Πυκνώνουν τα σύννεφα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο με τις αφύλακτες διαβάσεις να γίνονται κανονικότητα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών!
Όπως αναφέρουν οι μηχανοδηγοί, οι επενδύσεις σε υλικοτεχνική υποδομή έχουν παραπεμφθεί στις καλένδες, ενώ η υποστελέχωση του ΟΣΕ γιγαντώνεται. «Τα πράγματα παραμένουν όχι μόνο στάσιμα αλλά δραματικά χειρότερα» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης κατηγορώντας την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΟΣΕ ότι έχουν αφήσει τη χώρα χωρίς τρένα, ενώ καταγγέλλουν σωρεία προβλημάτων αναφορικά με την ασφάλεια του σιδηροδρόμου.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι, όπως αναφέρουν οι μηχανοδηγοί, πως εδώ και 7 μήνες η κυκλοφορία των τρένων στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη -για μήκος διαδρομής 95 χιλιομέτρων- γίνεται σε μονή γραμμή κυκλοφορίας χωρίς φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση.
Την ίδια στιγμή πολλές διαβάσεις σε γραμμές τρένων παραμένουν αφύλακτες εξαιτίας παλαιότητας των συστημάτων και αδυναμίας εύρεσης ανταλλακτικών σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του ΟΣΕ.
Σε πρόσφατο βίντεο αποτυπώνεται η στιγμή που ένα τρένο φρενάρει στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Σέρρες για να περάσουν φορτηγά σε αφύλακτη διάβαση. Η επιβατική αμαξοστοιχία προσεγγίζει το σημείο όπου δεν λειτουργεί ο μηχανισμός αυτόματης φύλαξης της διάβασης, ούτε υπάρχει φύλακας. Ενας μεταφερόμενος φύλακας κατεβαίνει από την αμαξοστοιχία δευτερόλεπτα αφότου έχει διέλθει μια νταλίκα και απαγορεύει στα υπόλοιπα οχήματα τη διέλευση προκειμένου το τρένο να συνεχίσει την πορεία του. Αυτή η εικόνα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, επαναλαμβάνεται καθημερινά για δεκάδες δρομολόγια που εκτελούνται στη Βόρεια Ελλάδα.
Με βάση την τελευταία καταγραφή στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Σέρρες υπάρχουν δύο αφύλακτες διαβάσεις, η διάβαση Δοϊράνης και η διάβαση Ακρίτα. Μάλιστα στο συγκεκριμένο τμήμα εκτελούνται και επιβατικά δρομολόγια, στα οποία μεταφερόμενος φύλακας κατεβαίνει και ρυθμίζει την κυκλοφορία.
Στο τμήμα Ξάνθη – Ορμένιο όπου εκτελούνται μόνο εμπορικά δρομολόγια, υπολογίζεται ότι 32 διαβάσεις βρίσκονται εκτός λειτουργίας και η κυκλοφορία ρυθμίζεται πάλι με πλοηγό που κατεβαίνει από το τρένο.
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, τα συστήματα ασφαλείας που χρησιμοποιούνται στις συγκεκριμένες διαβάσεις είναι ηλικίας μεταξύ 25 και 30 ετών με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν ανταλλακτικά για την επισκευή τους σε περίπτωση βλάβης.
«Δεν υπάρχουν στο εμπόριο. Μπορείτε εσείς να μου βρείτε τώρα μια πλακέτα ενός υπολογιστή της εποχής του 2000 ή του 1990;», δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης. Σύμφωνα με τους ειδικούς για να δοθεί λύση απαιτούνται 90 αυτόματα συστήματα κόστους συνολικά 18 εκατομμυρίων ευρώ. Ακόμη όμως και αν εξασφαλιστούν σήμερα θα χρειαστούν τουλάχιστον δυόμισι χρόνια για να λειτουργήσουν!
Το «πάμε όπου βγει» ένα και πλέον χρόνο μετά το έγκλημα των Τεμπών «ζει και βασιλεύει» θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές…