Τέμπη: Αίτημα Σπίρτζη για σύσταση ειδικής επιτροπής που θα διερευνήσει τυχόν εμπλοκή του

Date:

Τη συγκρότηση ειδικής προανακριτικής επιτροπής για το πρόσωπό του και με τη συμμετοχή δικαστών, ζήτησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης με επιστολή του προς τον πρόεδρο της Βουλής Κώστα Τασούλα.

Ειδικότερα, ο κ. Σπίρτζης  επικαλείται το άρθρο 86 παρ. 5 του Συντάγματος περί ευθύνης υπουργών, προκειμένου να διερευνηθεί τυχόν εμπλοκή του στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Ο Χρήστος Σπίρτζης στην επιστολή του αναφέρει πως προβαίνει σε αυτή την κίνηση «για να μην μείνει καμία σκιά ως προς τις δικές μου ευθύνες αλλά και για να αποκαλυφθούν έμμεσα οι πραγματικοί υπαίτιοι, ζητώ την ενεργοποίηση, ως προς το πρόσωπό μου, του άρθρου 86 παρ. 5 του Συντάγματος». Σύμφωνα με το άρθρο, όπως τονίζει, «αν για οποιονδήποτε άλλο λόγο, στον οποίο περιλαμβάνεται και η παραγραφή, δεν περατωθεί η διαδικασία που αφορά δίωξη κατά προσώπου που είναι ή διετέλεσε μέλος της Κυβέρνησης ή Υφυπουργός, η Βουλή μπορεί, ύστερα από αίτηση του ίδιου ή των κληρονόμων του, να συστήσει ειδική επιτροπή στην οποία μπορούν να μετέχουν και ανώτατοι δικαστικοί λειτουργοί για τον έλεγχο της κατηγορίας».

Ο πρώην υπουργός αναφέρει πως «με το πόρισμα (της πλειοψηφίας) της Εξεταστικής Επιτροπής για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών και όλων των πτυχών που σχετίζονται με αυτό είναι φανερό ότι δεν διαλευκάνθηκαν πιθανές ευθύνες για την διαχείριση της Σύμβασης 717 του 2014 και για την ΕΡΓΟΣΕ». Προσθέτει πως «είναι φανερό ότι δεν μου δόθηκε η ευκαιρία, παρότι το ζήτησα σε όλους τους τόνους, να αντιμετωπίσω τις ποικίλες υπόνοιες ή/και κατηγορίες που εκτοξεύτηκαν εις βάρος μου για την περίοδο 2015 – 2019, που διετέλεσα Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών», και επικαλούμενος και την επιστολή της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας συμπληρώνει ότι «από τις πρώτες ημέρες μετά το δυστύχημα έχω βρεθεί έκθετος, χωρίς κανένα λόγο και καμία αιτιολόγηση, σε μία προπαγανδιστική τακτική διάχυσης ευθυνών».

Από την άλλη πλευρά ο εκπρόσωπος Τύπου της Ν.Δ Π. Μαρινάκης αναφερόμενος στο αίτημα Σπίρτζη είπε ότι ο κ. Σπίρτζης  κινείται εκ του ασφαλούς. Δηλαδή, “γνωρίζει όταν πήρε αυτή την απόφαση ότι η συγκεκριμένη διαδικασία -λόγω του ότι για τον ίδιο ισχύει η αποσβεστική προθεσμία γιατί η αλλαγή που κάναμε πιάνει από προηγούμενη Βουλή δηλαδή από 2019 και μετά- γνωρίζει ότι η διαδικασία αυτή δεν μπορεί να οδηγήσει σε ποινικές συνέπειες για τον ίδιο. Άρα το κάνει εκ του ασφαλούς. Είναι επί του πιεστηρίου και δεν ξέρω κάτι άλλο, αλλά έχω απαντήσει ξανά ότι το Σύνταγμα προέβλεπε – κάτι το οποίο δεν άλλαξε επί ΣΥΡΙΖΑ αλλά επί ΝΔ και δεν πιάνει τον κ. Σπίρτζη – άρα δεν οδηγείται σε ποινική δίωξη ακόμα και αν βγάλει κάποιο συμπέρασμα αυτή η διαδικασία – ότι αυτό γίνεται από τον κ. Σπίρτζη εκ του ασφαλούς. Για να γνωρίζουμε την πραγματικότητα“.

Οσο για το ενδεχόμενο να πράξει το ανάλογο και ο Κ. Καραμανλής είπε ότι  «εκλήθη στην επιτροπή ο κ. Καραμανλής έδωσε απαντήσεις και προσκόμισε τα δικά του στοιχεία, αυτή ήταν η δική του υποχρέωση στην επιτροπή και την εκπλήρωσε».

Επομένως, ο Χρ. Σπίρτζης θέτει εαυτόν διαθέσιμο σε μια διαδικασία από την οποία δεν “κινδυνεύει”, ενώ Κ. Καραμανλής, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τη δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου δεν θα ακολουθήσει την ίδια οδό… διότι απ’ ότι φαίνεται θα κινδυνέψει. Εξάλλου, ο ίδιος τελείωσε με το θέμα. Παραιτήθηκε, έδωσε “απαντήσεις”, επανεκλέχθηκε βουλευτής…Η υπόθεση θεωρείται λήξασα για τον ίδιο!

Προκαλούν αν μη τι άλλο…

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

Θα ξανασφυρίξει το Πάσχα ο «Μουτζούρης»

Προχωρούν από τον ΟΣΕ οι εργασίες αποκατάστασης της γραμμής...

Εκλέχτηκε Διοικητικό Συμβούλιο στο Παράρτημα Αχαΐας της «ΕΝΟΤΗΤΑΣ»

Εκλέχτηκε Διοικητικό Συμβούλιο στο Παράρτημα Αχαΐας της «ΕΝΟΤΗΤΑΣ» ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι, Την...

Οδοντωτός: Ετοιμάζονται για ξεσηκωμό σε Διακοπτό και Καλάβρυτα

Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν επαγγελματίες και παράγοντες της...

Τεχνικός σύμβουλος για Τέμπη: Υπάρχει μονταζιέρα και στα βίντεο από τα δύο τρένα

Για παραποιημένα βίντεο που δείχνουν την εμπορική αμαξοστοιχία, πριν...