Το τελικό πόρισμα για το δυστύχημα των Τεμπών από τους τεχνικούς συμβούλους εμπειρογνώμονες του Συλλόγου Συγγενών Τέμπη 2023 με κυρίαρχη την υπογραφή του Ρεθυμνιώτη πραγματογνώμονα σε θέματα πυρκαγιών και πρ. Αξιωματικού της Πυροσβεστικής Βασίλη Κοκοτσάκη κατατέθηκε στην Ανακρίτρια Λαρίσσης.
Το πολυσέλιδο πλέον πόρισμα ανατρέπει ακόμη και δεδομένα της φονικής σύγκρουσης στα Τέμπη τον Φεβρουάριο του 2023 καθώς τεκμηριώνει ότι οι μηχανοδηγοί της εμπορικής αμαξοστοιχίας χρησιμοποιώντας το σύστημα πέδησης εξέτρεψαν της σιδηροδρομικής γραμμής τις δύο μηχανές του τρένου με αποτέλεσμα αυτές να εκτροχιαστούν και η επιβατικής αμαξοστοιχία να συγκρουστεί με τα υπόλοιπα βαγόνια.
Συνέπεια αυτής της αποκάλυψης είναι ότι αφενός ακούσια ή εκούσια η ενέργειά τους αυτή απέτρεψε σφοδρότερη σύγκρουση άρα πιθανόν και περισσότερους νεκρούς και τραυματίες αφετέρου οδήγησε σε σύγκρουση τη μηχανή της επιβατικής αμαξοστοιχίας με το πρώτο από τα βαγόνια της εμπορικής που μετέφερε προεξέχοντα μεγάλα σιδηρελάσματα τα οποία είχαν συγκράτηση στο βαγόνι μόνο με συρματόσχοινα.
«Τουλάχιστον 16 επιβάτες έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας της φωτιάς που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση»
Από το απότομο φρενάρισμα έφυγαν λαμαρίνες που δεν είχαν δεθεί καλά στα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας με αποτέλεσμα να εμβολίσουν, σε πολλά σημεία, το επιβατικό τρένο, γεγονός που επιβάρυνε τις συνέπειες του δυστυχήματος.
Το σοκαριστικό στοιχείο που αναφέρεται στην έκθεση, είναι πως τουλάχιστον 16 επιβάτες έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας της φωτιάς που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση.
Κατά τις εκτιμήσεις των εμπειρογνωμόνων, αποδεικνύεται η μεταφορά 12 – 15 τόνων εύφλεκτων διαλυτών που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και σε αυτούς οφείλεται η μεγάλη έκρηξη.