Εφικτή είναι η κατασκευή σιδηροδρόμου στην Κρήτη, που θα ενώνει το νησί από το ένα άκρο έως το άλλο και θα πρέπει να γίνει ο άμεσος επόμενος στόχος της Πολιτείας και της Αυτοδιοίκησης καθώς η υλοποίηση του έργου του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου και ο συνεπαγόμενος πολλαπλασιασμός του αριθμού των επισκεπτών στο νησί, επιβάλλουν την περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου μεταφορών, πέρα και από τον ΒΟΑΚ.
Αυτό επισημάνθηκε σε ημερίδα για μέσα σταθερής τροχιάς στην Κρήτη που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες στο Επιμελητήριο Ηρακλείου.
Την ημερίδα οργάνωσε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής (Π.Σ.Ε.Ο.) σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Κρήτης, τον Δήμο Μινώα Πεδιάδας, τον Δήμο Ηρακλείου και τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Ε.Μ.Π.
Με θέμα: “Τραίνο, μια ασφαλής αξιόπιστη και “πράσινη” επιλογή για την Κρήτη”, μίλησε ο πρώην δήμαρχος Χανίων, Τάσος Βάμβουκας, ο οποίος αναφέρθηκε στο ιστορικό των συζητήσεων για τραίνο στην Κρήτη για να τονίσει ότι όταν πριν από λίγους μήνες, σε συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης, έθεσε «και πάλι δημοσίως το ζήτημα για τρένο στην Κρήτη, εξεπλάγην ευχάριστα από την απήχηση που είχε η πρότασή μου αυτή τη φορά».
Ο πρώην δήμαρχος Χανίων υποστήριξε ότι είναι «η καταλληλότερη στιγμή για να προχωρήσει επιτέλους αυτή η ιδέα» και εξήγησε μεταξύ άλλων:
«Η κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου και ο συνεπαγόμενος πολλαπλασιασμός του αριθμού των επισκεπτών στο νησί, επιβάλλουν την περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου μεταφορών, πέρα και από τον ΒΟΑΚ.
Σε αυτό το πλαίσιο, η δημιουργία ενός δικτύου σταθερής τροχιάς που θα ενώνει το νησί από το ένα άκρο έως το άλλο θα πρέπει να γίνει ο άμεσος επόμενος στόχος της Πολιτείας και της Αυτοδιοίκησης. Αυτό, φυσικά, αν θέλουμε να αξιοποιήσουμε πλήρως την αναπτυξιακή ευκαιρία που έχουμε μπροστά μας και να μην καταλήξουμε και πάλι να το συζητάμε ατέρμονα και τελικά ετεροχρονισμένα, όταν η ευκαιρία θα έχει γίνει πια ανάγκη και θα έχουν χαθεί κρίσιμα χρόνια, όπως ακριβώς έγινε και με τον ΒΟΑΚ».
Τα πλεονεκτήματα
Αναφερόμενος στα πλεονεκτήματα του τρένου σημείωσε την «ταχύτητα και ακρίβεια στις μεταφορές», την «ασφάλεια και οικονομία στις μετακινήσεις», την «αύξηση του όγκου επιβατών που θα μπορούν να εξυπηρετηθούν», την «υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών αιχμής», το ότι είναι «μέσο “φιλικό” προς το περιβάλλον», κ.α..
Κλείνοντας τόνισε ότι «ήλθε ο καιρός να διεκδικήσουμε την “ενοποίηση του νησιού μας” μέσα από τη βιώσιμη κινητικότητα για να μην χάσουμε το τρένο…».
Στην ίδια ημερίδα μίλησαν μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος, Μαν. Φραγκάκης, ο γενικός γραμματέας Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης (Π.Σ.Ε.Ο.), Λευτέρης Μιχελάκης, ο ομότιμος καθηγητής Ε.Μ.Π. συγκοινωνιολόγος – πολεοδόμος, Θάνος Βλαστός, ο αρχιτέκτων μηχανικός, ομότιμος καθηγητής Ε.Μ.Π., Γεώργιος Σαρηγιάννης, ο καθηγητής στη Σχολή Μηχανικών περιβάλλοντος, Πολυτεχνείο Κρήτης, Θεοχάρης Τσούτσος, η αρχιτέκτων μηχανικός, αναπληρώτρια καθηγήτρια στη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πολυτεχνείου Κρήτης, Δέσποινα Διμέλλη, η αρχιτέκτων – πολεοδόμος μηχανικός, Εθνική Συντονίστρια για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, Καλλιόπη Παπαδάκη, ο μαθηματικός – συγκοινωνιολόγος πρώην ειδικός σύμβουλος του Ο.Σ.Ε., Γιώργος Νάθενας, κ.α.
haniotika-nea.gr