Βροχή προστίμων από τη ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων) για παραβάσεις της σιδηροδρομικής νομοθεσίας, γραμμές που στραβώνουν στον προαστιακό της Πάτρας από τις ακραία υψηλές θερμοκρασίες, ακυρώσεις δρομολογίων, εξώδικα κατά των εταιρειών για θέματα ασφαλείας, ακινητοποιήσεις αμαξοστοιχιών και στο βάθος… συζητήσεις μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train για την επίλυση οικονομικών εκκρεμοτήτων.
Αυτή είναι η εικόνα του, κατά τα άλλα, πράσινου αυτού μέσου μεταφοράς, με τα περιστατικά ταλαιπωρίας των επιβατών, στα λειτουργικά τμήματα του δικτύου, να διαδέχονται το ένα το άλλο.
Τελευταία εξέλιξη: το πρόστιμο ύψους 40.000 ευρώ που επέβαλε η ΡΑΣ στην Hellenic Train διαπιστώνοντας παραβάσεις στη σιδηροδρομική νομοθεσία (γενικό κανονισμό κίνησης κ.λπ.) που σχετίζονται τόσο με τη στελέχωση των τρένων όσο και με τα πιστοποιητικά των μηχανοδηγών. Μάλιστα, δεν έχει περάσει ούτε μήνας από τότε που έγινε γνωστό άλλο πρόστιμο της ΡΑΣ ύψους 50.000 ευρώ κατά της εταιρείας.
Αυτή τη φορά πρόκειται για δύο περιστατικά, στα οποία ενεπλάκησαν συρμοί της Ηellenic Train, το ένα αφορά τον θανάσιμο τραυματισμό – αυτοκτονία πεζής γυναίκας από την επιβατική αμαξοστοιχία 53 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) στην περιοχή Μυτιληνάκια στις 4 Σεπτεμβρίου του 2023, ενώ το άλλο αφορά τον τραυματισμό ατόμου από την επιβατική αμαξοστοιχία 57 στη διάβαση Σεπολίων την 1η Ιανουαρίου 2024. Για το πρώτο, ο ΟΣΕ σε πόρισμά του είχε γνωστοποιήσει στη ΡΑΣ πως η παρουσία της πεζής εντός της γραμμής ήταν αδικαιολόγητη και παράνομη. Αν και οι μηχανοδηγοί φρέναραν και παρά τα ηχητικά σήματα και τα σφυρίγματα τελικά ο τραυματισμός της δεν αποτράπηκε. Ωστόσο η απόφαση της ΡΑΣ αναφέρει πως και για τα δύο περιστατικά η Hellenic Train δεν απέστειλε στη ΡΑΣ σχετικό πόρισμα διερεύνησης.