Κακοκαιρία: Στα 160 εκατ. εκτιμώνται οι ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας

Date:

Τεράστιες είναι οι καταστροφές που προκάλεσε η κακοκαιρία στο – ήδη προβληματικό – σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

H κακοκαιρία κατέστρεψε και τα έργα της περιβόητης σύμβασης 717, τα οποία είχαν παραδοθεί στα τέλη Ιουλίου και αρχές Αυγούστου.

Στελέχη του ΟΣΕ που επιθεώρησαν την προηγούμενη εβδομάδα την κατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής ανέβασαν το κόστος των ζημιών στον σιδηρόδρομο, στα 160 εκατ. ευρώ.

Οι κυριότερες καταστροφές εντοπίζονται σε γέφυρες, στον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό αλλά και στις ράγες. Καθώς και σε 30 περίπου ισόπεδες διαβάσεις και σε άλλες εγκαταστάσεις όπως σταθμούς και μηχανοστάσια.

Χαρακτηριστικές είναι οι εικόνες στην Περιοχή του Αρμενίου με το έδαφος να έχει υποχωρήσει κάτω από τις γραμμές αλλά και από τη γραμμή Λάρισα – Βόλος όπου προκλήθηκαν εκτεταμένες ζημιές από τις πλημμύρες. Σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρα, η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης «δεν είναι εύκολο να αποκατασταθεί πλήρως τις αμέσως επόμενες εβδομάδες.»

Ταυτόχρονα η κακοκαιρία «έπνιξε» και τα έργα της περιβόητης σύμβασης 717, αφού τα έργα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα, Λάρισα – Πλατύ, μαζί με την τηλεδιοίκηση από Δομοκό – Πλατύ. «To κύριο έργο στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα ήταν η σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση. Εφόσον η γραμμή καταστράφηκε παρέσυρε ό,τι ήταν πάνω σ’ αυτήν. Πρέπει πρώτα να φτιάξουμε την υποδομή και να κουμπώσουν οι σηματοδοτήσεις και τα συστήματα ασφαλείας ΕΤCS», δήλωσε στην εφημερίδα «Καθημερινή», ο Παναγιώτης Τερεζάκης, διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.

Οι κυριότερες ζημιές εντοπίζονται στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα σε μήκος κοντά στα 50 χλμ., στο τμήμα Λάρισα – Βόλος (55 χλμ.) και στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, που εκτείνεται σε μήκος 80 χλμ.

Πλέον στόχος του ΟΣΕ είναι να κυκλοφορούν τρένα σε περίπου ένα μήνα, δηλαδή μεταξύ 10-12 Οκτωβρίου, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί μέσω της προσωρινής αποκατάστασης του  τμήματος Δομοκού – Λάρισας, μέρος του κεντρικού δικτύου Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Ωστόσο για την πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας θα απαιτηθούν αρκετοί μήνες, ίσως και ένας χρόνος. Φυσικά, έτσι θα πάει πίσω και το χρονοδιάγραμμα για την παράδοση της σύμβασης 717 για τη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, αφού τα νερά ξήλωσαν τον εξοπλισμό που είχε εγκατασταθεί.

Βάσει του σχεδιασμού του ΟΣΕ, πλέον η κίνηση θα γίνεται στη μια γραμμή, ώστε αργότερα να γίνουν εργασίες στη δίπλα γραμμή και να αρχίσει να αποκαθίσταται πλήρως το δίκτυο ώστε να μην επαναληφθούν αντίστοιχες καταστροφές στο μέλλον.

«Κάνουμε προσπάθεια ώστε να έχουμε προσωρινή αποκατάσταση στη σιδηροδρομική κυκλοφορία στο τμήμα Δομοκού – Λάρισας», σημειώνει ο Π. Τερεζάκης, προσθέτοντας ότι σε αυτό το τμήμα οι ταχύτητες θα μειωθούν στα 80 χλμ. την ώρα.

Επειτα, μέσα από fast track διαγωνιστικές διαδικασίες, ο οργανισμός θέλει να προχωρήσει στην πλήρη αποκατάσταση της γραμμής, κάνοντας επεμβάσεις που θα αποτρέπουν αντίστοιχες καταστροφές στο μέλλον. «Σε μέρη όπου το νερό πέρασε στις ράγες θα πρέπει να κάνουμε μελέτες έτσι ώστε εάν στο μέλλον συμβεί κάτι παρόμοιο, αυτό να μη γίνει στην ίδια έκταση», εξηγεί. «Ενας από τους λόγους που τρέχουμε την προσωρινή αποκατάσταση της γραμμής είναι οι εμπορευματικές μεταφορές», τονίζει ο ίδιος, έχοντας ενημέρωση πως περίπου 10 τρένα γεμάτα με κοντέινερ περιμένουν να έρθουν στην Αθήνα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόσφατη απεργία στα Σκόπια έχει οδηγήσει, μεταξύ άλλων, στη συσσώρευση μεγάλου όγκου εμπορευμάτων στη Θεσσαλονίκη και τη Γευγελή, που αναμένεται να αποσυμφορηθεί σταδιακά το επόμενο διάστημα.

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

Εγκαταλείφθηκε ο σιδηρόδρομος στον Βόλο

O Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας ζητά επίσπευση των έργων για...

Έγκλημα στα Τέμπη: «Δεν μπορώ να αναπνεύσω» – Νέο συγκλονιστικό ηχητικό ντοκουμέντο

Eνα νέο ηχητικό ντοκουμέντο από το έγκλημα στα Τέμπη...