Hellenic Train: Απειλεί με απολύσεις – Ζητά αποζημίωση για διαφυγόντα έσοδα – Στέλνει στον ΟΣΕ τον «λογαριασμό

Date:

Σχέδιο περικοπών του λειτουργικού κόστους με διαθεσιμότητα και εκ περιτροπής εργασία έχει στα σκαριά η Hellenic Train, ενώ την ίδια ώρα βάζει στο στόχαστρο τα κρατικά ταμεία προκειμένου να λάβει αποζημιώσεις για «διαφυγόντα έσοδα» μετά τις τελευταίες καταστροφές στη Θεσσαλία, στέλνοντας παράλληλα το «λογαριασμό» στον ΟΣΕ για την ζημιές του δικτύου.

Στην συνάντηση που είχε η διοίκηση της Hellenic Train την Τρίτη με τους εργαζόμενους, σύμφωνα με πληροφορίες επικαλέστηκε οικονομική δυσχέρεια, ειδικά μετά την καταστροφική καταιγίδα «Daniel» και ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει περικοπές του λειτουργικού κόστους.

Στη συνάντηση συμμετείχαν οι εκπρόσωποι των τριών σωματείων εργαζομένων στην ιταλική εταιρεία, της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), του Σωματείου Εργαζομένων Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού (ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ), οι οποίοι ενημερώθηκαν από τη διοίκηση «για την άσχημη κατάσταση που βρίσκεται η εταιρεία, μετά και την καταστροφική πλημμύρα που επέφερε προβλήματα στον σιδηρόδρομο», όπως σημειώνουν χαρακτηριστικά στην κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν τα σωματεία.

Απειλεί με απολύσεις 

Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία έχει στα πλάνα τις περικοπές του λειτουργικού κόστους, η οποία, φυσικά, θίγει τις θέσεις εργασίας και τους μισθούς των 1.100 εργαζομένων. Το σχέδιό της περιλαμβάνει θέση σε αναστολή/διαθεσιμότητα και εκ περιτροπής εργασίας, τουλάχιστον μέχρις ότου λυθούν τα οικονομικά προβλήματα, μέτρα τα οποία απορρίπτουν παντελώς οι εργαζόμενοι, παραμένοντας σε αγωνιστική εγρήγορση σε περίπτωση που επιβληθούν.

Με βάση τα όσα επικαλείται η Hellenic Train -η οποία αναμένεται να αναπτύξει το αναλυτικό σχέδιό της σε επόμενη συνάντηση με τους εργαζόμενους- τα οικονομικά της προβλήματα επιδεινώνονται από το κόψιμο στα δύο του σιδηρόδρομου λόγω των καταστροφικών συνεπειών του «Daniel», με άγνωστο τον χρόνο αποκατάστασης, αλλά και λόγω της καθυστέρησης της Πολιτείας να αποδώσει τη χρηματοδότηση των ΥΓΟΣ για το 2022 και το τρέχον έτος, την αποζημίωση για την περίοδο της Covid, και κάποιες επιμέρους αποζημιώσεις για τη χορήγηση.

Ειδικότερα οι Ιταλοί ζητούν οικονομική αποζημίωση για το τιμολόγιο ενέργειας που εκτοξεύτηκε το 2022 με την εταιρεία να ζητά το ποσό των 16 εκατ. ευρώ. Επιπλέον έχει ζητήσει το ποσό των 4 εκατ. ευρώ από την περίοδο του COVID. Επίσης ζητά και ποσά περίπου 100 εκατ. ευρώ από άλλες οφειλές.

Σύμφωνα ωστόσο με πληροφορίες ο λόγος της καθυστέρησης από την πλευρά της κυβέρνησης δεν είναι άλλος από την κυβερνητική πίεση προς την ιταλική εταιρεία προκειμένου να αποδώσει με τη σειρά της τα τέλη χρήσης που οφείλει προς τον ΟΣΕ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι παραπάνω οφειλές της Hellenic Train ανέρχονται περίπου στα 80 εκατ. ευρώ, την ίδια στιγμή που οι οφειλές του κράτους ανέρχονται σε ύψος 110-120 εκατ. ευρώ.

Τα σωματεία, πάντως, που βλέπουν οι εργαζόμενοι να εργαλειοποιούνται και να μετατρέπονται σε μέσο διαπραγμάτευσης των δύο πλευρών, ζήτησαν «αναλυτικά τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, τονίζοντας ότι δεν πρόκειται να αποδεχτούν σε καμία περίπτωση να συζητηθούν ζητήματα που αφορούν το σύνολο του προσωπικού και της εργασίας, καθώς και ότι απορρέει από την ισχύουσα ΣΣΕ», όπως υπογραμμίζουν στην κοινή ανακοίνωση.

Αξιοποιεί την αποικιοκρατική σύμβαση για να πάρει κρατικό χρήμα

Την ίδια στιγμή, η Hellenic Train φαίνεται ότι έχει βάλει στο μάτι τα κρατικά ταμεία για να καλύψει τις απώλειες εσόδων που έχει μέσα στο 2023, εξαιτίας της παύσης δρομολογίων μετά το έγκλημα των Τεμπών και όσο και μετά τις πρόσφατες καταστροφές από τις πλημμύρες.

Η Ιταλική εταιρεία σπεύδει να αξιοποιήσει την αποικιοκρατική σύμβαση που έχει υπογράψει με τις ελληνικές κυβέρνησης και προβλέπουν αποζημίωση για τα διαφυγόντα έσοδα της και παράλληλα φορτώνουν την αποκατάσταση των ζημιών στον ΟΣΕ.

Η διοίκηση της Hellenic Train αναμένεται να διεκδικήσει ότι ορίζεται από την προβλεπόμενη Σύμβαση που υπογράφηκε με τα Ελληνικό Δημόσιο επί ΣΥΡΙΖΑ για να αναθεωρηθεί στη συνέχεια από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Το ύψος των οικονομικών απαιτήσεων φθάνει τα 100 εκατ ευρώ διότι δεν μπορεί να εκτελέσει δρομολόγια στη βασική γραμμή του άξονα που ενώνει την Αθήνα με τη Βόρεια Ελλάδα μετά τις πρόσφατες φονικές πλημμύρες, από τις οποίες ξηλώθηκε σιδηροδρομικό δίκτυο 150 χιλιομέτρων.

Υπενθυμίζεται πως, με βάση τη σύμβαση που κυρώθηκε από τη Βουλή τον Ιούλιο του 2022, η εταιρεία έχει αναλάβει την υποχρέωση να πραγματοποιεί δρομολόγια σε όλη τη χώρα με βάση το υπάρχον δίκτυο και να αποζημιώνεται για αυτά με 50 εκατ. ευρώ ετησίως από το Δημόσιο. Πρόκειται για συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας ή τις λεγόμενες και άγονες γραμμές των σιδηροδρόμων.

Μάλιστα η Ιταλική εταιρεία βάσει της σύμβασης δεν έχει καμιά υποχρέωση για αποκατάσταση του δικτύου, αφού η συγκεκριμένη υποχρέωση της επισκευής της βασικής γραμμής βαραίνει αποκλειστικά τον ΟΣΕ.

Μέχρι να επισκευαστεί το δίκτυο το οποίο θα απαιτηθεί αρκετός χρόνος και πολλά εκατομμύρια ευρώ τα οποία θα βγουν από τα κρατικά ταμεία.

Η συνάντηση με τους εργαζομένους

Σε συνάντηση που είχε η διοίκηση της ιταλικής εταιρείας με το προεδρείο των εργαζομένων, τέθηκε και θέμα με το μέλλον των εργαζομένων, αφού οι ιδιώτες ισχυρίστηκαν ότι η εταιρεία δεν έχει έσοδα.

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων δήλωσαν πως «δεν θα συζητήσουν ζητήματα που αφορούν το σύνολο του προσωπικού και της εργασίας, καθώς και ότι απορρέει από την ισχύουσα Σ.Σ.Ε.»

Επίσης, θα ζητήσουν να οριστεί άμεσα συνάντηση με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, ενώ υποστηρίζουν ότι τα προβλήματα που έχουν ανακύψει στο σιδηρόδρομο, μετά από συνεννόηση των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων με τα αρμόδια υπουργεία.

Τα σωματεία εργαζομένων στη Hellenic Train, μετά το πέρας της συνάντησης, εξέδωσαν την παρακάτω ανακοίνωση:

«Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Μόλις πραγματοποιήθηκε η συνάντηση που είχαν τα σωματεία με τη Διοίκηση της HellenicTrain, η οποία μας ενημέρωσε για την

άσχημη κατάσταση που βρίσκεται η εταιρεία, μετά και την καταστροφική πλημμύρα που επέφερε προβλήματα στον σιδηρόδρομο.

Τα σωματεία ζήτησαν αναλυτικά τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, τονίζοντας ότι δεν πρόκειται να αποδεχτεί σε καμία περίπτωση να συζητηθούν ζητήματα που αφορούν το σύνολο του προσωπικού και της εργασίας, καθώς και ότι απορρέει από την ισχύουσα Σ.Σ.Ε».

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

Ομοσπονδίες – Σωματεία Δημοσίου: Καλούν σε μαζική συμμετοχή στην απεργία της Τρίτης

Απεργούν την Τρίτη 21 Μάη οι εργαζόμενοι σε ολόκληρο τον Δημόσιο Τομέα, διεκδικώντας αυξήσεις...

Με μεγάλη επιτυχία η πολιτιστική επίσκεψη της «ΕΝΟΤΗΤΑΣ» στο Μουσείο της Ακρόπολης

Με μεγάλη επιτυχία η πολιτιστική επίσκεψη της «ΕΝΟΤΗΤΑΣ» στο...

ΟΣΕ: Επιθεώρηση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης

Η νέα διοίκηση του ΟΣΕ , όπως προέκυψε από...

Κιάτο – Ροδοδάφνη: Προχωρά το έργο της ηλεκτροκίνησης για τη διασύνδεση Πελοποννήσου

Εξελίσσεται βάσει του σχεδιασμού της ΕΡΓΟΣΕ η υλοποίηση του...