Υπάρχει πρόβλημα με τους τροχούς των τρένων – Μεγάλες ελλείψεις προσωπικού συντήρησης και τροχαίου υλικού

Date:

Αυτές τις ημέρες βλέπουμε το ίδιο έργο αληλλο-μεταφοράς ευθυνών μεταξύ της Hellenic Train και του ΟΣΕ , για το θέμα της φθοράς των τροχών. Σχετικά με το ποιος έχει ευθύνη για αυτό που θα συμβεί άμεσα την επόμενη περίοδο. Την περικοπή δηλαδή δρομολογίων λόγο ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΤΡΟΧΑΙΟΥ ΥΛΙΚΟΥ.

Από δίπλα σε αυτήν την αντιπαράθεση και ο εργοδοτικός συνδικαλισμός, να παίρνει άκριτα το μέρος του ενός ή του άλλου…

Το τι γράφεται το γνωρίζετε. Πρόσφατα δημοσιεύτηκε και μια επιστολή απάντησης του ΟΣΕ.

Τι πραγματικά συμβαίνει; ποια είναι η αλήθεια;

Επειδή θα ήταν κουραστικό να το αναλύσουμε με κάθε λεπτομέρεια, θα σταθούμε επιγραμματικά.

Κατά την δική μας εκτίμηση, τόσο ο ΟΣΕ όσο και η Hellenic Train, συνεχίζουν να λειτουργούν σαν να μην έγινε το έγκλημα των Τεμπών. Εκτός από την σταδιακή ολοκλήρωση του συστήματος τηλεδιοίκησης (εργασίες που ήταν σε εξέλιξη κυρίως είδη από το 2020) και του ETCS (European Train Control System), που φαίνεται κοντά η παράδοση του, τίποτα άλλο δεν φένεται να διαφοροποιείται.

Το αναγκαίο προσωπικό συντήρησης στην γραμμή (ΟΣΕ) όσο και του τροχαίου υλικού (Η/Τ) δεν υπάρχει. Ένα παράδειγμα για να γίνει κατανοητό, μιας και μιλάμε για την ανάγκη λίπανσης της γραμμής. Από Πειραιά- Χαλκίδα, Κιάτο- Αεροδρόμιο, Αθήνα-Οινόη , ο ΟΣΕ διαθέτει (5) εργαζόμενους…

Από την πλευρά της η Η/Τ προτάσει την φθορά των τροχών για να κρύψει την πολύ μεγάλη αδυναμία της να καλύψει τα δρομολόγια με αξιόπιστο τροχαίο υλικό.

Υπάρχει πρόβλημα με τους τροχούς;

Ναι υπάρχει.

Γιατί όμως τώρα και ειδικά μετά τα Τέμπη;; Δεν έχει αλλάξει κάτι στα δεδομένα στην μορφολογία την γραμμής , παραμένει βέβαια ασυντήρητη και επικίνδυνη όπως ήταν και τα τελευταία χρόνια.

Υπάρχουν πολλοί παράμετροι που συντελούν στην εν λόγο φθορά. Οι περισσότεροι από αυτούς αφορούν την Η/Τ και το τροχαίο υλικό. Οι επισημάνσεις του ΟΣΕ σχετικά με τους τύπους του τροχαίου υλικού, την λειτουργία της φέρουσας λίπανσης και την ποιότητα των τροχών, δεν είναι αβάσιμες. Κάποιοι από αυτούς ήρθαν σε λάθος διαστάσεις ή ακατέργαστοι και χρειάστηκε δική μας επεξεργασία. Κανείς όμως δεν έλεγξε την απαιτούμενη ποιότητά τους. Μην ξεχνάμε οτι τα Desiro και τα Reil bas έχουν πάνω από 20 χρόνια που κυκλοφορούν στο δίκτυο.

Γιατί τώρα; Τι αλλαξε;

Αυτό που σίγουρα είναι διαφορετικό σήμερα , είναι ότι προσωπικό σήμερα(από το 2002) εινα κατά 6000 λιγότερο.

Και το οποίο η Η/Τ και το κράτος δεν το αναπληρώνει γιατί είναι κόστος.

Η γραμμή δεν αναβαθμίζεται, δεν εκσυγχρονίζεται και δεν συντηρείται επαρκώς γιατί είναι κόστος. Το τροχαίο υλικό δεν συντηρείται ολοκληρωμένα και δεν ανανεώνεται γιατί είναι κόστος. Όλο αυτό δεν εξασφαλίζει ασφαλείς και αξιόπιστες μεταφορές γιατί είναι κόστος.

Όπως αντίστοιχα κόστος θεωρείται στην “λογική ” και τις προτεραιότητες αυτης της πολιτικής και τόσες άλλες ανάγκες της ζωής μας. Αυτό είναι το πρόβλημα και στο σιδηρόδρομο και όχι η ανούσια αντιπαράθεση που εξελίσσεται στο αν είναι “επαρκή” τα πρόσωπα και “νόμιμα στην θέση της μαριονέτας που έχουν τοποθετηθεί…

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

Eφάπαξ: Μόνο ηλεκτρονικά η αίτηση απονομής – Αφορά και εργαζόμενους στον ΟΣΕ

Hλεκτρονικά και μόνο θα υποβάλλουν από την 1η Οκτωβρίου...

Κακοκαιρία: Ξηλώθηκαν οι ράγες στο σιδηροδρομικό σταθμό Δομοκού

Το σφοδρό πέρασμα της κακοκαιρίας Elias ήταν καταστροφικό για...

Μονοήμερη εκδρομή του Πολιτιστικού Μορφωτικού Κέντρου στην Καστάνιτσα Αρκαδίας για τη γιορτή Κάστανου & στο Ναύπλιο – Σάββατο, 21/10/2023

Μονοήμερη εκδρομή του Πολιτιστικού Μορφωτικού Κέντρου στην Καστάνιτσα Αρκαδίας...

Κακοκαιρία: 600 εκατ. ευρώ μόνο για τις υποδομές στη Θεσσαλία

Χρειάστηκε να περάσουν 20 ημέρες από το καταστροφικό πέρασμα...