Σαν σήμερα 4 Ιανουαρίου έχουν λάβει χώρα τρία πολύνεκρα δυστυχήματα με τρένα, γεγονός που θα μπορούσε να χαρακτηρίσει την σημερινή μέρα ως αυτήν «που φοβούνται οι αμαξοστοιχίες».
Χαρακτηριστικά, το 1990 στο Σουκούρ του Πακιστάν σκοτώθηκαν 307 άνθρωποι στη χειρότερη σιδηροδρομική καταστροφή στην ιστορία της χώρας. Το εν λόγω τρένο (Bahauddin Zakaria Express) εκτελούσε νυχτερινό δρομολόγιο 800 χιλιομέτρων από το Μουλτάν στο Καράτσι και μετέφερε πολύ περισσότερους επιβάτες στα 16 βαγόνια του από τη χωρητικότητά του των 1408 θέσεων. Υποτίθεται ότι θα περνούσε κατ’ ευθείαν μέσα από το χωριό Sangi, αλλά τα λανθασμένα ρυθμισμένα σιδηροδρομικά σημεία το έστειλαν σε παρακαμπτήριο όπου συγκρούστηκε με κενή εμπορική αμαξοστοιχία 67 βαγονιών με ταχύτητα τουλάχιστον 55 χιλιομέτρων την ώρα. Τα τρία πρώτα βαγόνια καταστράφηκαν και τα επόμενα δύο υπέστησαν σοβαρές ζημιές. 307 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 700 τραυματίστηκαν. H έρευνα διαπίστωσε ότι το προσωπικό των σιδηροδρόμων ήταν “άμεσα υπεύθυνο” για την καταστροφή. Τρεις υπάλληλοι που υπηρετούσαν στο σταθμό Sangi κατηγορήθηκαν για ανθρωποκτονία από αμέλεια.
Την ίδια μέρα το 1987 στις ΗΠΑ στην πολιτεία του Μέριλαντ, η αμαξοστοιχία 94 της Amtrak, η Colonial, (τώρα μέρος της Northeast Regional) που ταξίδευε βόρεια από την Ουάσινγκτον προς τη Βοστώνη, συγκρούστηκε με μια σειρά από μηχανές της Conrail που κινούνταν ελαφρά (χωρίς φορτηγά βαγόνια), και οι οποίες είχαν εισέλθει στην κύρια γραμμή. Η ταχύτητα της αμαξοστοιχίας 94 κατά τη στιγμή της σύγκρουσης εκτιμήθηκε στα 108 μίλια ανά ώρα (174 km/h). Δεκατέσσερις επιβάτες της αμαξοστοιχίας Amtrak σκοτώθηκαν, καθώς και ο μηχανοδηγός της Amtrak και ο συνοδός του βαγονιού αναμονής. Το 1991, με αφορμή εν πολλοίς αυτό το δυστύχημα, το Κογκρέσο των Ηνωμένων Πολιτειών έλαβε ακόμη ευρύτερη δράση και ενέκρινε υποχρεωτικό τυχαίο έλεγχο ναρκωτικών για όλους τους εργαζόμενους σε «ευαίσθητες ως προς την ασφάλεια» θέσεις εργασίας σε όλους τους κλάδους που ρυθμίζονται από το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ (DOT), συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών, των μεταφορέων λεωφορείων και των σιδηροδρομικών συστημάτων. Μέχρι το 1993 το δυστύχημα ήταν το πιο θανατηφόρο στην ιστορία της Amtrak. Ξεπεράστηκε από το σιδηροδρομικό δυστύχημα του Big Bayou Canot στην Αλαμπάμα, στο οποίο σκοτώθηκαν 47 άτομα και τραυματίστηκαν άλλα 103.