες που ταξίδευαν οι άνθρωποι. Βελούδινες κουρτίνες, δερμάτινες πολυθρόνες, μαρμάρινα μπάνια, τοίχοι από μαόνι, 24ωρο σέρβις, κομμωτήριο για τις κυρίες και άφθονη γαλλική σαμπάνια σε ποτήρια Baccarat.

Υπήρξε το αγαπημένο ταξιδιωτικό μέσο για βασιλιάδες – ο βασιλιάς Λεοπόλδος είχε ιδιωτική σουίτα για την ερωμένη του – και πρίγκηπες, καλλιτέχνες, διανοούμενους και τυχοδιώκτες στις αρχές του περασμένου αιώνα. Στα πολυτελή κουπέ της ταξίδεψαν από τον Τρότσκι και τον Χέμινγουει μέχρι τον Λορενς της Αραβίας, τη Μάτα Χάρι, την Τζοζεφίνα Μπέικερ και φυσικά… την Αγκάθα Κρίστι που εμπνεύστηκε το Εγκλημα στο Οριεντ Εξπρες.

Η αμαξοστοιχία θρύλος σταμάτησε τα ταξίδια το 1977 όταν το αεροπλάνο κέρδισε τη μάχη του ανταγωνισμού και τα βαγόνια της πουλήθηκαν σε δημοπρασίες. Μάλιστα, δύο από αυτά, μία κλινάμαξα και το εστιατόριο, εκτίθενται στο Σιδηροδρομικό Μουσείο της Θεσσαλονίκης. Το κενό που άφησε πίσω της η παύση λειτουργίας της ήρθε να καλύψει τη δεκαετία του ‘80 ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου Cipriani στη Βενετία, Τζέιμς Σέργουντ, ο οποίος λάνσαρε το Venice-Simplon-Orient Express. Ενα τρένο αντίγραφο του Orient Express που κάνει σύντομες διαδρομές στην Ευρώπη και χρεώνει 6.500 ευρώ τη σουίτα για όσους θέλουν να ζήσουν τον μύθο.

 

newmoney.gr

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ: Κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα για πραγματικές αυξήσεις στις συντάξεις

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ: Κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα για πραγματικές...

Καταδικασμένη σε 15ετή σιδηροδρομική απομόνωση κινδυνεύει να μείνει η Θράκη

Στη σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ Δημοσίου και Hellenic...

Η επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πελοπόννησο και πάλι στην επικαιρότητα

Θα αναβιώσει το ανενεργό, από το 2010, σιδηροδρομικό δίκτυο...

Πότε θα ξαναδούμε τρένα στη Θράκη; Το ερώτημα παραμένει αναπάντητο (Δημήτρης Μακροδημόπουλος*)

Πότε θα ξαναδούμε τρένα στη Θράκη; Το ερώτημα παραμένει...