Mετά την τραγωδία των Τεμπών, οι σιδηρόδρομοι επαναλειτούργησαν, όπως ακριβώς έκλεισαν, με τα ίδια προβλήματα και τις ίδιες εγκληματικές ελλείψεις στα συστήματα ασφάλειας.
Η σημερινή δήθεν επανεκίννηση των τρένων μετατράπηκε σε μια μετ’ εμποδίων «περιπέτεια».
Το αποτέλεσμα ήταν να μην ξεκινήσουν τα δρομολόγια, του προαστιακού από Αθήνα προς Κόρινθο, Κιάτο και Αίγιο, αλλά ούτε και τα δρομολόγια στη Βόρεια Ελλάδα, που έχουν διακοπεί προσωρινά.
Συγκεκριμένα στον σιδηρόδρομο δεν εκτελείται κανένα δρομολόγιο στον κάθετο άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, τόσο για τα επιβατικά όσο και τα εμπορικά δρομολόγια, καθώς επίσης δεν εκτελείται κανένα σιδηροδρομικό δρομολόγιο σε όλες τις γραμμές της Βόρειας Ελλάδας.
Δεν εκτελούνται επίσης τα τοπικά σιδηροδρομικά δρομολόγια Λάρισα – Βόλος και Λιανοκλάδι – Στυλίδα.
Ωστόσο, ούτε το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο δεν λειτούργησε, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί, κατά την πρώτη φάση της επανεκκίνησης, την περασμένη Τετάρτη, στις 22 Μαρτίου.
Ενώ, πληροφορίες κάνουν λόγο πως ούτε το τμήμα Βόλος – Μηλιές δεν λειτουργεί παρά τις σχετικές ανακοινώσεις.
Υπενθυμίζεται πως η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, με έγγραφό της, είχε ζητήσει την παράταση της ακινησίας στα τμήματα:
- Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
- Θεσσαλονίκη – Δράμα καθώς και
- Αλεξανδρούπολη – Ξανθή.
Στον Προαστιακό, αυτή την στιγμή εκτελούνται ολοκληρωμένα μόνο τα δρομολόγια:
Πειραιάς – Αεροδρόμιο
Αθήνα – Χαλκίδα.
Επίσης στην Πελοπόννησο στον σιδηρόδρομο εκτελούνται μόνο οι τρεις μεμονωμένες διαδρομές:
– Διακοφτό – Καλάβρυτα
– Πύργος – Ολυμπία – Κατάκολο
– και τα δρομολόγια του προαστιακού της Πάτρας.
Τα αιτήματα των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο
Από την πλευρά τους σιδηροδρομικοί ζητούν την απόλυτη διασφάλιση για την άρτια λειτουργία του συνόλου του δικτύου. «Τυφλοί» σταθμοί, Αυτόματα Συστήματα Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) που υπολειτουργούν, βραδυπορίες λόγω προβλημάτων στην υποδομή, αποτελούν προβλήματα για την λειτουργία των δρομολογίων για τους σιδηροδρομικούς.
Συγκεκριμένα ζητούν:
Στο τμήμα «Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη»
Κυρίως στο ύψος του Στρυμόνα, τη λειτουργία των επικοινωνιών στη διαδρομή.
Τη λειτουργία όλων των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ). Αυτά που δεν λειτουργούν είτε να φυλάσσονται είτε να καταργηθούν.
Τα ΑΣΙΔ είναι διαβάσεις αυτόματες (διαθέτουν μπάρες) χωρίς την ύπαρξη φυλακίου.
Να αρθεί η υποχρέωση βραδυποριών των 6 – 10 χλμ, σε κάποια σημεία του συγκεκριμένου τμήματος, λόγω έλλειψης συντήρησης. Σε βραδυπορίες προχωρούν λόγω έλλειψης συντήρησης, λένε οι μηχανοδηγοί.
Για το τμήμα «Πλατύ – Φλώρινα»
Να υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη την διαδρομή και να επανδρωθεί ο σταθμός της Έδεσσας με σταθμάρχη.
Τη χορήγηση πιστοποιητικών καταλληλόλητας των γεφυρών.
Ενημέρωσαν πως έχουν ζητήσει εγγράφως τον τελευταίο έλεγχο από τον ΟΣΕ κι αναμένουν απάντηση.
Να ελεγχθεί η υποδομή καθώς η κυκλοφορία τίθεται σε βραδυπορία 40 χλμ εξαιτίας κατολισθήσεων.
Για το τμήμα «Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη»
Να επανδρωθεί με σταθμάρχη ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της Ξάνθης.
Λειτουργία και φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ, και διασφάλιση της επικοινωνίας με πιστοποιημένο σύστημα GSM-Railways.
Απόσυρση αμαξοστοιχιών
Απόσυρση των συρμών ΑEG επειδή παρουσιάζουν διαρκώς προβλήματα κατά την πορεία.
H Ηellenic Train να διασφαλίσει πως το τροχαίο υλικό θα είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφάλεια όλων και την αποφυγή καθυστερήσεων.
Την άμεση λειτουργία πιστοποιημένων συστημάτων επικοινωνίας GSM-Railways.