Βουλή: Συζητείται στην Ολομέλεια το πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής για τα Τέμπη

Date:

Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητείται σήμερα το πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής για το έγκλημα των Τεμπών.

Τον λόγο θα λάβουν όσοι πολιτικοί αρχηγοί θα θελήσουν να τοποθετηθούν και οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι των κομμάτων. Την κυβέρνηση θα εκπροσωπήσει υπουργός ο οποίος θα οριστεί εάν και η όλη διαδικασία αποτελεί κοινοβουλευτική πρωτοβουλία.

Στην κοινοβουλευτική συζήτηση των τριών κύκλων ομιλητών βουλευτών θα λάβουν μέρος συνολικά 41 βουλευτές. Ο πρώτος κύκλος των ομιλητών – βουλευτών θα απαρτίζεται από τους βουλευτές των κομμάτων και ο ανεξάρτητος βουλευτής που αποτέλεσε μέλος της Εξεταστικής Επιτροπής. Στους επόμενους κύκλους θα συμμετέχουν 16 ομιλητές στον κάθε κύκλο αναλογικά με την κοινοβουλευτική δύναμη των κομμάτων.

Στη διάρκεια της διαδικασίας ΣΥΡΙΖΑΠΑΣΟΚ και Νέα Αριστερά, αναμένεται να ζητήσουν την παραπομπή στην τακτική δικαιοσύνη των πολιτικών προσώπων που εμπλέκονται στην τραγωδία των Τεμπών.

Το κυβερνητικό πόρισμα – ντροπή 

Το πόρισμα-ντροπή που εγκρίθηκε από την κυβερνητική πλειοψηφία, το οποίο τα φορτώνει όλα στο «ανθρώπινο λάθος», αποτελεί δηλαδή από την αρχή μέχρι το τέλος μια άθλια απόπειρα συγκάλυψης του εγκλήματος.

Σύμφωνα με το πόρισμά τους, «το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από το σύνολο των δεδομένων είναι ότι ο Γενικός Κανονισμός Κινήσεως παραβιάστηκε επτά φορές, με αποτέλεσμα να σημειωθεί το τραγικό δυστύχημα». Και προσθέτουν ότι «…εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί». Ισχυρισμοί όχι μόνο αβάσιμοι αλλά και ψευδείς, αφού στο πλαίσιο της Εξεταστικής αποκαλύφθηκε ότι τα όποια ανθρώπινα λάθη ήρθαν ως αποτέλεσμα της ανυπαρξίας συστημάτων ασφαλείας, που σε συνδυασμό με τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού μεγιστοποίησαν την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους και οδήγησαν στο έγκλημα.

Με το πόρισμα της ΝΔ «βγαίνει λάδι» ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής, καθώς και όσοι είχαν διατελέσει υπουργοί στο παρελθόν, «ξεπλένοντας» έτσι την πολιτική της ΕΕ για τη λεγόμενη απελευθέρωση των σιδηροδρόμων. Φτάνουν μάλιστα στο σημείο να ισχυρίζονται ότι ακόμα κι αν υπήρχαν τα συστήματα ασφαλείας, θα μπορούσε να συμβεί το ατύχημα.

Το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ

Την ίδια στιγμή το πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ περιορίζει τις ευθύνες στην τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Λένε δηλαδή ότι το έγκλημα «θα είχε αποφευχθεί εάν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε καθορίσει και εφαρμόσει τα ελάχιστα επίπεδα ασφάλειας, σύμφωνα με τους επιβεβλημένους Εθνικούς Κανόνες Ασφάλειας και εάν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε προβεί σε άμεσες διορθωτικές αποφάσεις μετά την καταστροφή του παλαιού συστήματος τηλεδιοίκησης στη Ζάχαρη Λάρισας». Ωστόσο, στην Εξεταστική αποκαλύφθηκε ότι για να φτάσουμε στο έγκλημα της 28ης Φλεβάρη 2023, προηγήθηκαν η διαχρονική απαξίωση του σιδηροδρόμου και η υποστελέχωσή του, στο πλαίσιο της πολιτικής της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης, την οποία εφάρμοσε και ο ΣΥΡΙΖΑ, πουλώντας μάλιστα τη «Hellenic Train» στο ιταλικό μονοπώλιο.

Χωρίς πόρισμα το ΠΑΣΟΚ

Το ΠΑΣΟΚ δεν έβγαλε καν …πόρισμα, παρά μια ανακοίνωση, με την οποία ζητούν τη μετατροπή της Εξεταστικής Επιτροπής σε Προανακριτική. Μη τηρώντας ούτε τα προσχήματα, υποστηρίζουν πως «είναι αδύνατη η έκδοση ολοκληρωμένου πορίσματος».

Το πόρισμα που κατέθεσε το ΚΚΕ στην Εξεταστική Επιτροπή καταγράφει τόσο τις πολιτικές ευθύνες αλλά και σοβαρές ποινικές ευθύνες και για κακουργηματικές πράξεις στους υπουργούς Μεταφορών από το 2010 και μετά για το ότι δεν ελήφθησαν μέτρα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο.

Το πόρισμα του ΚΚΕ

Το πόρισμα του ΚΚΕ αναδεικνύει τις ανταγωνιστικές σχέσεις που διαμόρφωσε ο προβληματικός διαχωρισμός του Οργανισμού Σιδηροδρόμων σε θυγατρικές, όπως και η απελευθέρωση και ιδιωτικοποίηση στη συνέχεια του μεταφορικού έργου, που γιγάντωσε τα αντικρουόμενα πολλές φορές συμφέροντα. Αντίστοιχα, η επιλογή της κατάτμησης των διαφόρων συμβάσεων, προκειμένου να εξυπηρετηθούν διαφορετικά επιχειρηματικά συμφέροντα, οδήγησε σε ασυμβατότητες των διαφόρων συστημάτων αλλά και σε μεγάλες καθυστερήσεις που προέκυπταν ακριβώς από την εκδήλωση αυτών των ανταγωνιστικών συμφερόντων (προσφυγές, ενστάσεις, συνεχείς παρατάσεις). Τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα κατά τον χρόνο του τραγικού εγκλήματος στα Τέμπη να μην έχει παραδοθεί και τεθεί ολοκληρωμένα σε λειτουργία κανένα από τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας, που προβλέπονταν σε τέσσερις τουλάχιστον συμβάσεις των οποίων ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης είχε παρέλθει προ πολλών ετών.

Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την πλημμελή συντήρηση δικτύου και υποδομών, λόγω της υποχρηματοδότησης καθώς και τη μεθοδευμένη, συνεχή μείωση του ανθρώπινου δυναμικού και την ελλιπή εκπαίδευση και εμπειρία του, διαμόρφωσε το εκρηκτικό μείγμα για τον πολλαπλασιασμό των ανθρώπινων λαθών με παντελή απουσία των τεχνολογικών μέσων αποτροπής τους.

Παντελώς ανεπαρκής αποτυπώθηκε ότι είναι και η ελεγκτική δυνατότητα και δραστηριότητα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), σε σχέση με την πιστοποίηση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών.

 

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

Θα ξανασφυρίξει το Πάσχα ο «Μουτζούρης»

Προχωρούν από τον ΟΣΕ οι εργασίες αποκατάστασης της γραμμής...

Εκλέχτηκε Διοικητικό Συμβούλιο στο Παράρτημα Αχαΐας της «ΕΝΟΤΗΤΑΣ»

Εκλέχτηκε Διοικητικό Συμβούλιο στο Παράρτημα Αχαΐας της «ΕΝΟΤΗΤΑΣ» ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι, Την...

Οδοντωτός: Ετοιμάζονται για ξεσηκωμό σε Διακοπτό και Καλάβρυτα

Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν επαγγελματίες και παράγοντες της...

Τεχνικός σύμβουλος για Τέμπη: Υπάρχει μονταζιέρα και στα βίντεο από τα δύο τρένα

Για παραποιημένα βίντεο που δείχνουν την εμπορική αμαξοστοιχία, πριν...