Στα επόμενα δέκα χρόνια σχεδόν οι μισοί μηχανοδηγοί στην Ευρώπη θα συνταξιοδοτηθούν

Date:

Στα επόμενα δέκα χρόνια, το 45 τοις εκατό των μηχανοδηγών στην Ευρώπη θα συνταξιοδοτηθούν.
Η κατάσταση δεν είναι μοναδική στον σιδηροδρομικό τομέα. Στον οδικό τομέα, τρεις στους δέκα οδηγούς θα συνταξιοδοτηθούν μέσα σε τρία χρόνια, με τέσσερις έως επτά φορές λιγότερους νεότερους οδηγούς να πάρουν τη θέση τους.
«Χρειαζόμαστε ανθρώπους», τόνισε η Λιβάια Σπέρα, γενική γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών Εργαζομένων (ETF), σε συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στα κεντρικά γραφεία της στις Βρυξέλλες την Τετάρτη (26 Απριλίου). «Οι συνθήκες εργασίας πρέπει να βελτιωθούν και η ελκυστικότητα του σιδηροδρομικού τομέα είναι απολύτως κρίσιμη».
Για να συζητήσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, η ένωση, η οποία εκπροσωπεί πέντε εκατομμύρια εργαζόμενους, συγκέντρωσε ευρωβουλευτές, οδηγούς, κοινωνικούς εταίρους και τον διευθυντή χερσαίων μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Kristian Schmidt.
“Όλοι συμφωνούμε ότι η τρέχουσα οδηγία δεν είναι κατάλληλη για τον σκοπό”, είπε.
Η Επιτροπή εκπονεί επί του παρόντος την πρότασή της για αναθεώρηση της οδηγίας για τους μηχανοδηγούς, του κανονισμού που θέτει κοινές ελάχιστες απαιτήσεις για την πιστοποίηση, την εκπαίδευση και την ικανότητα των μηχανοδηγών.
Δεν υπάρχει ακόμη σχέδιο κειμένου στο τραπέζι, επομένως ο Schmidt δεν μπόρεσε να αποκαλύψει κάποια συγκεκριμένη πολιτική ή μέτρα.
Αυτό που αποκάλυψε ο διευθυντής χερσαίων μεταφορών της Επιτροπής, ήταν ότι η προτεραιότητα της αναθεώρησης θα είναι η αντιμετώπιση των λειτουργικών αναποτελεσματικών που καθιστούν αυτόν τον τρόπο μεταφοράς πιο δαπανηρή.
Σύμφωνα με την ανάλυση του δυναμικού του διασυνοριακού σιδηροδρομικού συστήματος από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA), τα τεχνικά, διοικητικά και νομικά εμπόδια είναι τα κύρια εμπόδια για τη μείωση του χρόνου ταξιδιού και συνεπώς για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές οι σιδηροδρομικές μεταφορές .
Την ίδια στιγμή οι κοινωνικοί εταίροι, τα συνδικάτα και οι εργαζόμενοι ανησυχούν ότι η κατάσταση στον τομέα των οδικών μεταφορών θα επαναληφθεί στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Θέλουν να αποφύγουν το «κοινωνικό ντάμπινγκ», όπου οι εταιρείες προσλαμβάνουν εργαζόμενους από τρίτες χώρες, τους πληρώνουν κάτω από τον κατώτατο μισθό και δεν σέβονται τα εργασιακά τους δικαιώματα.
Αυτή η κατάσταση παρατηρείται τώρα στη Γερμανία, όπου εργαζόμενοι από το Ουζμπεκιστάν και τη Γεωργία διαμαρτύρονται εδώ και μήνες ενάντια στις κακές συνθήκες εργασίας και τους απλήρωτους μισθούς .

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

Κάλεσμα συμμετοχής σε έκθεση ζωγραφικής και εικαστικών δημιουργημάτων από την Ομάδας Πολιτιστικών Δράσεων της Ενότητας

Κάλεσμα συμμετοχής σε έκθεση ζωγραφικής και εικαστικών δημιουργημάτων από...

Καρυστιανού: Τα τρία εγκλήματα και τα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα

Λίγες μέρες μετά από τη συμπλήρωση ενός χρόνου από...

Λάρισα: O 1ος Δρόμος Μνήμης για την τραγωδία των Τεμπών

Ένας αγώνας δρόμου διαφορετικός από τους άλλους, χωρίς πρωτιές,...

Τέμπη: Νέο ηχητικό ντοκουμέντο εγείρει ερωτήματα για τον αριθμό των επιβατών

Ερωτήματα εγείρει διάλογος που είχαν εργαζόμενοι στο σιδηροδρομικό δίκτυο...