“Επέκταση” στο εξωτερικό (Σόφια, Σκόπια) εξετάζει η Hellenic Train

Date:

Την επανέναρξη των διεθνών δρομολογίων της εξετάζει η Hellenic Train. H ιταλικών συμφερόντων σιδηροδρομική εταιρεία μελετά γειτονικές πρωτεύουσες, όπως τα Σκόπια και η Σόφια. 

Υπενθυμίζεται ότι η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) έχει διακόψει τα διεθνή δρομολόγια εδώ και αρκετά χρόνια.

Παράλληλα, η εταιρεία εργάζεται για την πύκνωση των δρομολογίων στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Σήμερα διεξάγονται 7 ζεύγη δρομολογίων, δηλαδή 14 δρομολόγια, εκ των οποίων τα 2 με τις αμαξοστοιχίες ETR 470 (το πρώτο πρωινό και το απογευματινό στις 16.00).

Πρόθεση της εταιρείας είναι η αύξηση, στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, των ζευγών δρομολογίων σε 10, με τη δρομολόγηση ενός ακόμη ETR 470.

Με τις αμαξοστοιχίες ETR το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη και αντιστρόφως διεξάγεται σε 3 ώρες και 55 έως 59 λεπτά και με τα Intercity σε 4 ώρες και 6 έως 13 λεπτά.

Οι αμαξοστοιχίες ETR 470 διαθέτουν εννέα βαγόνια, ένα εκ των οποίων είναι εστιατόριο και μπαρ, τρία βαγόνια πρώτης θέσης και πέντε οικονομικής. Κάθε αμαξοστοιχία μπορεί να μεταφέρει έως και 475 επιβάτες.

Επί του παρόντος κάνουν 1 ενδιάμεση στάση στη Λάρισα, ενώ εντός των βαγονιών υπάρχουν οθόνες που δίνουν πληροφορίες για το δρομολόγιο, όπως για την ταχύτητα και τον χρόνο άφιξης.

Η Hellenic Train έχει προμηθευτεί 5 αμαξοστοιχίες ETR 470 και για την ανακατασκευή τους δαπάνησε περί τα 47,5 εκατ. ευρώ.

Σε στάδιο αναδιοργάνωσης το εμπορευματικό κομμάτι 

Εκτός από το επιβατικό κομμάτι, η Hellenic Train φιλοδοξεί να ενισχύσει και το εμπορευματικό.

Γι΄ αυτόν τον λόγο μελετάται η δημιουργία τακτικών εμπορευματικών δρομολογίων που θα συνδέουν -ανά περιπτώσεις- την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Αλεξανδρούπολη, τα Σκόπια και τη Σόφια, με δυνατότητα μίσθωσης επιμέρους/μεμονωμένων βαγονιών για την κάλυψη των αναγκών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Ως βάση γι’ αυτό το εγχείρημα θα χρησιμοποιηθεί το Θριάσιο ΙΙ, εφόσον της κατακυρωθεί.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του 2021, η εταιρεία παρουσίασε έσοδα 112,3 εκατ. ευρώ (με την κρατική επιδότηση των 50 εκατ. ευρώ για τις άγονες γραμμές) έναντι 106,2 εκατ. ευρώ το 2020, ήτοι αύξηση 5,6%.

Αντίστοιχα, τα EBITDA ανήλθαν στα 21,5 εκατ. ευρώ έναντι 16,6 εκατ. ευρώ το 2020 και το τελικό αποτέλεσμα, σε κέρδη μετά από φόρους 0,06 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 11 εκατ. ευρώ το 2020.

Ανά κατηγορία εσόδων, τα έσοδα από τη μεταφορά επιβατών ανήλθαν στα 36,5 εκατ. ευρώ έναντι 32,7 εκατ. ευρώ το 2020 και τα έσοδα από τα εμπορεύματα στα 15,2 εκατ. ευρώ έναντι 13,9 εκατ. ευρώ το 2020.

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

Διαδήλωση στο Σύνταγμα ενάντια στο νέο αντιλαϊκό προϋπολογισμό

Ενάντια στον κρατικό προϋπολογισμό για το 2025, που συνεχίζει...

ΣΥΡΙΖΑ: Να σταματήσει ο ΟΣΕ να κρύβει τα κρίσιμα βίντεο από την τραγωδία στα Τέμπη

«Δύο χρόνια και ένα αίτημα του εφέτη ανακριτή της...

Σε στάση εργασίας προχωρούν την Παρασκευή οι εργαζόμενοι στο Μετρό της Αθήνας

Στάση εργασίας ανακοίνωσε το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών...

Μετρό Αθήνας: Ξεκινά ο σχεδιασμός για επέκταση της Γραμμής 2 προς Δυτικά με προορισμό το Μενίδι

Τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση με θέμα τον...