Η ΣΤΑΣΥ με ανακοίνωση της, επιβεβαιώνει ότι υπάρχει πρόβλημα στον σταθμό «Μοναστηράκι», αλλά υποστηρίζει ότι «δεν συντρέχει άμεσος κίνδυνος» για τους επιβάτες!
Το πρόβλημα στατικότητας στον μεταλλικό σκελετός της οροφής του σταθμού Μοναστηρακίου αναδείχθηκε με πλήθος δημοσιευμάτων στον Τύπο τα οποία έκαναν λόγο για οξείδωση σε όλες τις σιδηροδοκούς.
Το ζήτημα φαίνεται ότι έχει απασχολήσει τους υπεύθυνους καθώς πρόσφατα διενεργήθηκαν έρευνες μηχανικών της ΣΤΑΣΥ στον σταθμό.
Σε αυτές διαπιστώθηκε ότι ο μεταλλικός σκελετός της οροφής του σταθμού Μοναστηρακίου έχει υποστεί εκτεταμένες φθορές, κυρίως στα τμήματα μεταξύ των εισόδων – εξόδων προς τη Γραμμή 3.
Οι φθορές αποδίδονται είτε σε αστοχία της υγρομόνωσης της πλατείας Μοναστηρακίου, είτε σε λανθασμένο σχεδιασμό της οροφής, που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο κατασκευής της Γραμμής 3 του μετρό.
Ειδικότερα, από τις έρευνες διαπιστώθηκε ότι υπάρχει οξείδωση σε όλες τις δοκούς (κύριες, δευτερεύουσες και τεγίδες), καθώς και διόγκωση των διατομών τους. Καθώς μάλιστα μεγάλο μέρος της κατασκευής βρίσκεται εγκιβωτισμένο κάτω από τα δάπεδα του κτιρίου και της πλατείας Μοναστηρακίου, δεν είναι εφικτός ο προσδιορισμός του συνολικού μεγέθους της οξείδωσης των μεταλλικών στοιχείων σε αυτό το στάδιο.
Σοβαρός Κίνδυνος
Επίσης, από την εικόνα και το χρώμα των οξειδώσεων, αλλά και από το γεγονός ότι σε αρκετά σημεία υπάρχει νερό με τη μορφή σταγόνων, εκτιμάται ότι η οξείδωση είναι ένα ενεργό – εξελισσόμενο φαινόμενο.
Επιπλέον, πέρα από τις οξειδώσεις στα μεταλλικά στοιχεία της κατασκευής, στα ίδια σημεία παρατηρείται και αποδιοργάνωση των πληρώσεων της συμπαγούς οπτοπλινθοδομής (των τούβλων).
Από τα στοιχεία και τα τεχνικά δεδομένα, όπως αναφέρθηκε σε δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» προκύπτει «η σοβαρότητα της κατάστασης, καθώς επισημαίνεται το ενδεχόμενο οι φθορές να ενέχουν κινδύνους για τη λειτουργία του σταθμού και την ασφάλεια των χρηστών».
Η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ
« Ο σταθμός της Γραμμής 1 του Μετρό “Μοναστηράκι” εμφανίζει διαχρονικά συνεχείς φθορές στην τοιχοποιία και το μεταλλικό στέγαστρο, λόγω παλαιότητας (τέλη του 19ου αιώνα) και υγρασίας, που δημιουργεί η εισροή υδάτων από το επίπεδο της πλατείας. Ο μεταλλικός φορέας του στεγάστρου ενισχύθηκε το 2000, κατά την κατασκευή του σταθμού της Γραμμής 3 του Μετρό.
– Οι επιτόπιες αυτοψίες των τεχνικών συνεργείων της ΣΤΑ.ΣΥ και οι αναφορές επιβατών και μέσω της πλατφόρμας report.oasa.gr κατέδειξαν την ανάγκη συνολικών παρεμβάσεων στον σταθμό Μοναστηράκι (Γραμμή 1 Μετρό), δίχως να συντρέχει άμεσος κίνδυνος για τους χρήστες του.
– Η ΣΤΑ.ΣΥ ανέθεσε σε πρώτη φάση την εκπόνηση μελετών, που θα αποτιμήσουν και θα αποτυπώσουν λεπτομερώς την υφιστάμενη δομική κατάσταση του σταθμού (κλειστοί χώροι, μεταλλικό στέγαστρο) και θα καθορίσουν τις τεχνικές λύσεις και παρεμβάσεις, στις οποίες θα προχωρήσει η εταιρεία.
– Παράλληλα, για τη συνολική ανακαίνιση του σταθμού, υλοποιείται αυτήν την περίοδο ένα πλέγμα τεχνικών παρεμβάσεων, που περιλαμβάνει την τοποθέτηση πρόσθετων ενισχυτικών υδρορροών, εργασίες επιχρισμάτων και χρωματισμού, την επισκευή των ξύλινων εξωτερικών θυρών, την εφαρμογή τεχνικής λύσης για τον περιορισμό του κενού μεταξύ συρμού και αποβάθρας, καθώς και την αντικατάσταση παλαιών φωτιστικών και λαμπτήρων φθορίου με φωτιστικά και λαμπτήρες τεχνολογίας Led».


