Έφυγε από τη ζωή η σπουδαία μαέστρος Τερψιχόρη Παπαστεφάνου
Έφυγε στα 91 της χρόνια η σπουδαία μαέστρος Τερψιχόρη Παπαστεφάνου, η οποία ίδρυσε την περίφημη, ιστορική –καλλιτεχνικά και κοινωνικοπολιτικά – «Χορωδία Τρικάλων», που αποτελεί κορυφαίο «σταθμό», μέγιστο σημείο αναφοράς στην ιστορία της χορωδιακής τέχνης στην Ελλάδα, υπόδειγμα όσον αφορά στη λειτουργία, στο σκοπό και το έργο μιας χορωδίας.
Το Δ.Σ. της «ΕΝΟΤΗΤΑΣ» αποχαιρετά τη σπουδαία μαέστρο, εκφράζοντας τα συλλυπητήριά του στους οικείους της.
Επίσης, το Δ.Σ. του Ψυχαγωγικού Ομίλου Σιδηροδρομικών, με ανακοίνωσή του (ΕΔΩ), αποχαιρετά την η επί 23 χρόνια δασκάλα της Χορωδίας του, για την οποία είχε διοργανώσει τιμητική συναυλία τον Μάη του 2011, στην αίθουσα συνεδρίων της ΚΕ του ΚΚΕ στον Περισσό (παραβρέθηκε και η ίδια), καθώς και τον Ιούνιο του 2018, στο θέατρο Γκλόρια .
Η Τερψιχόρη Παπαστεφάνου
Η πρώτη εμφάνιση της Χορωδίας στο «Παλλάς», το Δεκέμβρη του 1955 προκάλεσε διθυραμβικές κριτικές, καθώς όλοι μίλησαν για «φως εκ Τρικάλων». Το 1963, η Χορωδία Τρικάλων «συναντιέται» με τη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη, τον «Επιτάφιο» του οποίου διασκεύασε για χορωδία η Τερψιχόρη Παπαστεφάνου, πραγματοποιώντας και το μέγα τότε τόλμημα να συνοδεύει τη Χορωδία λαϊκή ορχήστρα. Η Τ. Παπαστεφάνου υπήρξε η πρώτη που μετέφερε το έντεχνο ελληνικό τραγούδι σε χορωδιακή μορφή και η πρώτη που τολμά να το συνοδέψει με λαϊκά όργανα. Το βραβευμένο χορωδιακό σύνολο ηχογραφεί δίσκους πάνω σε τραγούδια του Μ. Θεοδωράκη, διασκευασμένα χορωδιακά από την ίδια. Πολύτιμος συμπαραστάτης της υπήρξε ο σύζυγός της, αγωνιστής του ΕΑΜ, Λεωνίδας Παπαστεφάνου.
«Ήταν ένα “θαύμα” κοιταγμένο πολύπλευρα», γράφει η Τ. Παπαστεφάνου, αναφερόμενη στην περίφημη, ιστορική -και καλλιτεχνικά και κοινωνικοπολιτικά- «Χορωδία Τρικάλων». Η φλογερή, δραστήρια μουσικός δύο μόλις χρόνια μετά την εγκατάστασή της στα Τρίκαλα έφτασε να έχει δύο παιδικές χορωδίες, η μία από παιδιά 7 – 11 χρόνων και η δεύτερη 11 – 15, μια ανδρική και μια μεικτή. Σύνολο 150 πρόσωπα.
Το ’66 εγκαθίσταται στην Αθήνα όπου τη βρίσκει η δικτατορία και σιωπά επτά ολόκληρα χρόνια. Αυτή την περίοδο αρχίζει να μελοποιεί έργα μεγάλων μας ποιητών τα οποία ηχογραφεί στη μεταπολίτευση. Τα έργα της είναι: «Ελεύθεροι πολιορκημένοι» του Πάνου Παναγιωτούνη, «Αδούλωτη» της Έλλης Παπαδημητρίου, «Άσμα ασμάτων» σε μεταγραφή Γιώργου Σεφέρη, «Πρελούδια» ποιήματα του Νικηφόρου Βρεττάκου, «Πόλεμος και Ειρήνη» του Γιάννη Ρίτσου και ένα ορχηστρικό «Καϋμοί στη γειτονιά».
Η Τερψιχόρη Παπαστεφάνου, με την ίδια υπευθυνότητα και την ίδια θέρμη της νιότης της συνέχισε για δεκαετίες να διδάσκει και να διευθύνει χορωδιακά σύνολα.
Το Δελτίο Τύπου του Ψ.Ο.Σ.