Μια ιδιωτική εταιρεία θα έχει τον πρώτο λόγο στη διαχείριση του «Νέου ΟΣΕ», της κρατικής εταιρείας που θα αναλάβει τη διαχείριση των εθνικών σιδηροδρομικών υποδομών.
- Θα προσληφθεί, μετά από διεθνή διαγωνισμό, εταιρεία με αποδεδειγμένη τεχνική και διοικητική εμπειρία στη διοίκηση και λειτουργία αντίστοιχων φορέων, ως «Τεχνικός Σύμβουλος Διοίκησης» της «Νέος ΟΣΕ».
- Ο Τεχνικός Σύμβουλος Διοίκησης θα συνεισφέρει με τεχνογνωσία και εξειδικευμένα ανώτατα στελέχη, αναλαμβάνοντας την ευθύνη, σε καθημερινή βάση, του συνόλου των επιχειρησιακών εργασιών της Εταιρείας, καθώς και την ειδικότερη ευθύνη κρίσιμων Επιχειρησιακών Τομέων για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 3 ετών.
Εξάλλου περιγράφοντας τον νέο φορέα, το υπουργείο Μεταφορών σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι
— Θα είναι Ανώνυμη Εταιρεία ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου. Το Διοικητικό Συμβούλιο θα ορίζεται από τη Ελληνική Κυβέρνηση, τηρώντας όλες τις διαδικασίες που διασφαλίζουν τη διαφάνεια και την αξιοκρατία.
— Ο «Νέος ΟΣΕ» θα εποπτεύεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Εντός του φορέα θα δημιουργηθούν διακριτοί Επιχειρησιακοί Τομείς στους οποίους θα ενταχθεί, με τις απαραίτητες προσαρμογές, το υφιστάμενο επιχειρησιακό έργο των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και οι σχετικές οργανωτικές μονάδες (Διευθύνσεις) που το υλοποιούν.
— Οι αντίστοιχες υποστηρικτικές (διοικητικές) διευθύνσεις των τριών εταιρειών θα συγχωνευθούν σε ένα ενιαίο Διοικητικό Τομέα, προς αξιοποίηση των σχετικών οικονομιών κλίμακας. Θα προσληφθεί, μετά από διεθνή διαγωνισμό, εταιρεία με αποδεδειγμένη τεχνική και διοικητική εμπειρία στη διοίκηση και λειτουργία αντίστοιχων φορέων, ως «Τεχνικός Σύμβουλος Διοίκησης» της «Νέος ΟΣΕ».
— Ο «Νέος ΟΣΕ» θα καταρτίσει στρατηγικό και επιχειρησιακό σχέδιο και θα συνάψει σύμβαση απόδοσης με το εποπτεύον Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσω της οποίας θα παρακολουθείται βάσει συμφωνημένων, μετρήσιμων στόχων, υιοθετώντας τις βέλτιστες πρακτικές που ακολουθούνται στους Γαλλικούς και Γερμανικούς σιδηροδρόμους.
— Ο «Νέος ΟΣΕ» θα αναλάβει την ευθύνη του συνόλου των υποχρεώσεων, των έργων και των λοιπών συμβάσεων των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ (τροχαίο υλικό, ενεργές σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις) που βρίσκονται σε εξέλιξη και οι οποίες θα συνεχιστούν απρόσκοπτα με βάση ειδική πρόβλεψη του νέου νόμου.
— Θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για τη λειτουργία, συντήρηση και ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου και των υποδομών του.
Ο νέος Οργανισμός θα αναλάβει να ολοκληρώσει την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων στο σιδηροδρομικό δίκτυο και καλείται να επιτύχει εκεί όπου απέτυχε επί σειρά ετών η ΕΡΓΟΣΕ. Γίνεται λόγος, ειδικότερα, για «εξοπλισμός με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας (ERTMS) ERTMS), διαχείριση της κυκλοφορίας συρμών και βελτιστοποίηση της αξιοποίησης του δικτύου». Ο ΟΣΕ, τονίζεται, θα επανασχεδιασθεί «ως ένας προηγμένος ψηφιακός οργανισμός και εξοπλισμός με σύγχρονα πληροφοριακά συστήματα (μητρώο παγίων, συστήματα προγραμματισμού και παρακολούθησης των μελετών και έργων, σύγχρονο σύστημα πληροφόρησης και εξυπηρέτησης των επιβατών)».