Τα κυβερνητικά σχέδια εκτροχιάζουν τα σιδηροδρομικά έργα

Date:

Προσγείωση στην πραγματικότητα με αλλαγή κατεύθυνσης στα έργα και προτεραιότητα σε όσα έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, δίνει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θέτοντας εν αμφιβόλω ακόμη και έργα που έχουν δημοπρατηθεί με το μαμούθ σιδηροδρομικό πακέτο των 4 δισ. ευρώ.

Η θεομηνία Ντάνιελ ανατρέπει όλο το πρόγραμμα υποδομών αφού το κόστος της αποκατάστασης αποδεικνύεται πολύ μεγαλύτερο από όσο αρχικά είχε εκτιμηθεί.

Την ιεράρχηση των προτεραιοτήτων, έκανε πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, κατά την ενημέρωση των διαπιστευμένων συντακτών του υπουργείου, λέγοντας ότι βασικός στόχος «είναι κάθε έργο να αντιστοιχεί σε μια διασφαλισμένη χρηματοδότηση, δεύτερος στόχος είναι η επιτάχυνση των έργων και τρίτος στόχος είναι η πιθανή αναθεώρηση κάποιων προτεραιοτήτων του υπουργείου, με την έννοια ότι η πραγματικότητα μας προσγειώνει».

Εκτροχιάζονται τα σιδηροδρομικά έργα

Η αλλαγή πλεύσης της κυβέρνησης αποτυπώνεται και στα σιδηροδρομικά έργα, για το οποία το υπουργείο προχωρεί στην μεγάλη μεταρρύθμιση για τη δημιουργία ενιαίου φορέα διαχείρισης της υποδομής.

Μέσα στον Ιανουάριο θα κατατεθεί πρόταση χρηματοδότησης στο κοινοτικό εργαλείο CEF 2 μέσω της οποίας το υπουργείο σκοπεύει να διεκδικήσει περί τα 1,3 – 1,4 δισ. ευρώ για τα έργα ΣΚΑ – Οινόη, Λιόσια – Κόρινθος, Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, Ρίο – Πάτρα.

Ανεβαίνει το κόστος για Θεσσαλία

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας και ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος τόνισαν πως αναθεωρείται προς τα πάνω ο τελικός λογαριασμός της αποκατάστασης των υποδομών στη Θεσσαλία. Το κόστος των οδικών έργων εκτιμήθηκε στα 900 εκατ. (αρχικά είχε εκτιμηθεί στα 600 εκ. ευρώ) ενώ αναθεωρείται και η δαπάνη για τα σιδηροδρομικά. Στόχος είναι να δημοπρατηθεί το σύνολο των έργων μέχρι το καλοκαίρι. Οι μεγαλύτερες δαπάνες (31%) για το οδικό δίκτυο προβλέπονται για τη Μαγνησία, το 26% στα Τρίκαλα, το 22% στην Καρδίτσα, 10% στη Λάρισα και 9% στην Εύβοια.

Η Θεσσαλία δημιουργεί νέα δεδομένα στα έργα με το υπουργείο να προσπαθεί να πείσει ότι δεν οδηγεί σε ακύρωση έργων αλλά σε μετάθεσή τους χρονικά.

Ωστόσο φαίνεται ότι πολλά έργα μένουν οριστικά στο συρτάρι για τα επόμενα χρόνια…

 

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

Εγκαταλείφθηκε ο σιδηρόδρομος στον Βόλο

O Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας ζητά επίσπευση των έργων για...

Έγκλημα στα Τέμπη: «Δεν μπορώ να αναπνεύσω» – Νέο συγκλονιστικό ηχητικό ντοκουμέντο

Eνα νέο ηχητικό ντοκουμέντο από το έγκλημα στα Τέμπη...