Για χαμένο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, κάνει λόγο συμπληρωματική τεχνική έκθεση του πραγματογνώμονα Βασίλη Κοκοτσάκη για τα Τέμπη, την οποία και κατέθεσαν στον Εφέτη Ανακριτή Λάρισας, δύο από τους συγγενείς των θυμάτων της τραγωδίας, οι κύριοι Κωνσταντινίδης και Ηλιόπουλος, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Star.
Στη συμπληρωματική τεχνική έκθεση του κ. Κοκοτσάκη, επισημαίνεται ότι η εμπορική αμαξοστοιχία είχε 14 και όχι 13 βαγόνια, όπως δηλώθηκε επίσημα. Υπάρχει δηλαδή ένα παραπάνω βαγόνι στην αρίθμηση.
Αναλυτικά, η τεχνική έκθεση αποκαλύπτει:
- Οτι η εμπορική αμαξοστοιχία είχε 14 βαγόνια, αντί για τα 13 που δηλώθηκαν επίσημα.
- Το 14ο βαγόνι, κλειστού τύπου, βρισκόταν αμέσως μετά τις τρεις ανοιχτές πλατφόρμες με τις λαμαρίνες.
- Το βαγόνι δεν έχει βρεθεί, καθώς διαλύθηκε από την έκρηξη και τη φωτιά.
- Ανιχνεύτηκε ξυλόλιο σε καθαρότητα 95%, σύμφωνα με το Γενικό Χημείο του Κράτους.
- Φέρεται να ευθύνεται για τη μεγάλη πυρκαγιά, και όχι το έλαιο σιλικόνης.
Όπως ανέφερε το Star, το 14ο βαγόνι βρισκόταν αμέσως μετά τις τρεις ανοιχτές πλατφόρμες που μετέφεραν λαμαρίνες και ήταν κοντέινερ, δηλαδή ήταν κλειστού τύπου.
Όσο γιατί μέχρι τώρα το βαγόνι δεν βρέθηκε, η απάντηση είναι γιατί έχει διαλυθεί από την έκρηξη και τη φωτιά.
Όσον αφορά το ξυλόλιο που φέρεται να βρέθηκε σε έλεγχο των εμπειρογνωμόνων, όπως αναφέρθηκε στο Star, σύμφωνα με τις αναλύσεις του Γενικού Χημείου του Κράτους βρέθηκε σε καθαρότητα 95%. Το ξυλόλιο – όπως δείχνουν τα στοιχεία μέχρι στιγμής- είναι ύποπτο για τη μεγάλη πυρκαγιά που προκλήθηκε, και όχι το έλαιο σιλικόνης.
Ο κ. Κωνσταντινίδης και ο κ. Ηλιόπουλος κατέθεσαν και υπόμνημα στον Εφέτη Ανακριτή και ζητούν να ασκηθεί συμπληρωματική δίωξη για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο ενώ αναφέρουν ότι η χώρα μας ήταν υποχρεωμένη να έχει Εθνικούς Κανόνες Ασφαλείας τουλάχιστον από το 2019, αλλά δεν υπήρχαν.