Πόρισμα εμπειρογνωμόνων για τα Τέμπη: Δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση και η φωτοσήμανση

Date:

Καταπέλτης είναι το πόρισμα των δικαστικών πραγματογνωμόνων, που παραδόθηκε τη Δευτέρα στον Εφέτη Ανακριτή Λάρισας, ο οποίος ερευνά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου.

Σε 252 σελίδες του περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, φωτογραφικό υλικό και γνωματεύσεις, τόσο από το Γενικό Χημείο του Κράτους, όσο και από άλλες υπηρεσίες που ερεύνησαν το δυστύχημα.

Περιλαμβάνει δε και την ανάλυση δεδομένων του καταγραφικού, το οποίο εστάλη σε ειδική υπηρεσία στην Αθήνα, μετά την αποτυχημένη απόπειρα ανάλυσης δεδομένων από Ιταλούς εμπειρογνώμονες. Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η ΕΡΤ,  το καταγραφικό ήταν απενεργοποιημένο από το καλοκαίρι του 2018.

Στο πόρισμα επισημαίνεται ότι κατά το χρόνο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, δε λειτουργούσαν τα συστήματα ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής και η φωτοσήμανση που τα οριοθετεί. Δεν λειτουργούσε, δηλαδή, η τηλεδιοίκηση εντός των σταθμών και η φωτοσήμανση που θα απέτρεπαν το συμβάν.

Επίσης, φαίνεται να προκύπτει ότι και οι δύο αμαξοστοιχίες κινούνταν εντός ορίων ταχύτητας. Σε ό,τι αφορά τα συστήματα ασφαλείας, η σιδηροδρομική γραμμή στο σημείο της σύγκρουσης φαίνεται να είχε τοποθετημένους ραδιοφάρους πιθανότατα σε εφαρμογή των υποχρεώσεων της με αρ. 10005/2007 σύμβασης χωρίς όμως να έχει παραληφθεί οριστικά το συγκεκριμένο τμήμα και να έχει πιστοποιηθεί η λειτουργία τους.

Επίσης, δεν λειτουργούσε η φωτοσήμανση τόσο στη γραμμή ανόδου όσο και στη γραμμή καθόδου, ενώ τα συστήματα GSM R χρησιμοποιούνται μόνο από τα σταθμαρχεία και όχι από τις αμαξοστοιχίες.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες το πόρισμα καταλογίζει ευθύνες στον 59χρονο σταθμάρχη, καθώς δεν χρησιμοποίησε τη λειτουργία χάραξης της διαδρομής πριν την εντολή αναχώρησης της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Τονίζεται επίσης ότι μετά την διαβίβαση εντολής αναχώρησης δεν έλεγξε την πορεία της αμαξοστοιχίας προς Θεσσαλονίκη, μέσω των ενδείξεων του Τοπικού Πίνακα Χειρισμού, για τον οποίο διαπιστώνεται ότι έχει εμβέλεια περίπου 1400 μέτρα στην γραμμή ανόδου και περίπου 2000 μέτρα στην γραμμή καθόδου.

Επίσης διαπιστώνεται ότι ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας δεν ενημέρωσε για την αλλαγή πορείας της αμαξοστοιχίας, (από την γραμμή ανόδου στην γραμμή καθόδου).

Η φωτιά

Στο πόρισμα γίνεται αναφορά και στην φωτιά που προκλήθηκε μετά την σύγκρουση των δύο τρένων. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, η φωτιά φέρεται να προκλήθηκε στις ηλεκτρικές κενώσεις και στα λάδια των μηχανών των αμαξοστοιχιών, ενώ η έκταση που πήρε η πυρκαγιά οφείλεται στα υλικά κατασκευής των βαγονιών, όπως ξύλινη επένδυση, υφασμάτινα καθίσματα, κ.λπ.

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

Εργατικά Σωματεία: Διεκδικούν μέτρα προστασίας από τον καύσωνα και όχι ευχολόγια και συστάσεις

Να παρθούν εδώ και τώρα μέτρα προστασίας των εργαζομένων...

ERA: Επείγουσα σύσταση για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα

Επείγουσα σύσταση για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα...

Συλλογή υπογραφών για τη δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη

Με στόχο τη δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη,...

Τέμπη: Nέα μήνυση διαβιβάστηκε στη Βουλή κατά Κώστα Καραμανλή και Μιχάλη Παπαδόπουλου

Μια νέα δικογραφία διαβιβάστηκε στη Βουλή για τη σιδηροδρομική...