Σε απεργία προχωρούν την Πέμπτη 11 Σεπτέμβρη οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train, αντιδρώντας στις απολύσεις. Κάλεσμα στους μηχανοδηγούς να συμμετάσχουν μαζικά και δυναμικά στην απεργία απευθύνει η Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρομικών (ΔΕΣΚ – Σιδηροδρομικών), η οποία απαιτεί «να παρθούν πίσω οι απολύσεις τώρα».
Αναλυτικά στο κάλεσμά της η ΔΕΣΚ – Σιδηροδρομικών αναφέρει τα εξής:
«Η προσπάθεια της Hellenic Train να δημιουργήσει ένα κλίμα τρομοκρατίας με τις απολύσεις θα βρει τοίχο από τους ίδιους τους εργαζόμενους. Απολύσεις που πάνε χέρι -χέρι με την πολιτική της απελευθέρωσης και της ιδιωτικοποίησης του σιδηρόδρομου με στόχο την ολοένα μεγαλύτερη κερδοφορία της Hellenic Train και της “βελτίωσης” της επιχειρηματικής λειτουργίας της.
Μάλιστα σε μια περίοδο που η εντατικοποίηση έχει φτάσει στο κόκκινο, με χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι για να “βγει το έργο” το καλοκαίρι κόπηκαν πολλά ρεπό μέχρι και να φτάνει στο σημείο η διοίκηση της Hellenic Train να ζητάει να κοπούν και κάποιες καλοκαιρινές άδειες με ότι σημαίνει αυτό για την ασφάλεια. Με τα κεντρικά μηχανοστάσια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πολλές φορές να μένουν χωρίς τις απαραίτητες εφεδρείες.
H ασυδοσία της εταιρείας και η προσπάθεια να τρομοκρατήσει τους εργαζόμενους ενισχύεται από το διαρκώς εμπλουτιζόμενο αντεργατικό νομικό οπλοστάσιο που φρόντισαν διαχρονικά όλες οι Kυβερνήσεις να το ενισχύσουν.
Σε συνέχεια αυτού, η Κυβέρνηση της ΝΔ προσπαθεί να περάσει το νομοσχέδιο – τερατούργημα για τις 13 ώρες δουλειάς. Με αυτό το νομοσχέδιο η κυβέρνηση νομιμοποιεί και επεκτείνει την εργοδοτική ασυδοσία και αυθαιρεσία, την εργασιακή ζούγκλα και ανασφάλεια. Ανοίγει τον δρόμο για την παραπέρα εντατικοποίηση της εργασίας με μοναδικό στόχο ακόμα μεγαλύτερη αύξηση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων, με εργαζόμενους χωρίς ζωή και δικαιώματα.
Υπάρχει σοβαρή ευθύνη στην πλειοψηφία της (Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς (ΠΟΣ και ΜΣΤ) που παραμένει παρατηρητής αντί να συντονίζει τον αγώνα όλων των Σωματείων Μελών της απέναντι στις απολύσεις, τον εκφοβισμό, την έλλειψη προσωπικού και τις επισφαλείς συνθήκες εργασίας.
Καλούμε την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) να πάψει να υλοποιεί τον νόμο Χατζιδάκι και να πραγματοποιεί το 1/3 των δρομολογίων την ημέρα της απεργίας. Το εργατικό κίνημα δεν είναι για να υλοποιεί τους αντεργατικούς νόμους των κυβερνήσεων και να πειθαρχεί στις δικαστικές αποφάσεις, τα οποία έχουν στόχο το χτύπημα των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, αλλά να τα αντιπαλεύει και να συγκρούεται με αυτά.
Καλούμε όλους τους μηχανοδηγούς με την συμμετοχή τους στην απεργία στις 11/9 να στείλουμε μήνυμα σε κυβέρνηση και εργοδοσία ότι δεν κάνουμε βήμα πίσω από τα δικαιώματα μας, η τρομοκρατία για να δημιουργήσουν σιγή νεκροταφείου στους χώρους δουλειάς δεν θα περάσει.
Απέναντι σε αυτήν την εγκληματική πολιτική που εφαρμόζει η σημερινή κυβέρνηση και που εφάρμοσαν οι προηγούμενες που χαρίζει κέρδη στους επιχειρηματικούς ομίλους και μισή ζωή σε μας.
Μόνο με συλλογικό, οργανωμένο, μαζικό αγώνα μπορούμε να έχουμε κατακτήσεις. Έχουμε πείρα από τις μεγαλειώδεις απεργιακές κινητοποιήσεις του προηγούμενου διαστήματος.
Καλούμε όλους τους μηχανοδηγούς να συμμετέχουν μαζικά και δυναμικά στην απεργία και να διεκδικήσουν:
Να παρθούν πίσω οι απολύσεις τώρα.
Άμεσες προσλήψεις προσωπικού μέχρι την κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας σε όλες τις ειδικότητες.
Να μην περάσει το αντεργατικό τερατούργημα για την 13ωρη δουλειά.
7ωρο-5ημερο- 35ωρο.
Επαναλειτουργία των γραμμών που καταργήθηκαν, είναι σε αναστολή ή επισκευάζονται.
Εκσυγχρονισμό και σωστή συντήρηση της γραμμής.
Εγκατάσταση και λειτουργία σε όλο το μήκος της γραμμής των συστημάτων διαχείρισης και ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων.
Σύγχρονο τροχαίο υλικό.
Πιστοποίηση όλων των εκπαιδευμένων μηχανοδηγών. Κανένα κομμένο ρεπό και καμία κομμένη ημέρα άδειας.
Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς.
Κατάργηση όλων των αντεργατικών, αντιαπεργιακών και αντιασφαλιστικών νόμων.
Χαμένος, είναι μόνο ο αγώνας που δεν δίνεται. Τα κέρδη τους ή ζωές και οι ανάγκες μας».