Ινδία: Σιδηροδρομικό δυστύχημα με δύο νεκρούς και 20 τραυματίες

Date:

Τουλάχιστον δύο άνθρωποι σκοτώθηκαν και 20 τραυματίστηκαν όταν 18 βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας Howrah-Mumbai εκτροχιάστηκαν τις πρώτες πρωινές ώρες κοντά στο τμήμα Charadharpur του Jharkhand.

Οι σιδηροδρομικοί αξιωματούχοι δήλωσαν ότι το περιστατικό σημειώθηκε όταν ένα τρένο εμπορευμάτων εκτροχιάστηκε και συγκρούστηκε με το Howrah-Mumbai Mail που περνούσε από την αντίθετη πλευρά. Όλοι οι τραυματίες επιβάτες μεταφέρθηκαν εσπευσμένα στο κεντρικό νοσοκομείο Tata στο Jamshedpur.

Μετά το περιστατικό, οι Ινδικοί Σιδηρόδρομοι ακύρωσαν πέντε τρένα, συμπεριλαμβανομένων των Howrah-Titalgarh-Kantabanji Express, Kharagpur-Jhargram-Dhanbad Express, Howrah-Barbil-Howrah Jan Shatabdi Express, Tatanagar-Itwari Express και LTT-Express.

Νωρίτερα, στις 18 Ιουλίου, τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν και περίπου 20 άνθρωποι τραυματίστηκαν μετά από εκτροχιασμό πολλών φορτηγών του Dibrugarh Express στην Gonda του Uttar Pradesh.

Η επικεφαλής υπουργός της Δυτικής Βεγγάλης Mamata Banerjee ρώτησε το Κέντρο, λέγοντας: «Αυτή η σειρά από εφιάλτες σχεδόν κάθε εβδομάδα, αυτή η ατελείωτη πομπή θανάτων και τραυματισμών στις σιδηροδρομικές γραμμές: για πόσο καιρό θα το ανεχόμαστε αυτό;»

Επιπλέον, δέκα άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους τον περασμένο μήνα όταν μια εμπορική αμαξοστοιχία έπεσε πάνω σε ακινητοποιημένο επιβατικό τρένο στο ανατολικό κρατίδιο της Δυτικής Βεγγάλης. Και σε ένα από τα πιο θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα της χώρας, περισσότεροι από 280 άνθρωποι σκοτώθηκαν πέρυσι στην ανατολική πολιτεία Οντίσα.

Κριτική στην κυβέρνηση για αμέλεια

Το σερί θανατηφόρων συγκρούσεων και εκτροχιασμών τρένων έχει προκαλέσει εκτεταμένες ανησυχίες για την ασφάλεια στη χώρα και ώθησε τους ηγέτες της αντιπολίτευσης να κατηγορήσουν την κυβέρνηση του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι για κακοδιοίκηση.

Αποκαλώντας την τελευταία τραγωδία «καταστροφικό σιδηροδρομικό ατύχημα», η επικεφαλής υπουργός της Δυτικής Βεγγάλης Mamata Banerjee ρώτησε: «Αυτή είναι η διακυβέρνηση;». Αυτή η σειρά από εφιάλτες σχεδόν κάθε εβδομάδα, αυτή η ατελείωτη πομπή θανάτων και τραυματισμών στις σιδηροδρομικές γραμμές, για πόσο καιρό θα το ανεχόμαστε αυτό;» ρώτησε.
Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το Κογκρέσο, άσκησε δριμεία κριτική στον ομοσπονδιακό υπουργό σιδηροδρόμων Ασουίνι Βάισναου. Ο εκπρόσωπος του κόμματος, Jairam Ramesh, δήλωσε ότι ο «αποτυχημένος υπουργός» έχει «επιβλέψει τρία ατυχήματα» από τον Ιούνιο με αποτέλεσμα 17 θανάτους, αλλά δεν υπάρχει «λογοδοτήσει σε κανέναν».
Άλυτο πρόβλημα παραμένουν οι εκτροχιασμοί παρά τις χρηματικές ενισχύσεις
Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ινδίας υφίσταται μετασχηματισμό ύψους 28 δισ. ευρώμε νέα τρένα και σύγχρονους σταθμούς στο πλαίσιο της προσπάθειας του κ. Μόντι να ενισχύσει τις υποδομές και τη συνδεσιμότητα, δήλωσε ο κ. Vaishnaw κατά την παρουσίαση του νέου σιδηροδρομικού προϋπολογισμού στις 23 Ιουλίου, προσθέτοντας ότι σχεδόν 12 δις ευρώ θα δαπανηθούν για την ενίσχυση της ασφάλειας του εθνικού αερομεταφορέα.

Όμως, παρά τις προσπάθειες αναβάθμισης της υποδομής, ο πρώην πρόεδρος του Συμβουλίου Σιδηροδρόμων Vivek Sahai δήλωσε στο BBC ότι οι εκτροχιασμοί παραμένουν ένα άλυτο πρόβλημα.

Αύξηση στα σιδηροδρομικά ατυχήματα – Στη συντήρηση εντοπίζεται το πρόβλημα

Σύμφωνα με έκθεση της Επιτροπής για την Ασφάλεια των Σιδηροδρόμων, ο αριθμός των σιδηροδρομικών ατυχημάτων αυξήθηκε από 35 το 2021-22 σε 48 το 2022-23, με τα σοβαρά ατυχήματα να διπλασιάζονται σε διαδοχικά έτη.

Στην έκθεση σημειώνεται ότι οι εκτροχιασμοί προκάλεσαν την πλειονότητα των ατυχημάτων, αντιπροσωπεύοντας το 75% του συνόλου το 2022-23 και πάνω από το 77% το 2021-22. Η σύγκρουση και η πυρκαγιά ήταν οι επόμενες μεγαλύτερες αιτίες.

Ο εκτροχιασμός του τρένου μπορεί να προκληθεί από μια κακοσυντηρημένη σιδηροδρομική γραμμή ή «ένα βαγόνι μπορεί να είναι ελαττωματικό ή να υπάρχει λάθος στην οδήγηση», δήλωσε ο κ. Sahai μετά το ατύχημα στην Οντίσα.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Hindustan Times, οι εκτροχιασμοί συμβαίνουν κυρίως λόγω «θραύσης της σιδηροτροχιάς» από τη διαστολή ή τη συστολή κατά τη διάρκεια ακραίων καλοκαιρινών ή χειμερινών συνθηκών. «Ενώ υπάρχουν ζητήματα τεχνολογίας και χρηματοδότησης, το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει ποτέ επαρκής χρόνος για την εκτέλεση της συνήθους συντήρησης των γραμμών, καθώς οι μηχανοδηγοί βρίσκονται υπό πίεση για να εκτελούν περισσότερα τρένα σε λιγότερο χρόνο», δήλωσε το 2016 ο Sanjay Pandhi, της οργάνωσης Loco Running Men των ινδικών σιδηροδρόμων, σε δήλωση που παρέχει ο Independent.

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

Τέμπη: Ο ρυθμιστής κυκλοφορίας δεν έβλεπε τα τρένα – Τι κατέθεσε υπάλληλος του ΟΣΕ

Ο ρυθμιστής κυκλοφορίας του ΟΣΕ δεν έχει δυνατότητα να παρακολουθεί...

Τέμπη: Σοβαρές ελλείψεις σε ΟΣΕ και ΡΑΣ εντοπίζει το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Σοβαρές διαχρονικές ελλείψεις που αφορούν ΟΣΕ και ΡΑΣ εντοπίζει...