Ηellenic Train: Tι θα πάρει η Ελλάδα από το επενδυτικό πρόγραμμα-μαμούθ των €190 δισ. της F.S.;

Date:

Στο δεκαετές επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane, 2022-2031, που φτάνει στο τεράστιο ποσό των 190 δισ. ευρώ, η Ελλάδα με την Hellenic Train (πρώην TΡΑΙΝΟΣΕ), αναζητεί κάποια θέση.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Hellenic Train, ανακοινώσεις για τα σχέδια του Ομίλου FS για την Ελλάδα, θα γίνονταν στην Innotrans του Βερολίνου, μετά την παρουσίαση του πλάνου ανάπτυξης για την επόμενη δεκαετία.

Ο Όμιλος, έχει σχεδιάσει τεράστιες επενδύσεις σε υποδομές και έχει οργανώσει την ανάπτυξή του κάτω από τέσσερα μεγάλα business units, hubs όπως τα ονομάζει. Πρόκειται για τα hubs των υποδομών (infrastructure), των επιβατών (passenger), των logistics και των αστικών μεταφορών – συγκοινωνιών (urban).

Mε αυτές τις επενδύσεις, ο όμιλος FS, προσδοκά ότι στο τέλος της δεκαετίας, το 2031, θα έχει κύκλο εργασιών 22,5  δις. ευρώ, λειτουργικά κέρδη, EBITDA, στα 3,9 δις ευρώ, επιτυγχάνοντας  ετήσια ανάπτυξη 6,9% στη διάρκεια αυτών των δέκα χρόνων.

Τα σχέδια που παρουσιάστηκαν μιλούν  για ανάπτυξη με βιώσιμες υποδομές και βιώσιμη κινητικότητα σε μία ενιαία αγορά, όπως βλέπει συνολικά ο Όμιλος FS την Ευρωπαϊκή. Eν τούτοις, οι μόνες αναφορές που έκαναν λόγο για την ελληνική θυγατρική, την Hellenic Train, δεν περιέχουν το παραμικρό για επενδύσεις αν και όπως είναι γνωστό, έχουν γίνει επανειλημμένες εκκλήσεις για την προμήθεια τροχαίου υλικού, ενώ στη Σύμβαση των 10+5 ετών της εταιρείας με το ελληνικό δημόσιο, προβλέπεται η μίσθωση 10 νέων ηλεκτροκίνητων τραίνων και 10 νέων τραίνων υδρογόνου.

Ναι, ο Όμιλος FS θέλει να δημιουργήσει περαιτέρω αξία στις χώρες που έχει παρουσία, σε αυτές περιλαμβάνεται και η Ελλάδα, σχεδιάζοντας να εξάγει τεχνογνωσία μέσω συνεργειών, όπως συγκεκριμένα αναφέρεται. Σε μία δε ακόμη αναφορά στην ελληνική θυγατρική, σημειώνεται ότι έχουν δρομολογηθεί ταχύτερες συνδέσεις μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, στα επιβατικά δρομολόγια και, «αναπτυχθεί διατροπικές υπηρεσίες».

Πάντοτε σύμφωνα με τη σύμβαση μεταξύ εταιρείας και ελληνικού δημοσίου, ειδικά για την μίσθωση των νέων τραίνων που παραπάνω αναφέρθηκαν, η Hellenic Train θα πρέπει να διαθέσει ως το τέλος του 2027, συνολικά 86 εκατ. ευρώ.

Για αυτά τα 10+10 νέα τραίνα, η Hellenic Train θα πληρώσει το 40% της αγοραίας αξίας τους, με την ΓΑΙΑΟΣΕ να καλύπτει το υπόλοιπο 60% από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Θα πρέπει λοιπόν, να περιμένουμε ανακοινώσεις που λεπτομερώς θα αναφέρονται στο χρονοδιάγραμμα μίσθωσης του νέου τροχαίου υλικού.

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

Πότε θα ξαναδούμε τρένα στη Θράκη; Το ερώτημα παραμένει αναπάντητο (Δημήτρης Μακροδημόπουλος*)

Πότε θα ξαναδούμε τρένα στη Θράκη; Το ερώτημα παραμένει...

«ΕΝΟΤΗΤΑ»: ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ

«ΕΝΟΤΗΤΑ»: ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ...

ΔΕΣΚ-Σ: ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ

ΔΕΣΚ-Σ: ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗ...

Η αντιλαϊκή επίθεση που κλιμακώνεται σε συνθήκες γενικευμένης ακρίβειας και ενεργειακής φτώχειας

Η αντιλαϊκή επίθεση που κλιμακώνεται σε συνθήκες γενικευμένης ακρίβειας...