Τέμπη – Εξεταστική: Σε ωραιοποίηση και στρογγυλοποίηση προχώρησαν την Πέμπτη οι μάρτυρες

Date:

Στην ωραιοποίηση μιας κατάστασης που επικρατεί ακόμα και τώρα στους ελληνικούς σιδηρόδρομους αλλά και στη στρογγυλοποίηση των όσων συνέβαιναν μέχρι την πολύνεκρη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, προχώρησαν σήμερα οι δύο μάρτυρες που κατέθεσαν στην Εξεταστική Επιτροπή.

Ωστόσο, δεν έλλειψαν και οι … αναλαμπές των μαρτύρων που ανέφεραν πως αν λειτουργούσε το Κέντρο Τηλεδιοίκησης στη θέση Ζάχαρη Λάρισας, θα είχε ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα ατυχήματος -και του τραγικού δυστυχήματος στη συγκεκριμένη περίπτωση- καθώς επίσης πως δημιουργήθηκαν προβλήματα από τον διαχωρισμό των εταιρειών αλλά και των ίδιων των έργων που παραδίνονταν τμηματικά.

Συγκεκριμένα, στην κατάθεσή του ο Αθανάσιος Βούρδας, που διετέλεσε Διευθύνων Σύμβουλος στην ΕΡΓΟΣΕ την περίοδο 2015 -2017, είπε αρκετές φορές πως προβλήματα στους σιδηροδρόμους υπάρχουν και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ακόμα και στην Ελβετία καθώς επίσης πως «η Ελλάδα δεν καθυστερεί τόσο πολύ στο μέσο χρόνο παράδοσης έργων από την υπόλοιπη Ευρώπη». Ωστόσο, απαντώντας στις ερωτήσεις του ΚΚΕ, παραδέχθηκε πως ήταν αρκετές φορές πρόβλημα η τμηματική παράδοση των έργων αντί για το συνολικό έργο ενώ αποποιήθηκε τις ευθύνες του ΕΡΓΟΣΕ για τη συντήρηση αυτών των τμημάτων.

Την ίδια στιγμή -σε αντίθεση με τους υπόλοιπους μάρτυρες που κατέθεσαν τις προηγούμενες ημέρες- είπε πως «ότι παραδίδεται λειτουργεί» όπως η τηλεδιοίκηση που μέχρι το 2019 υπήρχε σε ένα τμήμα, με Σταθμό αλλά και στο τμήμα προς Θεσσαλονίκη που ήταν σε λειτουργία. Κατέθεσε ακόμα πως το ATCS το έργο είχε ολοκληρωθεί το 2018 και εγκατασταθεί όπως και ότι είχε παραδοθεί και λειτουργούσε το GSMR στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη την ίδια χρονιά.

Παραδέχθηκε την αποψίλωση της «σιδηροδρομικής οικογένειας» το 2015 (όπως τη χαρακτήρισε), ότι «χειρίστηκε» την επιστροφή 200 υπαλλήλων για να αποκατασταθούν τα όποια προβλήματα αλλά και ήξερε πως υπάρχουν υποστελεχωμένες υπηρεσίες ενώ είπε πως δεν καταργήθηκε η θέση του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας. Αντίθετα, κατέθεσε πως οι αρμοδιότητες μεταφέρθηκαν στον συνοδό αλλά το βασικότερο ήταν πως υπήρχαν δύο μηχανοδηγοί. Την ίδια στιγμή, δεν απάντησε για τις ελλείψεις σε σταθμάρχες ενώ με την έναρξη της κατάθεσής του στην Εξεταστική Επιτροπή ξεκαθάρισε πως δεν μπορεί να απαντήσει σε ότι αφορά τη σύμβαση 717 καθώς εκκρεμεί δίωξη εις βάρος του.

Από την πλευρά του, ο άλλος σημερινός μάρτυρας, ο Βασίλειος Τσιαμαντής που ήταν πρόεδρος της ΡΑΣ από το 2011 έως το 2016 είπε ότι δεν υπάρχει περίπτωση εκμηδενισμού του ανθρώπινου λάθους από τα αυτόματα συστήματα που απλά το ελαχιστοποιούν.

Αναφέρθηκε στα 12 άτομα που υπήρχαν στην αρχή στη ΡΑΣ, προσωπικό επαρκέστατο λόγω μεγέθους της αγοράς όπως είπε και ότι όταν της ανατέθηκε η ασφάλεια το 2013, κατέστη απολύτως ανεπαρκές. Και αυτό καθώς προσπαθούσε να κάνει ελέγχους με άτομα που δεν ήταν εξειδικευμένα χωρίς τα μέσα που κατείχε ο ΟΣΕ.

Ωστόσο μίλησε για προβλήματα μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και ΟΣΕ εκφράζοντας την προσωπική του άποψη -αν και ήταν θέμα νόμων- ενώ ερωτώμενος από το ΚΚΕ σε ότι αφορά το παλιό τροχαίο υλικό που δεν καλύπτει τις σημερινές προδιαγραφές ασφαλείας και εξακολουθεί να κυκλοφορεί με βάσει ευρωπαϊκού κανονισμού και οδηγίας, κατέθεσε ότι «αν θέλει κανείς να είναι απαιτητικός και να πει ότι εγώ έχω την πολυτέλεια να βγάλει εκτός λειτουργίας σχεδόν το 95% του τροχαίου μου υλικού και να προμηθευτώ καινούριο, θα ήταν μία ενέργεια. Αλλά είναι θέμα κόστους. Γιατί όλο αυτό το τροχαίο υλικό που μιλάμε, δεν ανήκει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ανήκει στη ΓΑΙΟΣΕ η οποία το νοικιάζει. Είναι και αυτό το περίπλοκο σύστημα».

Όσο για την ελλιπή εκπαίδευση των σταθμαρχών σήμερα σε αντίθεση με την εκπαίδευση των 5 – 10 ετών που χρειάζονταν παλιά, είπε πως είναι … απόνερα του μνημονίου και υπάρχει δυσκολία στις προσλήψεις.

Τέλος, ο Χρήστος Διονέλης, αντιπρόεδρος ΕΡΓΟΣΕ (2015-2017), Διευθύνων Σύμβουλος ΕΡΓΟΣΕ (2017-2019) και πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας το 2019, που ήταν να παραβρεθεί σήμερα στην Επιτροπή, κατέθεσε υπόμνημα. Το ΚΚΕ είπε πως πρέπει η Εξεταστική να τον καλέσει ξανά, κάτι που αποδέχθηκε η Επιτροπή.

Πηγή: 902.gr

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

«Κόλλησαν» τα φρένα και έπιασε φωτιά βαγόνι του προαστιακού στη Λάρισα!

Εναν χρόνο μετά το έγκλημα στα Τέμπη που στοίχισε τη...

H «Ενότητα» δημιούργησε σελίδα στο Facebook – Πώς μπορείτε να την ακολουθήσετε

Η ιστοσελίδα μας «trenotita.gr», δημιούργησε τη δική της σελίδα...

Πρόκληση Βορίδη: Να σβηστούν τα ονόματα των θυμάτων των Τεμπών από τον Άγνωστο Στρατιώτη

Προκλητικός εμφανίστηκε ο Μάκης Βορίδης, ο οποίος απαιτεί να...