Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων: «Είχαμε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου»

Date:

Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων: «Είχαμε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου»

Συνάντηση με τις αρμόδιες ελληνικές αρχές θα πραγματοποιήσει αύριο ο Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA), Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ και ο Διευθυντής επίγειων μεταφορών της γενικής διεύθυνσης μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Κρίστιαν Σμιτ, καθώς θα μεταβούν στην Αθήνα. Στην συνάντηση θα συζητηθεί η τεχνική υποστήριξη για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της ασφάλειας των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Σε δηλώσεις του στο euronews ο εκτελεστικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων επεσήμανε ότι έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου πολλές φορές τα τελευταία χρόνια, καθώς ακόμα και η έκθεση του 2022 αποκάλυψε μια απαισιόδοξη εικόνα. Χαρακτηριστικά, ανέφερε: «Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, βλέπαμε πάντα ότι η Ελλάδα κατατάσσεται μεταξύ των χειρότερων μαθητών, με μάλλον χαμηλές επιδόσεις όσον αφορά την ασφάλεια, την ασφάλεια που μετράται στον αριθμό των θανατηφόρων ατυχημάτων σε σχέση με το μήκος του δικτύου και τον αριθμό των επιβατικών χιλιομέτρων. Επίσης, έχουμε διαπιστώσει ένα θέμα με τον εθνικό φορέα διερεύνησης, διότι δεν έχουμε λάβει ποτέ καμία έκθεση διερεύνησης».

Σχλιάζοντας τα 700 εκατ. ευρώ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού συστήματος στην Ελλάδα, ο επικεφαλής του Οργανισμού σημείωσε: «Είναι σίγουρα προβληματικό το γεγονός ότι τα χρήματα δεν δαπανήθηκαν όπως είχε προγραμματιστεί. Και είναι επίσης προβληματικό το γεγονός ότι η θέση σε λειτουργία του ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας αναβλήθηκε τώρα για το 2023».

Προσπαθώντας να δώσει μια απάντηση στο «γιατί» που ταλανίζει τους πάντες μετά από το τραγικό δυστύχημα, ο Ντοπελμπάουερ υπογραμμίζει: «Δεν γνωρίζουμε ποια ήταν η πραγματική αιτία του ατυχήματος. Αλλά τα συστήματα αυτά υπάρχουν για να μειώνουν τον κίνδυνο ανθρώπινου λάθους. Και τέτοια συστήματα μειώνουν δραματικά τον κίνδυνο ανθρώπινου λάθους. Έτσι, αν το σύστημα είναι σε λειτουργία, η πιθανότητα για ανθρώπινο λάθος θα είχε μειωθεί δραστικά».

Αναφορικά με την διερεύνηση των αιτίων του δυστυχήματος ο ERA επισημαίνει: «Σύμφωνα με την Οδηγία για την Ασφάλεια (ΕΕ) 2016/798, η υποχρέωση διερεύνησης ατυχημάτων ανήκει στο κράτος μέλος (άρθρο 20.1): «Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ότι διενεργείται έρευνα από τον φορέα διερεύνησης που αναφέρεται στο άρθρο 22 μετά από οποιαδήποτε σοβαρό ατύχημα στο σιδηροδρομικό σύστημα της Ένωσης. Στόχος της έρευνας είναι η βελτίωση, όπου είναι δυνατόν, της σιδηροδρομικής ασφάλειας και της πρόληψης ατυχημάτων».

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

Τέμπη: Εισαγγελική έρευνα για την εκχωμάτωση και επίστρωση του σημείου του δυστυχήματος

Εντολή να διερευνηθούν οι λόγοι της απομάκρυνσης των υλικών...

Σωματεία Συνταξιούχων: Παράσταση διαμαρτυρίας την Παρασκευή στην 2η ΥΠΕ

Παράσταση διαμαρτυρίας θα πραγματοποιήσουν τα Σωματεία Συνταξιούχων ΙΚΑ -...

Υπ. Μεταφορών: Έκτακτο κονδύλι για αναβάθμιση των ισόπεδων διαβάσεων του ΟΣΕ

Σε έκτακτη χρηματοδότηση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ Α.Ε.)...

Πατέρας θυμάτων σε Φλέσσα: «Εγώ δεν σκότωσα κανέναν»

Αποστομωτική απάντηση στην υποψήφια ευρωβουλευτή της ΝΔ Βίκη Φλέσσα...