Π. Τερζόγλου: Γιατί χαίρεται ο κόσμος …; Τι θα γιορτάσουμε στις 12 Απρίλη;
Το παραπάνω σήμα διανέμεται παντού, μαζί με την πρόσκληση για τη γιορτή στο Μέγαρο (του άλλου εθνοπατέρα Λαμπράκη) Μουσικής την Παρασκευή 12 Απρίλη 2019. Συμπτωματικά, εκείνη η μέρα θα είναι όντως γιορταστική γιατί πληρωνόμαστε (αντί στις 13/4 που πέφτει Σάββατο) αλλά αυτοί, κάτι άλλο ετοιμάζουν. Η πρόσκληση αφορά μεγάλη γιορτή με την ευκαιρία συμπλήρωσης 150 χρόνων από το έτος ίδρυσης του σιδηροδρόμου, το 1869. Οι ετοιμασίες έχουν αρχίσει εδώ και καιρό. Δόθηκαν μάλιστα και μερικές χιλιάδες € για επετειακά ημερολόγια και θα δοθούν πολλές περισσότερες και για άλλες «δηθενιές». Σε κάτι τέτοια είναι μανούλες! Ξετρύπωσαν και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Παυλόπουλο, ο οποίος θα παρευρεθεί. Βέβαια, κανονικά θα έπρεπε να κληθεί και ο Πρόεδρος της Ιταλικής Δημοκρατίας, μια που οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι σήμερα είναι… ελληνοϊταλικοί (!) αλλά, μάλλον το παρέλειψαν.
Το μόνο που δεν λένε στην πρόσκληση είναι, τι ακριβώς θα γιορτάσουμε. Η γιορτή θα αφορά μόνο την ίδρυση του σιδηροδρόμου; Δηλαδή θα του σβήσουμε τα 150 κεράκια, θα ευχαριστήσουμε το νονό Τρικούπη και θα φύγουμε ή θα το διυλίσουμε κιόλας;
Θα αναφέρουμε π.χ. ότι:
- Με τις αποφάσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και πάνω στο χαλί που στρώθηκε από τις κυβερνήσεις Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ, η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ε.Ε. που δεν έχει δημόσιο σιδηρόδρομο;
- Με τις αποφάσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, η χώρα έχει πουλήσει το μισό σιδηρόδρομο της, σε μια άλλη χώρα – μέλος της Ε.Ε.;
- Με αποφάσεις όλων των κυβερνήσεων μέχρι και τώρα και πρόσχημα την Ε.Ε., ο πρώην ενιαίος σιδηρόδρομος είναι κατακερματισμένος και διαλυμένος;
- Ενώ έχουν κατασπαταληθεί πολλά δις € κοινοτικών και εθνικών πόρων, από όλες τις κυβερνήσεις μέχρι και σήμερα, τα έργα ακόμη καρκινοβατούν έστω και στον ΠΑΘΕΠ με άγνωστη την ολοκλήρωση τους;
- Ο σιδηρόδρομος σήμερα λειτουργεί, με καταργημένο το 45% του δικτύου του και του 70% των Σταθμών του με ότι αυτό συνεπάγεται τόσο για την οικονομία όσο και για την κυκλοφορία;
- Ότι έχουν καταργηθεί οι εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα των εργαζομένων, αφού στις εταιρείες που ιδιωτικοποιούνται (π.χ. ΤΡΑΙΝΟΣΕ) το προσωπικό απολύεται με απλή απόφαση του Διευθ. Συμβούλου;
- Ο σιδηρόδρομος σήμερα λειτουργεί με 2.300 περίπου προσωπικό, όταν πριν 20 χρόνια απασχολούσε 14.500;
- Εξ αιτίας των τεράστιων κενών σε ανθρώπινο δυναμικό, έχουν καταργηθεί οι κανονισμοί, τα ωράρια εργασίας και οφείλονται στο προσωπικό χιλιάδες ημέρες αναπαύσεων και κανονικών αδειών, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια της κυκλοφορίας;
- Οι λοβιτούρες συνεχίζονται κανονικά όπως κατήγγειλαν πρόσφατα οι βουλευτές Χατζηδάκης και Μανιάτης;
Θα μπορούσα να συνεχίσω για πολύ ακόμη, περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί σήμερα τόσο στον ΟΣΕ, όσο και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ.
Νομίζω όμως ότι όσα ανέφερα, δίνουν το πλαίσιο της ερώτησης μου. Όποιος συνάδελφος θέλει, μπορεί να συμπληρώσει και άλλα.
Το ζήτημα είναι τούτο. Θα συζητηθούν και αυτά στη Γιορτή ή θα δούμε πάλι το Σπίρτζη να δακρύζει συγκινημένος και θα φύγουμε κρατώντας ένα πτι φουρ στο χέρι, χαρούμενοι γιατί ο σιδηρόδρομος ζει ακόμη;
Ιδού η απορία!
Παναγιώτης Τερζόγλου
Απορών Σιδηροδρομικός