Ηλίας Τρεβλός: Η εγκληματική πολιτική του «πάμε κι όπου βγει» είναι εδώ και θέτει σε κίνδυνο εργαζόμενους και επιβάτες

Date:

Η ανεύθυνη και εγκληματική πολιτική του «πάμε κι όπου βγει» δυστυχώς είναι ακόμα εδώ και θέτει και τους εργαζόμενους σε κίνδυνο και τους επιβάτες, ανέφερε ο Ηλίας Τρεβλός, μέλος του ΔΣ της ΠΟΣ-ΟΣΕ με τη ΔΕΣΚ-Σιδηροδρομικών, μιλώντας την Τετάρτη στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM και τον δημοσιογράφο Νίκο Μπογιόπουλο, για τα παρολίγον «νέα Τέμπη» στον σταθμό του Κορινού στην Πιερία.

Όπως εξήγησε το πρόσφατο περιστατικό με την παρολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία επιβεβαιώνει ότι η μετακίνηση των πολιτών σχεδόν 1μιση χρόνο μετά τα Τέμπη παραμένει επισφαλής, προσθέτοντας πως κάτι γεννά αυτά τα συμβάντα αν επαναλαμβάνονται: «Όταν δεν αντιμετωπίζεις την πηγή που τα γεννά τότε είναι μαθηματικά βέβαιο ότι καθημερινά θα τα βλέπεις μπροστά σου. Αυτό ακριβώς συμβαίνει τώρα».

Για το συμβάν στον Κορινό σημείωσε ότι γεννιούνται ερωτηματικά, δεδομένου ότι αυτό το κομμάτι του δικτύου είναι με τηλεδιοίκηση, άρα έχει και σηματοδότηση, έχει πάρει την έγκριση ασφάλειας από τη ΡΑΣ, «συνεπώς δεν νοείται να συμβαίνει ένα τέτοιο τεχνικό πρόβλημα». Συμπλήρωσε ότι το σύστημα επικοινωνίας θεωρητικά δουλεύει σε αυτήν την περιοχή, αλλά ακόμα και αν δεν λειτουργούσε, θα έπρεπε να εντοπιστεί τυχόν ζήτημα από το ραδιοτηλέφωνο, το οποίο βέβαια, σε κάποια σημεία δεν έχει «καθαρή ή επαρκή επικοινωνία, άρα μπορεί να υπάρξει και πρόβλημα στη συνεννόηση». Ο Ηλ. Τρεβλός στάθηκε και στο γεγονός ότι προβληματισμός γεννάται και γύρω από το αν ο σταθμός της Λάρισας, σε περίπτωση που η σηματοδότηση λειτουργούσε, μπορούσε να δει κάτι και αν ναι, τι έκανε για αυτό.

Επισήμανε, ακόμα, ότι «η κατάσταση αυτή τη στιγμή στον σιδηρόδρομο είναι πιο δυσμενής» και για τους ίδιους τους εργαζόμενους και την ασφάλειά τους, αφού σημειώνονται πολλά εργατικά ατυχήματα. Μάλιστα, όπως είπε, συγκεκριμένα, το τελευταίο εργατικό ατύχημα συνέβη μόλις χθες, το πρωί της Τετάρτης, οπότε και ακρωτηριάστηκε το δάχτυλο ενός εργαζόμενου κατά την προσπάθεια της επισκευής μιας μηχανής!

Ανέδειξε την απελευθέρωση και τις ιδιωτικοποιήσεις ως τις αιτίες που οδήγησαν στο έγκλημα στα Τέμπη και συνολικότερα σε αυτήν την τραγική κατάσταση που επικρατεί στον σιδηρόδρομο, υπογραμμίζοντας πως «δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα» για να αντιμετωπιστούν κενά, για παράδειγμα, στην ασφάλεια, στη λειτουργία κλπ. Τόνισε ότι κυβέρνηση και εταιρείες αντιμετωπίζουν την ασφάλεια των πολιτών στη λογική του «κόστους-οφέλους» και «σκόπιμα μετατοπίζουν τις ευθύνες τους στα ανθρώπινα λάθη», ενώ αποκάλυψε ότι, παρά τις φιέστες και τις δηλώσεις, μεγάλο μέρος του δικτύου, περίπου 100 χλμ. στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα, είναι τυφλό!

«Δεν υπάρχει σηματοδότηση, δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. Με μονή γραμμή αυτό το κομμάτι σαφώς δεν είναι ασφαλές», ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι ο λόγος που επικαλούνται για το γεγονός ότι δεν έχει διορθωθεί τίποτα είναι τάχα η έλλειψη χρηματοδότησης. Στον αντίποδα, όμως, όπως υπογράμμισε και ο ίδιος ο Ηλ. Τρεβλός, δαπανώνται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για να φτιαχτούν σιδηροδρομικές γραμμές, όπως η «Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο», οι οποίες χρησιμοποιούνται για τη συμβολή της ελληνικής πλευράς στην ενίσχυση των επικίνδυνων σχεδιασμών του ΝΑΤΟ στον πόλεμο στην Ουκρανία.

Τέλος, κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει γιατί παραμένουν 1.518 κενές οργανικές θέσεις, ενώ γνωρίζει κιόλας ότι μετά τα Τέμπη το προσωπικό μειώθηκε (!) κατά 245 άτομα, αλλά και γιατί στο μεταξύ δεν έχει γίνει καμία πρόληψη, πέραν αυτών με συμβάσεις παροχής υπηρεσιών: «Αυτό δημιουργεί σημαντικό πρόβλημα και επιδρά καταλυτικά στη συντήρηση και του δικτύου αλλά και του τροχαίου υλικού». Παρόμοια, ανέδειξε και τις σοβαρές ευθύνες της Hellenic Train «για το πώς επισκευάζει και τι τροχαίο υλικό διαθέτει για να γίνει η κυκλοφορία», δεδομένου ότι οι βλάβες είναι συχνό φαινόμενο: «Αυτά τα περιστατικά δεν είναι απλά έτυχε, είναι καθημερινά και όταν είναι καθημερινά κάτι συμβαίνει, κάποιος έχει την ευθύνη για αυτό».

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

Τέμπη: Ποινική δίωξη σε στέλεχος της Διεύθυνσης του υπουργείου Μεταφορών

Ποινική δίωξη στην τότε Διευθύντρια της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών...

Στις ράγες και πάλι το τρενάκι του Πηλίου

Επανέρχονται από μεθαύριο, Σάββατο 14 Δεκεμβρίου, τα δρομολόγια των...

Στην κυκλοφορία παραδίνονται και οι 2 τροχιές στη σήραγγα των Τεμπών

Σήμερα 11 Δεκεμβρίου 2024 παραδίδονται στην κυκλοφορία και οι ...

Διαδήλωση στο Σύνταγμα ενάντια στο νέο αντιλαϊκό προϋπολογισμό

Ενάντια στον κρατικό προϋπολογισμό για το 2025, που συνεχίζει...