Στο Ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για παραβίαση κανόνων στις σιδηροδρομικές μεταφορές

Date:

Η Ελλάδα παραπέμπεται στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, λόγω μη συμμόρφωσης με τους κανόνες για τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Η χώρα μας όφειλε και δεν το έπραξε, να έχει εφαρμόσει κανόνες αξιολόγησης της αποδοτικότητας των σιδηροδρομικών έργων με κριτήρια όπως την ταχύτητα των δρομολογίων, την ικανοποίηση των πελατών και την προστασία του περιβάλλοντος.

Την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο επειδή δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ).

Η οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός.

Η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής. Η συμφωνία αυτή θα πρέπει να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, όπως αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες (για παράδειγμα, ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος).

Παρά τις ανταλλαγές επιστολών μεταξύ της Επιτροπής και της Ελλάδας, οι εθνικές αρχές εξακολουθούν να μην έχουν υπογράψει και δημοσιεύσει τη συμβατική συμφωνία με τον ελληνικό οργανισμό διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής, τον ΟΣΕ.

Η Επιτροπή κίνησε διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας τον Δεκέμβριο του 2020 και απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη τον Δεκέμβριο του 2021. Δεδομένου ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να παραβιάζει την οδηγία, η Επιτροπή αποφάσισε τώρα να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ιστορικό

Η υποχρέωση σύναψης και δημοσίευσης συμβατικών συμφωνιών μεταξύ εθνικών αρμόδιων αρχών και διαχειριστών σιδηροδρομικής υποδομής αποτελεί σημαντικό στοιχείο της οδηγίας για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο. Οι συμφωνίες αυτές περιλαμβάνουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του κράτους μέλους και του διαχειριστή ή των διαχειριστών υποδομής.

Καλύπτουν όλες τις πτυχές διαχείρισης της υποδομής, τις οικονομικές υποχρεώσεις του κράτους μέλους, τις απαιτήσεις αποδοτικότητας για τον διαχειριστή υποδομής, τις υποχρεώσεις υποβολής αναφορών και τους κανόνες για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και σοβαρών διαταραχών σε λειτουργίες. Περιλαμβάνουν επίσης διορθωτικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται σε περίπτωση που ένα από τα μέρη παραβαίνει τις συμβατικές του υποχρεώσεις ή, σε εξαιρετικές περιστάσεις, σε περίπτωση που επηρεάζεται η διαθεσιμότητα δημόσιας χρηματοδότησης. Οι συμφωνίες περιλαμβάνουν ένα πενταετές χρηματοδοτικό πλαίσιο για την κατασκευή, την αναβάθμιση και τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής, το οποίο καθιστά προβλέψιμη τη δημόσια χρηματοδότηση.

Πηγή: ecopress.gr

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

Ξεκινούν οι εργασίες στην γραμμή του Τρένου του Πηλίου

Τελικές αυτοψίες και επιμετρήσεις στη γραμμή του Τρένου του...

Έγκλημα στα Τέμπη: Πειθαρχική έρευνα κατά εισαγγελέα που απέρριψε μήνυση συγγενών των θυμάτων

Πειθαρχικά θα ερευνηθεί η εισαγγελέας που εξέδωσε απορριπτική διάταξη...

ΟΕΝΓΕ: Κατέθεσαν στο ΣτΕ αίτηση ακύρωσης της Υπουργικής Απόφασης για τα απογευματινά επί πληρωμή χειρουργεία

Αίτηση ακύρωσης της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τα απογευματινά...

Την Κυριακή 21/4/2024 εκλογές στο τοπικό παράρτημα του νομού Αχαΐας της «ΕΝΟΤΗΤΑΣ»

Την Κυριακή 21/4/2024 εκλογές στο τοπικό παράρτημα του νομού...