Ούτε οι Ιταλοί, αλλά ούτε και οι Γάλλοι. Όχι άλλο αίμα στο βωμό του κέρδους (του Γιάννη Κατσιάνη)*

Date:

Ούτε οι Ιταλοί, αλλά ούτε και οι Γάλλοι. Όχι άλλο αίμα στο βωμό του κέρδους (του Γιάννη Κατσιάνη)*

Επανακρατικοποίηση και ένταξη της σιδηροδρομικής εκμετάλλευσης σε ενιαίο δημόσιο σιδηροδρομικό σύστημα εργατικά και κοινωνικά ελεγχόμενο.

Τις τελευταίες ημέρες εμφανίσθηκαν δημοσιεύματα που μιλούν για μια πιθανή αποχώρηση των Ιταλών από την εκμετάλλευση της ελληνικής σιδηροδρομικής υποδομής και κάνουν λόγο για μια ενδεχόμενη ολική ή μερική είσοδο των Γάλλων στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.

Η παραπάνω υπόθεση ενισχύθηκε μετά από τη μετωπική σύγκρουση στις 28.02.2023 των δύο αμαξοστοιχιών στην κοιλάδα των Τεμπών και τις συνακόλουθες δυσκολίες που αναμένεται να μεγεθυνθούν εξαιτίας των εκτιμήσεων της Ιταλικής πλευράς για σημαντικές απώλειες εσόδων τα επόμενα χρόνια, αλλά και των αποζημιώσεων που θα κληθεί να καταβάλλει η Hellenic Train, αν προκύψουν και δικές τις ευθύνες, στα θύματα και στις οικογένειες των θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας.

Ο επιμερισμός ωστόσο των ευθυνών ανάμεσα στον ΟΣΕ και στη Hellenic train θα καθορισθεί από το πόρισμα και οι αποζημιώσεις, οι οποίες θα εξαρτηθούν από το περιεχόμενό του, θα ορίζονται στις δικαστικές αποφάσεις που θα ακολουθήσουν στις επερχόμενες δίκες του αιώνα.

Για να ειπωθεί όσο πιο απλά γίνεται αν η Hellenic train πετύχει την απαλλαγή του προσωπικού της από τις ευθύνες της σιδηροδρομικής τραγωδίας τότε δεν θα πληρώσει καμιά αποζημίωση. Θα εισπράξει τις προβλεπόμενες επιδοτήσεις και αναλόγως οικονομικών προοπτικών ή θα συνεχίσει να λειτουργεί ή θα διευκολύνει τη μεταβίβαση της εκμετάλλευσης της σιδηροδρομικής υποδομής στους Γάλλους, όπως ακούγεται τώρα τελευταία, απαλλαγμένης από αποζημιώσεις και υποχρεώσεις.

Μια τέτοια προοπτική δεν είναι άσχετη με την αρχική της δήλωση, ότι << η προκαταβολή δεν συνιστά αναγνώριση ευθύνης>>, αλλά και τις προσπάθειες που δυναμώνουν και διευρύνονται από πολλές πλευρές, ώστε το σύνολο ή το μεγαλύτερο μερίδιο των ευθυνών να αποδοθεί στο προσωπικό του ΟΣΕ και να διευκολυνθούν με τον τρόπο όλοι οι ενδεχόμενοι εναλλακτικοί σχεδιασμοί.

Απέναντι σε αυτές τις αρνητικές εξελίξεις που θα πολλαπλασιάσουν τους κινδύνους ασφάλειας στην εργασία και στη μετακίνηση πρέπει να υπάρξει άμεση και μαζική δυναμική αντίδραση με συλλογικό και οργανωμένο τρόπο.

Ούτε οι Ιταλοί, ούτε οι Γάλλοι, αλλά και ούτε και οποιοσδήποτε άλλος <στρατηγικός επενδυτής> που θα φανερωθεί σαν νέος σωτήρας μπορούν να αποτελέσουν εγγύηση ασφαλούς λειτουργίας στις σιδηροδρομικές μεταφορές και να αντιστρέψουν τις συνέπειες της πολιτικής που παράγονται από την οργανωτική και λειτουργική δομή του διασπασμένου και ιδιωτικοποιημένου σιδηροδρόμου .

Οι διασπάσεις και οι ιδιωτικοποιήσεις των σιδηροδρόμων της Αγγλίας και της Αργεντινής που προηγήθηκαν αποτέλεσαν αποδεδειγμένα στην πράξη αποτυχημένα υποδείγματα λειτουργίας με πολύνεκρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα και για αυτό επανακρατικοποιήθηκαν.

Στο πλαίσιο της παρούσας συγκυρίας και των τρεχουσών κοινωνικοπολιτικών εξελίξεων το συνδικαλιστικό κίνημα των σιδηροδρομικών πρέπει να ξεπεράσει τη σύγχυση και την αδράνεια, να υπερβεί την ιδεολογική και οργανωτική του αδυναμία κάνοντας ένα αποφασιστικό βήμα στην κατεύθυνση μιας ενωτικής ταξικής συνδικαλιστικής γραμμής που θα κινείται στον αντίποδα των δολοφονικών πολιτικών των ιδιωτικοποιήσεων και θα θέτει τις ζωές των ανθρώπων πάνω από τα κέρδη των ολιγαρχών.

Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΊΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΏΝ και τα ΠΡΩΤΟΒΆΘΜΙΑ ΣΩΜΑΤΕΊΑ σε ΟΣΕ, Hellenic Tain και ΕΡΓΟΣΕ οφείλουν να αναδείξουν το δολοφονικό ρόλο των ιδιωτικοποιήσεων και να ανταποκριθούν στην ιστορική τους αποστολή. Είναι η κατάλληλη στιγμή που πρέπει να μετασχηματίσουν τη μαζική συμμετοχή της ελληνικής κοινωνίας στις κινητοποιήσεις και στις εκδηλώσεις για τα δημόσια αγαθά σε δύναμη αποφασιστικής διεκδίκησης για την επανακρατικοποίηση και την ένταξη της σιδηροδρομικής εκμετάλλευσης σε ένα ενιαίο δημόσιο σιδηροδρομικό σύστημα εργατικά και κοινωνικά ελεγχόμενο με όλους τους σύγχρονους εξοπλισμούς ασφαλείας

Στην αδήριτη αυτή ανάγκη δεν χωράνε οι συντεχνιακές λογικές και οι ανορθόδοξες τακτικές που διασπούν την ενότητα των εργαζομένων και καλλιεργούν συνθήκες έντασης και αντιπαλότητας στο πεδίο της παραγωγικής διαδικασίας ανάμεσα στους εργαζόμενους του ΟΣΕ και της Hellenic Train.

Τα τρένα δεν κυκλοφορούν χωρίς τις ράγες και οι ράγες είναι άχρηστες χωρίς τα τρένα.

Οι τροχοί και τα σίδερα είναι συστατικά στοιχεία μιας αδιάσπαστης ενότητας, δεν διαχωρίζονται, ούτε ανταγωνίζονται.

Γιάννης Κατσιάνης Συνταξιούχος Σιδηροδρομικός

08.04.2023

Φωτογραφία: LIFO ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ

share post

Δημοφιλέστερα

Και άλλα σαν αυτό
Σχετικα

Τέμπη: Ποινική δίωξη σε στέλεχος της Διεύθυνσης του υπουργείου Μεταφορών

Ποινική δίωξη στην τότε Διευθύντρια της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών...

Στις ράγες και πάλι το τρενάκι του Πηλίου

Επανέρχονται από μεθαύριο, Σάββατο 14 Δεκεμβρίου, τα δρομολόγια των...

Στην κυκλοφορία παραδίνονται και οι 2 τροχιές στη σήραγγα των Τεμπών

Σήμερα 11 Δεκεμβρίου 2024 παραδίδονται στην κυκλοφορία και οι ...

Διαδήλωση στο Σύνταγμα ενάντια στο νέο αντιλαϊκό προϋπολογισμό

Ενάντια στον κρατικό προϋπολογισμό για το 2025, που συνεχίζει...