Για ακόμη ένα περιστατικό παραλίγο σύγκρουσης τρένων έξω από την Θεσσαλονίκη, ενός Intercity και ενός εμπορικού και μάλιστα με σοβαρές συνέπειες καθώς, η εμπορική αμαξοστοιχία πιθανότατα μετέφερε πυρομαχικά έφερε στην δημοσιότητα με δημοσίευμά της η «Εφημερίδα των Συντακτών».
Στο δημοσίευμα, τονίζεται ότι το έγγραφο που παρατίθεται, επιβεβαιώνει ότι 16 μήνες μετά τα Τέμπη τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας συνεχίζουν να υπολειτουργούν και ενώ οι μηχανοδηγοί είναι οι μόνοι που το επισημαίνουν, δέχονται «πυρά».
Ο ΟΣΕ με ανακοίνωση του παραδέχεται ότι στο συγκεκριμένο σημείο δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση, αλλά υποστηρίζει ότι “σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να υπάρξει «παραλίγο νέα φονική σύγκρουση”.
Σύμφωνα με την «Εφημερίδα των Συντακτών», η περιγραφή της παραλίγο σύγκρουσης λίγο μετά το μεσημέρι της 29ης Μαΐου 2024, προκύπτει από ένα τηλεγράφημα που στέλνει η Διεύθυνση Κυκλοφορίας του ΟΣΕ στην Θεσσαλονίκη, δύο ημέρες αργότερα.
Η απάντηση του ΟΣΕ
«Με αφορμή σημερινό δημοσίευμα εφημερίδα ο ΟΣΕ απαντά τα εξής:
Σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να υπάρξει «παραλίγο νέα φονική σύγκρουση» όπως αναφέρεται στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας καθώς δεν υπήρχε λάθος διευθέτηση στην αλλαγή και η απόσταση των 2 τρένων ήταν ασφαλής. Επομένως δεν τέθηκε ΠΟΤΕ ζήτημα σύγκρουσης τρένων.
Η τηλεδιοίκηση όντως δεν λειτουργεί στην περιοχή του ΤΧ1 λόγω ανακαίνισης των συστημάτων και αντικατάστασής τους με νέα, που υλοποιείται από την Σύμβαση 713 της ΕΡΓΟΣΕ.
Λόγω των έργων η ταχύτητα στο σύμπλεγμα ΤΧ1 είναι στα 20χλμ/ω και οι διαδρομές των τρένων ΧΑΡΑΣΣΟΝΤΑΙ, αλλά δεν κινούνται με Φωτοσήματα αλλά με Ελιγμοσήματα.
Το ΤΧ1 καλύπτεται από 2 Σταθμάρχες και κλειδούχο. Υπάρχει σε εξέλιξη διαδικασία έκδοσης πορίσματος, και το περιστατικό έχει αναγγελθεί επίσημα με τηλεγράφημα από τον ΟΣΕ στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ και την ΡΑΣ όπως προβλέπεται από την σχετική διαδικασία.
Τέλος υπάρχουν οι συνομιλίες αλλά και οπτικό υλικό που εξετάζεται στην διαδικασία έκδοσης πορίσματος.
Επιγραμματικά, στο ΤΧ1 το IC50 πέρασε πρώτο και το εμπορικό πέρασε αρκετά λεπτά αργότερα.
Σε κάθε περίπτωση για άλλη μια φορά τονίζεται η ανάγκη της πιστής εφαρμογής του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και η τήρηση των Πρωτοκόλλων ραδιοεπικοινωνίας, όπως ορθώς τονίζεται σε σχετικές υποδείξεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και της ΡΑΣ, η τήρηση του οποίου διασφαλίζει την ομαλή κυκλοφορία των τρένων».