Η ΔΕΣΚ-Σ για το 37ο Συνέδριο της Π.Ο.Σ και την Απεργία της 9ης Νοέμβρη

Date:

Η ΔΕΣΚ-Σ για το 37ο Συνέδριο της Π.Ο.Σ και την Απεργία της 9ης Νοέμβρη

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ για το 37ο Συνέδριο της Π.Ο.Σ. – Δεν «προσαρμοζόμαστε»!  Αγωνιζόμαστε! – Στις 9 Νοέμβρη να νεκρώσουν όλοι οι χώροι!

Στην Αθήνα η απεργιακή συγκέντρωση στα Προπύλαια στις 10:30π.μ.
Στη Θεσσαλονίκη 10:30π.μ. στο Άγαλμα Βενιζέλου.

Το 37ο Πανσιδηροδρομικό Συνέδριο πραγματοποιήθηκε (10-13 Οκτώβρη) μια περίοδο που τα προβλήματα της εργατικής οικογένειας συσσωρεύονται, η ακρίβεια σαρώνει το εισόδημα, οι ανατιμήσεις στα Super Market, στα καύσιμα, στο ηλεκτρικό ρεύμα, στα ενοίκια, έχουν προκαλέσει οργή και αγανάκτηση στην πλειοψηφία του λαού που αδυνατεί να ανταποκριθεί ακόμα και στα βασικά. Η φτώχεια, οι απολύσεις, η εργοδοτική τρομοκρατία ξεπλένονται στο βωμό των επενδύσεων, της πράσινης ανάπτυξης και των «εθνικών στόχων» που εξυπηρετούν τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων.

Την ίδια περίοδο υπάρχουν παραδείγματα (Cosco, E-food, Λάρκο, Λιπάσματα και Πετρέλαια Καβάλας, Οικοδόμοι, Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, Μαλαματίνα κ.λ.π.) που μας δείχνουν ότι οι αγώνες φέρνουν αποτελέσματα. Γι’ αυτό η Κυβέρνηση της ΝΔ με τη συνδρομή του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ λίγο πριν την μεγάλη πανεργατική πανελλαδική απεργία στης 9 Νοέμβρη προσπαθεί να πετύχει «σιγή νεκροταφείου» με τις προσαγωγές, με τις συλλήψεις συνδικαλιστών (Μαλαματίνα κ.λ.π.), την καταστολή των διαδηλώσεων, την ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης, προαναγγέλλοντας δια στόματος πρωθυπουργού νέα εποχή στην καταστολή των εργατικών αγώνων, φτάνοντας σε σημείο να τους εξισώνει με τα ποινικά αδικήματα. Στόχος της κυβέρνησης και των άλλων αστικών κομμάτων είναι να οδηγηθεί ο λαός στο φόβο και στην αποδοχή των θυσιών που είναι απαραίτητες για να μεγαλώνουν τα κέρδη της πλουτοκρατίας, την ίδια στιγμή που εξελίσσονται τα πιο βρώμικα σχέδια των ιμπεριαλιστών της Ε.Ε., του ΝΑΤΟ, της Ρωσίας για το μοίρασμα αγορών και εδαφών στα οποία συμμετέχει και η Ελληνική αστική τάξη με τεράστιο κίνδυνο για τον Ελληνικό λαό. Γι’ αυτό εμείς λέμε να μην εναποθέσει ο λαός τις ελπίδες του σε καμιά κυβερνητική εναλλαγή και να αγωνιστεί ο ίδιος.

Μέσα σ’ αυτήν την αντεργατική επίθεση που δέχονται οι εργαζόμενοι, στο συνέδριο της Ομοσπονδίας οι εκπρόσωποι της κυβέρνηση, της εργοδοσίας, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ, και οι ηγεσίες των ΔΑΚΕ,ΠΑΣΚ,ΔΙΚΤΥΟΥ αναφέρθηκαν στον ίδιο κοινό, όπως έλεγαν, στόχο για ανάπτυξη του σιδηροδρομικού έργου και στη διασυνδεσιμότητα του δικτύου, ώστε να διευκολύνονται οι μεταφορές εμπορευμάτων από και προς τα λιμάνια, με στόχο να γίνει η Ελλάδα πύλη εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων προς τη Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη.  Δηλαδή συμφωνούν όλοι οι παραπάνω ότι το κριτήριο του μεγαλύτερου κέρδους πρέπει να καθορίζει ποιο τμήμα και ποιες υπηρεσίες του σιδηρόδρομου θα αναπτυχθούν περισσότερο και όχι η κάλυψη των λαϊκών αναγκών για ασφαλή, σύγχρονη, δωρεάν μετακίνηση επιβατών. Γνωρίζουν όμως όλοι τους, ότι αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι τα πανάκριβα εισιτήρια, η ταλαιπωρία των επιβατών, τα συνεχή ατυχήματα, η καθήλωση των μισθών των εργαζόμενων στο σιδηρόδρομο, η εντατικοποίηση, οι απαράδεκτες συνθήκες εργασίας που οδηγούν σε εργατικά ατυχήματα όταν τα δις. κάνουν πάρτι. Άλλωστε είναι μύθος η θέση των ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚ, ΔΙΚΤΥΟΥ ότι μπορεί να υπάρξει «σιδηρόδρομος με κοινωνικά χαρακτηριστικά» – δηλαδή να λειτουργεί προς το συμφέρον του λαού – στα πλαίσια της απελευθερωμένης σιδηροδρομικής αγοράς και της κυριαρχίας των ΣΔΙΤ και των εργολάβων στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ.

Να γιατί οι ηγεσίες της ΔΑΚΕ, της ΠΑΣΚ και του ΔΙΚΤΥΟΥ που εκπροσωπούν την ίδια πολιτική με τους εργοδότες και τα αστικά κόμματα δεν θέλουν την ΔΕΣΚ στο προεδρείο της ΠΟΣ, για να μπορούν να συναινούν ανενόχλητοι και κρυφά από τους εργαζόμενους στις ιδιωτικοποιήσεις, τα ΣΔΙΤ, στην ανάπτυξη με τη λογική κόστος-όφελος για τον εργοδότη, στις ΣΣΕ που συνεχώς χάνουν οι εργαζόμενοι, στις προσλήψεις με μπλοκάκι, στις κάθε λογής ατομικές συμβάσεις, την εντατικοποίηση, την ατέλειωτη υπερεργασία. Να συμβιβάζονται με μια κατάσταση που οδηγεί σε συνεχή ατυχήματα στους χώρους δουλειάς και στην κυκλοφορία των τραίνων, να απαξιώνουν τις κινητοποιήσεις και τις απεργίες καλλιεργώντας τη μοιρολατρία, την ηττοπάθεια, τη δήθεν αναποτελεσματικότητα των αγώνων που αυτοί πρώτοι υπονομεύουν.

Έχουν ενεργό ρόλο στην επίθεση που έχουμε δεχτεί όλα αυτά τα χρόνια, στη μείωση των απαιτήσεων των εργαζόμενων, ενισχύουν στους εργαζόμενους την αντίληψη περί «αντοχής της οικονομίας» και της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Είναι υπέρμαχοι του κοινωνικού εταιρισμού και των διαλόγων για το πόσο κάθε φορά θα χάνουμε.

Καμία εμπιστοσύνη στον εργοδοτικό και κυβερνητικό συνδικαλισμό.

Καμία αναμονή και ανοχή στην αντιλαϊκή πολιτική και τους «σωτήρες» που μας υπόσχονται ξανά προεκλογικά λύσεις στα προβλήματα μας.

Μόνο η δική μας αγωνιστική δράση, η ανάπτυξη της αλληλεγγύης μπορούν να δώσουν θετική έκβαση για τις διεκδικήσεις μας και τη ζωή μας.

Χωρίς εμάς τραίνο δεν κινείται, γι’ αυτό και πρέπει να διεκδικήσουμε να πληρωνόμαστε αυτά που χρειαζόμαστε για να ζούμε με αξιοπρέπεια.

  • Αυξήσεις στους βασικούς μισθούς που να καλύπτουν τον πληθωρισμό. Όχι στη μετατροπή μέρους του μισθού σε κουπόνια.
  • Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στον ΟΣΕ και στην ΕΡΓΟΣΕ.
  • Μαθητευόμενοι και δόκιμοι να πληρώνονται με τον εισαγωγικό μισθό και όχι με τον υποκατώτατο.
  • Όλοι οι εργαζόμενοι να ενταχθούν στη ΣΣΕ με βάσει τα χρόνια προϋπηρεσίας σε κάθε εργοδότη.
  • Να σταματήσει κάθε λογής εργασιακή σχέση (ατομικοί, εποχικοί, ενοικιαζόμενοι, μπλοκάκια, εργολαβικοί) και να ενταχθούν όλοι στα οργανογράμματα των εταιριών γιατί καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
  • 7ωρο-35ωρο-5ημερο
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού σε όλες τις σιδηροδρομικές εταιρίες με συγκροτημένα δικαιώματα που θα γίνονται με διαφανείς τρόπους και αντικειμενικές προϋποθέσεις. Να προσληφθούν πρώτοι αυτοί που απολύθηκαν ή που πήγαν φαντάροι και δεν επαναπροσλήφθηκαν μετά το τέλος της θητείας τους.
  • Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς. Οι εταιρίες να μεριμνήσουν για πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας με γιατρό σε κάθε χώρο δουλειάς και πραγματοποίηση προληπτικών εξετάσεων με άδεια και αποδοχές.
  • Μέτρα αξιοπιστίας της υποδομής, του τροχαίου υλικού και της διαχείρισης της κυκλοφορίας.

Μ’ αυτά τα αιτήματα που είναι και αιτήματα για τη διεκδίκηση ΣΣΕ στη Hellenic Train και στην ΕΡΓΟΣΕ, για επαναδιαπραγμάτευση της ΣΣΕ στον ΟΣΕ και συνδεδεμένα με τα αιτήματα για ρεύμα και βασικά αγαθά φτηνά για το λαό συμμετέχουμε στη Γενική Απεργία στις 9 Νοέμβρη.

Στις μέρες που μένουν μέχρι τις 9 Νοέμβρη καλούμε τα σωματεία και την ΠΟΣ μέσα από ένα πρόγραμμα δράσης με συγκεντρώσεις και κινητοποιήσεις που θα απαιτούν επίλυση των προβλημάτων μας να κλιμακώσουμε της συμμετοχή μας στην απεργία στις 9 Νοέμβρη. Μια απεργία που μπορεί να αποτελέσει αφετηρία μαζικότερων αγώνων, μεγαλύτερων κινητοποιήσεων.

Καλούμε τους εργαζόμενους σε μαζική συμμετοχή.

ΟΛΟΙ στον αγώνα. ΟΛΟΙ στην ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ στις 9 Νοέμβρη!

Στην Αθήνα η απεργιακή συγκέντρωση στα Προπύλαια στις 10:30π.μ.

Στη Θεσσαλονίκη 10:30π.μ. στο Άγαλμα Βενιζέλου.

ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών
Οκτώβρης 2022

Η ανακοίνωση σε PDF

 

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

ΔΕΣΚ-Σ: ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ

ΔΕΣΚ-Σ: ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗ...

Η αντιλαϊκή επίθεση που κλιμακώνεται σε συνθήκες γενικευμένης ακρίβειας και ενεργειακής φτώχειας

Η αντιλαϊκή επίθεση που κλιμακώνεται σε συνθήκες γενικευμένης ακρίβειας...

Περιφερειακές Συσκέψεις ΣΕΑ Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2022

Περιφερειακές Συσκέψεις ΣΕΑ Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου 2022 Στις 17/11/2022 συνεδρίασε...

Ξεκινά η ανάπλαση στον παλαιό σταθμό του ΟΣΕ Κορίνθου

Ξεκινούν οι εργασίες ανάπλασης στον παλαιό σταθμό του ΟΣΕ στην Κόρινθο. Πρόκειται...